Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Say what Hr.Jenssen?

 

Du sier at animé appellerer til barn og ungdom, på en måte som får det til å høres ut som om du mener animé kun appellerer til barn og ungdom. Det er det jeg kaller trangsynt. Men igjen, jeg kan jo ha mistolket ditt innlegg.

Altså, først og fremst er jo animé japansk for tegnefilm som igjen er det barn/ungdom pleier å se på?

 

Absolutt, men om du sier at tegnefilm i all hovedsak kun er beregnet på unger, så er du rett og slett trangsynt. Spesielt animé har veldig mye som ikke bare er påtenkt voksne mennesker - men som ikke passer for barn over hodet. To kjappe eksempel: Ghost in the Shell og Hellsing. Nakenhet og rå vold. Dette er ikke den typen tegnefilm man viser klokka 18.00 på NRK.

 

Animerte filmer (alt fra animasjon til animé) er bare en annen sjanger enn måte å lage film på - det har ingen ting å gjøre med barn eller voksne spesifikt.

 

Edit: Gunfreak minner meg forøvrig om Eric Nenninger, som Captain America i Generation Kill. Jeg håper ikke du er like dårlig til å ta vurderinger som han da. :wee:

 

Haha, jeg ligna faktisk litt,

Har ikke sett Generetion kill, men jeg er ganske dårlig til å ta vurderinger, når noen sa jeg skulle velge mellom å få 1000kr eller at noen skulle ta en hammer til en av ballene mine, valgte jeg en hammer til en av ballene mine, dette viste seg å ikke være så alt for smart.

Lenke til kommentar

Generation Kill er en fantastisk serie, og en veldig god adapsjon av boka. Høyst realistisk - ikke bare stridsteknisk, men også når det kommer til å vise hvor byråkratisk og patetisk militæret kan være. Enhver person som har vært ett eller flere år i militsen vil øyeblikkelig kjenne seg igjen, uavhengig av om han har vært i utenlandstjeneste eller bare i Norge.

 

Anbefales absolutt.

Lenke til kommentar
Generation Kill er en fantastisk serie, og en veldig god adapsjon av boka. Høyst realistisk - ikke bare stridsteknisk, men også når det kommer til å vise hvor byråkratisk og patetisk militæret kan være. Enhver person som har vært ett eller flere år i militsen vil øyeblikkelig kjenne seg igjen, uavhengig av om han har vært i utenlandstjeneste eller bare i Norge.

 

Anbefales absolutt.

Skriver under på den. Sønnen til Stellan Skarsgård, Alexander Skarsgård, er med også, som jeg begynner å få sansen for etter å ha sett han i både den serien og True Blood.

Lenke til kommentar
Lagde en liten kortfilm for å teste ut kameraet mitt i natten.

Se den

Linken er HD versjonen, så ingen grunn til å trykke på masse annet tull.

 

Hva synes dere?

 

Hvordan fikk du til effekten som i 5:46? ufokusert på sidene, men klart i senteret. Effekt på kamera eller redigerings program?

Veldig kult i hverfall :thumbup:

Lenke til kommentar
Sånn generelt, er ikke dette FILMprat? Ikke serieprat.

Streiting. :p

 

Jeg er veldig spent på Knowing, den kommer jo på kino her snart. Elsker ekstremt episke katastrofefilmer, og jeg lar meg bli lurt av traileren til å tro at den er det, og i tillegg får den skryt, da begynner jeg virkelig å bli nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Skjult var i alle fall en film Birger Vestmo (en kar jeg har sansen for i alle fall) anbefalte varmt i dag, så får bare gi den et forsøk når den kommer i kjøpeform.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skjult var i alle fall en film Birger Vestmo (en kar jeg har sansen for i alle fall) anbefalte varmt i dag, så får bare gi den et forsøk når den kommer i kjøpeform.

Ser den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Dersom jeg skal gidde å se film på kino noe mer, så bør jeg ha hele salen for meg selv. Min irritasjon over såkalte medmenneskers oppførsel i en kinosal her i byen (Kristiansund) ødelegger filmopplevelsen totalt, så jeg venter heller ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Når det gjelder norske filmer på kino,så ser jeg bare tullefilmer(lange flate ballær,død snø osv) For de vet jeg skal være tull å bvlir ikke skuffet.

Andre norske filmer er dvd-mat.

Lenke til kommentar
Legg vekk de amerikanske propaganda seriene deres og begynn med japanske tegneserier sier nå bare jeg :p

 

Har prøvd å se noen, men aldri blitt helt fenget. Naruto som alle skrøt sånn opp i skyene, synes jeg ble bare kjedelig og når jeg enda ikke ble noe særlig overbevist etter 5 episoder, la jeg det fra meg. Trigun synes jeg er noe av det bedre jeg har sett av anime, men det sier ikke så mye. Ninja Scroll var også vesentlig bedre, men summa sumarum, liker jeg ikke helt anime har jeg funnet ut. Derfor foretrekkes vanlig tegnefilm som Family Guy, Futurama og Simpsons, framfor anime.

Naruto er en tung serie som langt ifra passer for alle, men Death Note derimot. Den skal det godt gjøres å ikke like.

 

Forresten, nettopp sett The Thing og må bare gi litt cred for den fantastiske slutten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...