Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Det sterkeste argumentet for å laste ned framfor å kjøpe er at jeg med en nedlastet fil finne den frem, trykke enter, høyreklikke og bla ned til subtitles, velge den jeg vil ha, trykke alt+enter og være i gang med filmopplevelsen. Med DVDer har man en "You wouldn't download a car!"-reklame man ikke får hoppet over, en "Ikke vis denne filmen på oljeplatformer"-melding på alle nordiske språk, en isbjorn-logo og en meny som bruker 20 sekunder på å komme i gang med diverse sitater fra filmen. Deretter trykker man seg inn på subtitles, velger den man vil ha, trykker Resume og man er i gang. Det er bare snakk om 2 minutter, men herregud så frustrerende de minuttene med "ikke stjel filmer" er når man HAR BETALT FOR FILMEN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke til dags dato vært borti en av de "du ville ikke stjele en bil" som man ikke kan hoppe over så så veldig stor er ikke problemet for å si det sånn.

 

Men er jo selvfølgelig en kjempe god grunn for å piratkopirere, for da blir jo de "reklamene" borte om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Det sterkeste argumentet for å laste ned framfor å kjøpe er at jeg med en nedlastet fil finne den frem, trykke enter, høyreklikke og bla ned til subtitles, velge den jeg vil ha, trykke alt+enter og være i gang med filmopplevelsen. Med DVDer har man en "You wouldn't download a car!"-reklame man ikke får hoppet over, en "Ikke vis denne filmen på oljeplatformer"-melding på alle nordiske språk, en isbjorn-logo og en meny som bruker 20 sekunder på å komme i gang med diverse sitater fra filmen. Deretter trykker man seg inn på subtitles, velger den man vil ha, trykker Resume og man er i gang. Det er bare snakk om 2 minutter, men herregud så frustrerende de minuttene med "ikke stjel filmer" er når man HAR BETALT FOR FILMEN.

 

Kunne ikke vært mer enig.. Føles litt som om jeg blir straffet for å kjøpe filmer. Og etter x antall år, så er det FREMDELES ikke et bra alternativ til lovlig nedlasting av film her til lands. (Om noen ?)

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Tja, først og fremst kan du ikke spole over dem, men faktisk finne "menu"-knappen på kontrollen. Ingen stor sak i en verden hvor afrikanske barn sulter, men likevel irriterende når du har betalt for et stykke film. Spesielt når du legger sammen alle de kjipe argumentene, så ser jeg plutselig hvorfor folk (inkludert meg) ser seg fristet til å trykke på download-knappen istedenfor å bestille noe på play.

 

Hvis man vil vinne kampen mot nedlasting, så burde man vel strengt tatt gjort det litt bedre for de som faktisk kjøper film.

Lenke til kommentar

Hater den greia med "you wouldn't steal a car" etc. verste er at de sammenligner det å laste ned en film med å stjele en bil, noe blir to HELT forskjellige ting. Dersom du hadde funnet en bil, laget en kopi av den og tatt kopien, så ville det vært mer i nærheten.

Dessuten burde de som lager dvd'ene gjøre seg litt mer flid med dem for å få folk til å faktisk føle at et kjøp er verdt det man betaler. Noen dvd'er er sånn, fantastiske utgivelser som jeg med glede betaler for, mens andre er så enkle og stuslige at jeg kunne laget et bedre resultat hjemme på rommet mitt med en pc og printer.

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre hvor du kjøper filmene dine, Dorian? De eneste tilfellene jeg opplever den reklamen er når jeg leier film, og det skjer én gang hvert 2. år(har kjøpt et par leiefilmer dog, der finnes den).

Jeg har kjøpt mye på Platekompaniet, mye i USA og mye på Play.com. Jeg aner ikke hvilke filmer det gjelder, jeg tenker kun over det når jeg opplever det. ^^

 

Manx: "You Wouldn't Steal a Car is a 2004[4] advertisement by the MPAA that is put before the actual content on many DVDs. It is sometimes made impossible to skip, so the viewer must watch it, but sometimes it can be skipped by pressing the skip button or the menu button"

Lenke til kommentar

Jeg liker bedre å ha DVDene i hyllen i stedet for å ha filmer lagret på PCen. Likevel kjøper jeg ikke alt jeg kommer over av filmer som jeg liker om de slippes på DVD. Jeg gremmes hver gang jeg ser på et cover i hyllen der det står "Ni måsta kolla på den her vackra biofilmen!" eller "Titta vad fine tits på Malin Akerman!". Jeg er sikkert perfeksjonist og alt for pirkete, men jeg får et indre ubehag bare av tanken på et tsjekkisk DVD-cover i hyllen om det er noe annet tilgjengelig.

 

You Wouldn't Steal a Car bryr jeg meg lite om, menyknappen fikser det problemet...

Lenke til kommentar
Noen dvd'er er sånn, fantastiske utgivelser som jeg med glede betaler for, mens andre er så enkle og stuslige at jeg kunne laget et bedre resultat hjemme på rommet mitt med en pc og printer.

Helt enig. Det er så mye mer tilfredsstillende å kjøpe filmer med et pent cover. Mange japanske filmer har veldig stygge covere. Jeg liker heller å se på pene omslag med fint design (Jarmusch-utgivelser i hvitt cover, Herzog-filmene, flere av Lynch m.m.).

Lenke til kommentar

Årh, satan i helvette. Tenkte jeg skulle kose meg med et gjensyn av Se7en, men underveis merker jeg at det kommer et slags kjapt flimmer (ser ut som de viser en scene eller svart skjerm i et halvt millisekund) eller noe i den duren av og til. Men så kom det igjen, oftere og oftere, ble flere ganger i minuttet. Aldri åpna coveret før, noe andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...