Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cinemateket på Filmens Hus i Oslo, eventuelt lokale filmklubber andre steder i landet. I de store byene er det bra og hyppig program på visningene.

 

Men om 2001 og The Shining skulle vises på kino et sted i landet kan du banne på at det blir blåst opp stort her på forumet :)

Endret av Speik
Lenke til kommentar

God aften folkens. Jeg kjøpte meg Quantum of Solace for 160 kroner på Lefdal. Kom til å kjøpe den en eller annen gang uansett.

 

---------

 

Uansett var det jeg lurte på nå, om det fantes noen slags stor boks (9-10 filmer tror jeg) av Dario Argento. De hadde en svær gul boks på GMJ på Nordby like over svenskegrensa, og da jeg sto med den i hånda ser jeg at den bare er teksta på svensk og finsk. Tror det var denne, på nett står det at den er teksta på flere språk, men var bare svensk og finsk det sto på boksen, så jeg tok ingen sjanser. Noen som veit om jeg kan få tak i den over nett på play eller så?

 

 

argento1.jpg

 

Endret av Programvare
Lenke til kommentar

Filmanbefaling folkens:

 

The Man From Earth

 

Har ikke lest noe særlig om den i denne tråden, men det er en skikkelig godfilm som jeg gjerne skulle ha sett for første gang igjen. God, gammeldags science fiction som de kaller det, drevet av en original (kanskje ikke konseptet, men utførelsen) historie, og bra fortellerteknikk som holder deg klistret til skjermen. Hele filmen er bare dialog, uten noe spenning i form av action eller noen særlig store følelsesmessige utladninger, og foregår på et sted, og i det store og det hele i et rom, og jeg synes den allikevel var en av de mest interessante filmene jeg har sett på en god stund. Kjempefilm, anbefales.

Lenke til kommentar
Filmanbefaling folkens:

 

The Man From Earth

 

Har ikke lest noe særlig om den i denne tråden, men det er en skikkelig godfilm som jeg gjerne skulle ha sett for første gang igjen. God, gammeldags science fiction som de kaller det, drevet av en original (kanskje ikke konseptet, men utførelsen) historie, og bra fortellerteknikk som holder deg klistret til skjermen. Hele filmen er bare dialog, uten noe spenning i form av action eller noen særlig store følelsesmessige utladninger, og foregår på et sted, og i det store og det hele i et rom, og jeg synes den allikevel var en av de mest interessante filmene jeg har sett på en god stund. Kjempefilm, anbefales.

Vil også anbefale denne filmen. Det er kanskje en av de filmene hvor jeg skulle ønske aller mest at den var dobbelt så lang. Hadde vært urolig gøy å se en remake av filmen med høyere budsjett (for å betale bedre skuespillere).

Lenke til kommentar

The Man From Earth er den mest overvuderte dritten ute på markedet. Utrolig dårlige skuespillere, historie med 1000 plothull, kjedelig kamera og platte farger. Pinfull film etter min mening. Se heller 12 Angry Men, om man skal se en dialog basert film.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...