Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ble skikkelig skuffet av Platoon.

Spoiler

 

platoonElias4.jpg

 

Hvordan kan du ikke få frysninger her?

 

Jeg ble også veldig skuffet av denne. For min del var nok dette den eneste scenen som ikke skuffet, ellers var resten en nokså kjedelig opplevelse. En scene er som regel aldri nok til å heve en film såpass mye.

 

Stort sett enig der. Landsby invasjonen var også godt brukbar, men jeg syns den tok litt av. Jeg tror forresten at de første 20 minuttene ble regissert av en tøffel, for det var elendig.

 

Er ikke scena hvor de invaderer thai-landsbyen trist for dere engang?

 

:cry:

 

Trist og trist, levde meg ikke nok inni filmen til å føle med de, og somk sagt over tok det litt av. Jeg tror ikke at 9/10 amerikanske soldater har lyst til å slakte barn.

Lenke til kommentar
Her har vi en interessant liste:

 

5 Real Soldiers Who Make Rambo Look Like a Pussy

 

:D

Likte faktisk femteplassen best :p

 

Enda en smarting med børse: Vasily Grigoryevich Zaitsev <- Forøvrig personen som inspirerte til filmen Enemy at the Gates

Her har du enda en:

Lewis "Chesty" Puller

 

Også kjent som opphavsmannen til dette sitatet:

 

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.

They can't get away this time."

Lenke til kommentar

Platoon er en film jeg tror man liker bedre og bedre jo mer man vet om krigen,

Filmen er en mini versjon av hele krigen i løpet av 2 timer.

Er filmen noe den gjennomsnitlige vanlige soldaten opplevde, nei, vil den vanlige soldaten finne minst 1 ting i filmen som stemmer med hans opplevelse av krigen, mest sansynlig.

Filmen er NAM THE EXPERIENCE, men det vil faktisk være en lite utvalg av ektremt uheldige som fakisk ville ha opplevd nesten alt fra den filmen, kampene innad, ja selv drap innad i avdelingen, krigsforbrytelser og selv dødlige slag som det bare er flaks man overlevde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...