Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg liker så og si aldri voice over. Det er et av de vakreste virkemidlene i film når det blir gjort skikkelig, men i 90% av tilfellene er det labert. I Vicky Cristina Barcelona påvirket det ikke filmen verken i den ene eller andre retningen for meg, men når jeg ser på det i ettertid må jeg medgi at det faktisk passet stilen godt. Woody Allens lille sjarmbombe er, til tross for at den omhandler temaer som kjærlighet, lyst og ønsker, ingen veldig dyp film, og en voice over passet i dette tilfellet greit nok.

 

Sin City har nesten bare voice-over. Holdte på å dø. serr.

Hva synes du om Sin City helhetlig sett da? Skal dog ikke starte noen diskusjon, det vil bli alt for biasert, jeg elsker Sin City.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva syntes dere om voice overen? Likte dere den liksom, ble den mindre pågående etter hvert, eller merket dere ikke så mye til den (er det i det hele tatt mulig?) ?

Voiceoveren plaget meg ikke nevneverdig, er kanskje litt for åpenbar med tanke på at handlingen ikke er noe vanskelig å få med seg. Den er der jevnt over hele filmen.

Lenke til kommentar
Filmanbefaling folkens:

 

The Man From Earth

 

Har ikke lest noe særlig om den i denne tråden, men det er en skikkelig godfilm som jeg gjerne skulle ha sett for første gang igjen. God, gammeldags science fiction som de kaller det, drevet av en original (kanskje ikke konseptet, men utførelsen) historie, og bra fortellerteknikk som holder deg klistret til skjermen. Hele filmen er bare dialog, uten noe spenning i form av action eller noen særlig store følelsesmessige utladninger, og foregår på et sted, og i det store og det hele i et rom, og jeg synes den allikevel var en av de mest interessante filmene jeg har sett på en god stund. Kjempefilm, anbefales.

Vil også anbefale denne filmen. Det er kanskje en av de filmene hvor jeg skulle ønske aller mest at den var dobbelt så lang. Hadde vært urolig gøy å se en remake av filmen med høyere budsjett (for å betale bedre skuespillere).

 

Akkurat det samme synes jeg. Men så elsker jeg sci-fi og da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skal jeg se Oceans Twelve i dag? Begynner straks nå. Har egentlig fint lite annet å gjøre. Skal se L'uccello dalle piume di cristallo også, men den kan jeg se etterpå?

 

Hvis du ikke har sett den, så se den. Absolutt verdt noen timer av ditt liv, i motsetning til 13 som var utholdelig grunnet selskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...