Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

The Grudge synes jeg var lite skremmende. Hver av de skvettescenene ble varslet lenge i forveien ved hjelp av skummel musikk/andre småting som ble gjentatt hver gang. Det eneste som holdt meg litt anspent gjennom filmen var at kanskje filmen plutselig skulle dra en 180 og bli veldig skremmende mot slutten, men det skjedde ikke. Sjeldent jeg blir noe påvirket av skrekkfilm, grøssere er mye bedre. De skumleste jeg har sett er The Mothman Prophecies og The Ring (amerikanske remaken, vel og merke).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Fyll den er grei, kan vel prøve å snakke med Cun angående filmklubben.

Heck, kan tilogmed la deg få my slot.

(om jeg ikke vil ha den da,selvsagt)

 

You may have my scrabs, Oliver Twist.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Ikke stort. Cun har ikke invitert meg :cry: Vi er i det minste på hils når vi møtes, men han inviterer aldri til dinner + movie. Starter mitt eget lag hvis det er krise jeg, så skal vi vise hvem som eier.

Maks antall på hvert lag er 4 stk, dessverre. Vi er tre og mangler én, og valget falt på Danielzu pga hans aktivitet i bildequizen. Du var vurdert ;)

 

Eneste gangen jeg virkelig har snakket med Cun var jeg så sanseløst full at jeg knapt sto på beina. Han tror sikkert jeg har problemer(skriver forøvrig med promille nå også). Frir til Zaeira og håper han ikke har noe lag, jeg. Kanskje best å holde seg hjemme, hadde sikkert blitt eid på en evt. quiz.

Zaeira har sitt eget lag, som forøvrig aldri dukker opp.

 

Eneste gangen jeg virkelig har snakket med Cun var jeg så sanseløst full at jeg knapt sto på beina. Han tror sikkert jeg har problemer(skriver forøvrig med promille nå også). Frir til Zaeira og håper han ikke har noe lag, jeg. Kanskje best å holde seg hjemme, hadde sikkert blitt eid på en evt. quiz.

Jeg har aldri møtt Cun(ikke deg heller når jeg tenker meg om) men når man får et forespørsell så blir man jo litt rørt(in the naugthy place).

Usikker om jeg skal takke ja enda. Siden (som du nevnte) sjansen er stor på å bli eid.

Vi havner i hvert fall ikke på siste plass (så lenge det er flere enn fem lag med) ;)

 

You wait, bitch. Gi meg til etter sommerferien, så ser du meg(altså han karen alle damene flokker seg rundt). Skal bli en knakende fadder også, i motsetning til Cun(som lot faddergruppa være edru på en av sammenkomstene).

Hvilken sammenkomst?

Lenke til kommentar
Skrekkfilmer må forøvrig være den sjangeren hvor det er lengst mellom godbitene.

Hvis du bare følger strømmen ja, men det er utrolig mange utenlandske godbiter mellom de amerikanske drittfilmene som blir ignorert.

 

Tja, jeg føler egentlig ikke at jeg følger noen som helst strøm jeg. Tar det jeg får anbefalt (men kommer sjeldent over noe virkelig skummelt), og nå har jeg vel ikke sett en grøsser på måneder. Nei, jeg foretrekker helt klart mørke krimmies med skumle partier, fremfor hele filmer dedikert til å prøve å skremme meg. Thrillere funker som oftest bedre.

 

Men skal prøve å få sett Rec og The Orphanage, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Skrekkfilmer må forøvrig være den sjangeren hvor det er lengst mellom godbitene.

Hvis du bare følger strømmen ja, men det er utrolig mange utenlandske godbiter mellom de amerikanske drittfilmene som blir ignorert.

 

*Blablabla*

 

Men skal prøve å få sett Rec og The Orphanage, ihvertfall.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Enig, men er det en ting jeg har lært så er det at det er umulig å like overhypa skrekkfilmer. Man sier det er lurt å ikke ha forventninger til filmer, men med skrekkfilm er ikke det bare lurt, det er ett _must_!

Jeg skal ikke hype den, jeg gir deg bare navnet: Stir of Echoes. Mer forstyrrende film har jeg aldri sett.

 

Hook går på NRK nå, skikkelig artig eventyrfilm. Spesielt for de minste :)

 

Andre enn meg som har problemer med å se at det er Dustin Hoffman som spiller Captain Hook?

Jeg klarer ikke å se den, jeg har fortsatt mareritt om å bli låst inne i en kiste med skorpioner. Jeg kan ikke begynne å forklare hvor ødelagt jeg ble av å se den filmen i for ung alder.

Lenke til kommentar
Skrekkfilmer må forøvrig være den sjangeren hvor det er lengst mellom godbitene.

 

For min del så er det ikke laget gode skrekk/grøssere siden midten av '80 tallet, men det kan sikker ha litt med saken å gjøre at jeg har sett alt for mange av dem opp igjennom årene så det skal litt til for å skremme meg. Men det funket på starten av 90 tallet når jeg bare var 13-14 år gammel :)

Lenke til kommentar
Skrekkfilmer må forøvrig være den sjangeren hvor det er lengst mellom godbitene.

 

For min del så er det ikke laget gode skrekk/grøssere siden midten av '80 tallet, men det kan sikker ha litt med saken å gjøre at jeg har sett alt for mange av dem opp igjennom årene så det skal litt til for å skremme meg. Men det funket på starten av 90 tallet når jeg bare var 13-14 år gammel :)

Jeg skjønner at du ikke har sett Shinya Tsukamotos Haze - her snakker vi creepy stuff. Anbefales.

Lenke til kommentar

Har ikke det, men skal legge den bak øret så skal jeg se om jeg klarer å få skaffet den.

 

Men skal jo ikke si at det ikke kommer bra filmer i de sjangerene heller, men det er skjelde/aldri de får meg til å hoppe i stolen mer :)

 

Den siste jeg virkelig koste meg med var vel El Orfanato hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...