Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hadde alt for store forventninger. Pluss jeg mener mer av Gudfaren typen.

 

Heh, ikke rart du ikke blir fornøyd når du forventer å få en like grandios film som Gudfaren. Det er jo tross alt en grunn for at den ligger på IMDB #1. ;)

Når var du sist å sjekket? The Shawshank Redemption har ligget på førsteplass ei god stund nå.

 

Eneste grunnen til det er latterlige TDK-fanboys som ville få den hypede filmen sin opp på førsteplass :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehm, nei. Michael Mann filmer ikke SD på de mini-DV kassettene til 60 kr, han filmer 1080p på (jeg tipper) DigiBeta-kassetter eller minnekort. Myye høyere kvalitet enn førstnevnte og mye dyrere.

 

Herregud.

 

La nå et generelt priseksempel rettet til Jonas2K være et eksempel. Hollywood velger fra øverste hylle ved alt, det vet alle.

Lenke til kommentar

Den så jævlig bra ut for å si det mildt. Elsker rolige sci-fi filmer uti rommet. Gleder meg stort.

Håper den ikke går samme veien "Sunshine" gjorde.

 

Edit: Noen anbefalninger angående rolige "rom" filmer. Da tenker jeg på filmer som 2001, Solaris (Kun sett remaken) osv.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Hvem som helst kan gi en film dårlig karakter. Les heller brukeranmeldelsene, så får du helt seriøse meninger om filmen. Den har bare fått to anmeldelser, men begge har gitt den 10/10.

Vanligvis stoler jeg mer på snittet. Man finner alltid en liten minoritet som har en spesiel fetish for enkelte filmer, men om det er en ny "2001"(symboltung, merkelig) det er snakk om her så bekymrer ikke snittet meg i det heletatt. 2001 ble jo heller ikke serlig godt motatt når den kom.

Lenke til kommentar

Snittet pleier å være en god indikasjon på dramafilmer, men jeg finner den særdeles misvisende på komedier. Men så ler jeg nå av det meste, så...

 

Angående sci-fi så har jeg egentlig ikke tenkt så mye over hvor god pekepinn snittet er. Men er det over 6.5 så er det alltid stor sjans for at filmen faller i smak.

Lenke til kommentar
Snittet pleier å være en god indikasjon på dramafilmer, men jeg finner den særdeles misvisende på komedier. Men så ler jeg nå av det meste, så...

 

Angående sci-fi så har jeg egentlig ikke tenkt så mye over hvor god pekepinn snittet er. Men er det over 6.5 så er det alltid stor sjans for at filmen faller i smak.

Det er sant, men snittet viser som regel ikke bare til underholdningsverdien men også til den filmatiske kvaliteten. Det er ikke alle som tenker like mye på det, men for meg er det svært viktig at filmen berer preg av ett godt håndtverk.

Lenke til kommentar
Den så jævlig bra ut for å si det mildt. Elsker rolige sci-fi filmer uti rommet. Gleder meg stort.

Håper den ikke går samme veien "Sunshine" gjorde.

 

Edit: Noen anbefalninger angående rolige "rom" filmer. Da tenker jeg på filmer som 2001, Solaris (Kun sett remaken) osv.

 

Enig. Kan ikke si at jeg forventer noen ny 2001, men det så virkelig lovende ut. Sunshine var elendig.

Lenke til kommentar

Kommer moon på kino her i Norge?

 

så forresten Madagascar 2 nettopp, og jeg må si: Det er lenge siden jeg har ledd så mye på en stund. Filmen er fullstappet av filmreferanser, fantastiske one-liners og absurde situasjoner. Eneren var "okay", så forventningene var ganske lave.

 

"Maternetyleave?...You're all male!"

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i matematikk og fysikk, og elsker å se filmer / tv-serier som baserer seg på eller har en veldig stor grad av nevnte emner i seg.

 

Jeg lurte på om noen kunne anbefalt et par serier eller filmer til meg?

 

Har såklart sett Good Will Hunting og alt av Big Bang Theory.

 

(ikke nevn møkkaserien Numb3rs :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...