Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Glem Transformers, Terminator og resten av gjengen. Public Enemies er den filmen jeg gleder meg aller best til i år. Jeg forguder Michael Mann. Ser at han bruker DV-kamera (??) også denne gang, spent på hvordan det kommer til å funke. I Collateral funket det veldig bra.

 

Vi er to, Public Enemies er absolutt den filmen jeg ser mest frem til i år.

Lenke til kommentar
Hadde alt for store forventninger. Pluss jeg mener mer av Gudfaren typen.

 

Heh, ikke rart du ikke blir fornøyd når du forventer å få en like grandios film som Gudfaren. Det er jo tross alt en grunn for at den ligger på IMDB #1. ;)

Når var du sist å sjekket? The Shawshank Redemption har ligget på førsteplass ei god stund nå.

Lenke til kommentar
Jeg skal på videobutikken etterpå og kjøpe army of darkness. Greia er at jeg klarer ikke bestemme meg for blu-ray utgaven eller dvd utgaven. Pleier jo ikke være så mye forskjell på de "gamle" filmene.

 

Det er mange av dei 'gamle' filmane som har vore dei største opplevingane i HD for min del. Army of Darkness var nok ikkje veldig mykje betre i HD. Denne filmen er det nok viktigare å sjå kva ekstramateriale og utgåve du får. Det er klypt mange ulike versjonar av denne. Eg har HD DVDen, som er heilt utan ekstramateriale, og ein DVD med mykje snacks.

Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles skuffet over den hele HD saken jeg ass.

 

Av de 20 HD DVD'ne jeg har, er det TO jeg ser forskjell på og det er ikke en gang spille filmer, det er Planet earth(får nesten 3d feel av den) og En konsert dvd med queen.

Det er rart at et 25 år gammelt konsertopptak har bedre bilde en transformers som kom i 2007.

 

Er heller ikke overbevist om lyden, eneste andre HD dvd'r jeg har der jeg merker stor forkjell på lyden er Band of brothers, der var det faktisk en god del bedre lyd(men ikke bilde)

Lenke til kommentar
Jeg skal på videobutikken etterpå og kjøpe army of darkness. Greia er at jeg klarer ikke bestemme meg for blu-ray utgaven eller dvd utgaven. Pleier jo ikke være så mye forskjell på de "gamle" filmene.

 

Det er mange av dei 'gamle' filmane som har vore dei største opplevingane i HD for min del. Army of Darkness var nok ikkje veldig mykje betre i HD. Denne filmen er det nok viktigare å sjå kva ekstramateriale og utgåve du får. Det er klypt mange ulike versjonar av denne. Eg har HD DVDen, som er heilt utan ekstramateriale, og ein DVD med mykje snacks.

K, takk for svar. Prisforskjellen er ganske stor så det blir fort dvdutgavene.

Lenke til kommentar
Jeg er fremdeles skuffet over den hele HD saken jeg ass.

 

Av de 20 HD DVD'ne jeg har, er det TO jeg ser forskjell på og det er ikke en gang spille filmer, det er Planet earth(får nesten 3d feel av den) og En konsert dvd med queen.

Det er rart at et 25 år gammelt konsertopptak har bedre bilde en transformers som kom i 2007.

 

Er heller ikke overbevist om lyden, eneste andre HD dvd'r jeg har der jeg merker stor forkjell på lyden er Band of brothers, der var det faktisk en god del bedre lyd(men ikke bilde)

Nå er jo ikke BD noe magisk som gjør at alle filmer automatisk ser ti ganger så bra ut. Har man et dårlig utgangspunkt iform av en crappy master så er det lite man får gjort med sluttresultatet. Hvilke filmer har du forresten? Er jo definitivt ikke alle utgivelser som er gode.

Lenke til kommentar
Hadde alt for store forventninger. Pluss jeg mener mer av Gudfaren typen.

 

Heh, ikke rart du ikke blir fornøyd når du forventer å få en like grandios film som Gudfaren. Det er jo tross alt en grunn for at den ligger på IMDB #1. ;)

Når var du sist å sjekket? The Shawshank Redemption har ligget på førsteplass ei god stund nå.

 

Hm, jaså. Nei jeg er jo ikke der inne så ofte, men jeg trodde Gudfaren gjentok førsteplassen etter alt TDK-tullet. Litt skuffende at en av tidenes største filmer (ikke subjektivt ment - filmen var jo på mange måter en "revolusjon"), blir toppet av en rimelig standard drama-film. Oh well, my point remains valid.

Lenke til kommentar
DV-kamera er?

DV er et digitalt videoformat. Hollywood generelt slenger film i kameraet, mens Mann tar i bruk video. Det fine med DV er at man kan se med en gang hva man har filmet, i motsetning til film som krever fremkalling. Bildekvaliteten mellom de to er 'som natt og dag' ifg. enkelte i California. Selv likte jeg Collateral-looken.

 

En DV-kassett koster 60 kr. 10 min med film koster 6000. Norske filmskapere som filmer på film må sende rullene til England for fremkalling.

 

 

*Lurer også på hvilken TV/spiller Gunfreak har om han ikke ser noe særlig forskjell.

Endret av Jan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...