Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, du er født i 1977 og har enda ikke sett Kelly's Heroes? :ohmy:

 

Er født i '77 jeg også, men kan ikke huske at det første jeg tenkte på når jeg spratt ut var: Faen nå må jeg få sett Kelly's Heroes.

 

Tror ikke jeg tenkte den tanken på enda sikkrt 13-14-15 år etter det heller :)

 

 

Tsk tsk, dagens ungdom altså... :nei:

 

Det kan ha en sammenheng med at faren min likte hovedsaklig 3 filmtyper; krigsfilmer, western og 007, og at jeg således så mye sånt i min oppvekst. Men uansett så er Kelly's Heroes, Where Eagles Dare og The Dirty Dozen nesten obligatorisk og se innen du har fylt 30 i alle fall!!!

 

Så det så!

Lenke til kommentar
Hm, du er født i 1977 og har enda ikke sett Kelly's Heroes? :ohmy:

 

Er født i '77 jeg også, men kan ikke huske at det første jeg tenkte på når jeg spratt ut var: Faen nå må jeg få sett Kelly's Heroes.

 

Tror ikke jeg tenkte den tanken på enda sikkrt 13-14-15 år etter det heller :)

 

 

Tsk tsk, dagens ungdom altså... :nei:

 

Det kan ha en sammenheng med at faren min likte hovedsaklig 3 filmtyper; krigsfilmer, western og 007, og at jeg således så mye sånt i min oppvekst. Men uansett så er Kelly's Heroes, Where Eagles Dare og The Dirty Dozen nesten obligatorisk og se innen du har fylt 30 i alle fall!!!

 

Så det så!

 

I nord korea er det faktisk en lov at du må ha sett de filmene før du blir 30 ellers kapper dem av deg hode, med en sløv smørkniv

Lenke til kommentar

Faen, jeg glemte det bort, ble sittende med Xboxen istedet..går sikkert i reprise noen ganger til på TCM, har sett 2001 gå der hvertfall 5 ganger. Flippa forbi midt i filmen da så jeg Clintern kjøre militærjeep. Kan den sammenlignes med Where Eagles Dare på noe vis? Like mye adventure/eventyr som den? Elsker filmer som WED og The Great Escape, med tullete nazi-aksenter og hele pakka. Og de TO twistene i WED er det pokker meg ikke lett å finne ut av på forhånd.

 

Pappa var mere into karatefilmer når jeg vokste opp, så jeg har vel sett det som finnes av 80-talls ninjafilmer og chuck norris/van damme.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Må man stille inn "oppskalering" når man setter på en DVD i BD-spilleren, eller gjør den det automatisk?

Jeg har Panasonic DMP-BD35 og den fikk gode kritikker på DVD fronten. Men jeg ser ikke noe spessielt forskjell fra da jeg spiller av i DVD spilleren på PC'en eller i BD spilleren.

 

 

Litt off-topic kanskje, men gidder ikke å opprette en tråd for dette. :p

Lenke til kommentar
Det kan ha en sammenheng med at faren min likte hovedsaklig 3 filmtyper; krigsfilmer, western og 007, og at jeg således så mye sånt i min oppvekst. Men uansett så er Kelly's Heroes, Where Eagles Dare og The Dirty Dozen nesten obligatorisk og se innen du har fylt 30 i alle fall!!!

 

Så det så!

 

For min del så var alle tre sett i god tid før jeg var 20 :)

 

Where Eagles Dare så jeg første gangen når jeg var 10-11 år gammel og har vel sett den nærmere 50 ganger etter det :)

Lenke til kommentar
*håper på blu-raylansering*

 

Ser ut som om må vente til neste år :(

 

Warner Brothers periodically attends a chat with hometheaterforum where forum members can ask about upcoming titles. The most recent one was held yesterday, and even though the focus was on Warner Archive and DVD, some Blu-ray information was given out. Here are the relevant excerpts from the chat transcript:

2010:

We are DEFINITELY doing a 25th anniversary BD/SD GOONIES special edition next year.

WHERE EAGLES DARE coming to BD next year.

Branagh's HAMLET BD tentatively set for 2010.

THE OUTLAW JOSEY WALES will be coming to BLU RAY next year.

THX-1138 is likely to land around the same time

 

Men helt nederst så står det :D

 

HEAT is currently being remastered for BLU RAY under the supervision of Michael Mann. We hope to have it out shortly!

 

Edit:

 

Forumet er morsomt i dag...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...