Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det ann å få tak i denne filmen med norsk tekst?
Tror ikke den er å få tak i med norsk tekst. Går ikke engelsk tekst greit?

 

The Man From Earth er den mest overvuderte dritten ute på markedet. Utrolig dårlige skuespillere, historie med 1000 plothull, kjedelig kamera og platte farger. Pinfull film etter min mening. Se heller 12 Angry Men, om man skal se en dialog basert film.
Man må huske på at det er en lavbudsjetts film med amatørskuespillere da. Tilogmed 12 Angry Men hadde et høyere budsjett 50 år tidligere. Jeg mener at argumentene om kjedelig kamera og platte farger er totalt irrelevent for den typen film The Man From Earth prøver å være.

 

12 Angry Men er en veldig bra film med veldig kjedelig historie, men utrolig bra skuespill og dialog.

 

The Man From Earth er en veldig bra film med veldig interessant og tankevekkende historie, men med skuespillere som ikke har helt Hollywood skills. Personlig la jeg ikke lenger merke til dette etter ca 10 minutter inn i filmen.

 

Begge burde definitivt sees av alle som ikke har gjort det ennå :)

 

The Man From Earth er jo en utrolig fengende film. Jeg satt klistret til skjermen og ville bare høre og se mer og mer, så det var så alt for synd at den var så kort.

Det var følelsen jeg også satt igjen med.. Skulle ønske den ikke slutta liksom :p

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
The Man From Earth er den mest overvuderte dritten ute på markedet.

Der er jeg ikke helt enig. Det fins langt mer pinefulle filmer der ute - jeg nevner bare Transformers...

 

Må si at Transformers holdt meg mere underholdt enn det The Man From Earth gjorde. Men betyr ikke at Transformers er en god film. Omtrent like dårlige begge to.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Kanskje ikke plotthull, men er forskjellige ting som er idiotisk. Han sa at han ikke noe bevis på at han var så gammel. Hva med bilder? Han kan umulig ha ungått å være i ett bilde på så mange år bilder har eksistert. Synes også historien er for overdriven, selv for en sci-fi. Er som at dem slenger inn masse unødvendige overraskelser for å holde folk våkne.

 

Skuespillet er kjedelig, kameraføringen og bildekvaliteten er kjedelig. Fikk nesten vondt i huet av hele filmen. Filmen prøver rett og slett altfor hardt å være smart, noe jeg synes deg feiler totalt på.

 

Men for all del, hygg dere meg den.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke plotthull, men er forskjellige ting som er idiotisk. Han sa at han ikke noe bevis på at han var så gammel. Hva med bilder? Han kan umulig ha ungått å være i ett bilde på så mange år bilder har eksistert. Synes også historien er for overdriven, selv for en sci-fi. Er som at dem slenger inn masse unødvendige overraskelser for å holde folk våkne.

 

Skuespillet er kjedelig, kameraføringen og bildekvaliteten er kjedelig. Fikk nesten vondt i huet av hele filmen. Filmen prøver rett og slett altfor hardt å være smart, noe jeg synes deg feiler totalt på.

 

Om du viste meg eit bilete av deg sjølv frå 1920 ville eg trudd eg såg på eit bilete av bestefaren din.

 

Når det gjeld overdrivingar... dette er jo berre ein uoffisiell oppfylgjar til bestseljaren

Bibelen

, og byggjer vidare på den.

Lenke til kommentar
Han sa at han ikke noe bevis på at han var så gammel. Hva med bilder? Han kan umulig ha ungått å være i ett bilde på så mange år bilder har eksistert.

 

Jeg tror egentlig at hvis jeg hadde vært flere hundretusen år gammel, hadde jeg ikke tatt meg bryet med å drasse med meg en masse ting som bilder o.l.

Dessuten hadde det jo brutt helt med filmens premiss, konflikten baserer seg på om vennene hans vil ta ham på ordet eller ikke. Det er jo historien selv som skal overbevise dem.

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Han var ikke en person som tenkte på fortiden i det hele tatt, han hadde lært seg å gå videre fordi det ikke var noe annet å gjøre. Derfor så ville det vært ulogisk at han hadde bilder av seg selv, siden det ikke var noe poeng for han å ha det. Fikk inntrykk av at han ikke likte å tenke på fortiden så mye egentlig.

Lenke til kommentar

Synes den var finurlig og underholdende.

 

Forøvrig så så jeg Days of Heaven for første gang igår, og ble en smule lamslått. Filmer som den, The Fountain, 2001 osv er de som virkelig viser hva mediet er i stand til.

 

Film = kunst, ikke nødvendigvis ren underholdning!

Lenke til kommentar
The Man From Earth er en av de beste sci-fi filmene i nyere tid. Nuff said :)

 

Fikk lyst til å se den igjen nå. Enda mer glad i filmen siden den skaper litt kontrovers og uenighet. Slikt liker vi!

Jeg digga den filmen, seriøst. Når man leser på "hva den handler om" høres det dønn kjedelig ut (med tanke på dialog 100%). Selve historien er råtøff, og det blir jo ikke i det minste kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...