Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Say what Hr.Jenssen?

 

Du sier at animé appellerer til barn og ungdom, på en måte som får det til å høres ut som om du mener animé kun appellerer til barn og ungdom. Det er det jeg kaller trangsynt. Men igjen, jeg kan jo ha mistolket ditt innlegg.

 

 

 

DoktorBacon, mener du å si at du har fått besvart samtlige spørsmål fra de to-tre første sesongene? Eller forventer du virkelig at alt vil bli oppsummert og besvart mot slutten av serien? Hvordan isbjørnen(e) kom til øya, og hva faen den svarte røyken er, er to av milliarder av spørsmål som enda ikke har blitt besvart, og som sannsynligvis aldri vil bli besvart heller.

Lenke til kommentar
Har noen et forslag på en film jeg skal se? Helst flere, en fem-seks filmer. Jeg skal vekk i påsken og vil kjøpe med meg noe godis ^^,

Er det en spesiell type film du er ute etter? Hva med litt påske-giallo? Sjekk ut Tenebre og The Bird With The Crystal Plumage, så er du godt i gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Edit: Vel, nå har jeg ikke sett hele serien Oz, da. Jeg har sett litt her og litt der, og har sett minst tre sesonger.

Se hele ... Nå!

Er tilbud på Play!(sikkert)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Legg vekk de amerikanske propaganda seriene deres og begynn med japanske tegneserier sier nå bare jeg :p

 

Har prøvd å se noen, men aldri blitt helt fenget. Naruto som alle skrøt sånn opp i skyene, synes jeg ble bare kjedelig og når jeg enda ikke ble noe særlig overbevist etter 5 episoder, la jeg det fra meg. Trigun synes jeg er noe av det bedre jeg har sett av anime, men det sier ikke så mye. Ninja Scroll var også vesentlig bedre, men summa sumarum, liker jeg ikke helt anime har jeg funnet ut. Derfor foretrekkes vanlig tegnefilm som Family Guy, Futurama og Simpsons, framfor anime.

 

Btw: Gunfreak du så vesentlig annerledes ut enn jeg hadde trodd. Tøft bilde i bakgrunnen btw. Hva er det fra?

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Har noen et forslag på en film jeg skal se? Helst flere, en fem-seks filmer. Jeg skal vekk i påsken og vil kjøpe med meg noe godis ^^,

Er det en spesiell type film du er ute etter? Hva med litt påske-giallo? Sjekk ut Tenebre og The Bird With The Crystal Plumage, så er du godt i gang.

 

Ah, tusen takk! Dette ser herlig ut!

 

 

Skal skaffe meg Oz og, men det blir nok ikke før midt i påsken. Det kommer til å vekke minner ^^,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Om du ønsker krim i påsken så ville jeg kjøpt Diagnosis Murder-samleboks.

 

Edit: Like morsomt å se Ice-Cube spille tøff.

post-95709-1238787271_thumb.jpg

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Say what Hr.Jenssen?

 

Du sier at animé appellerer til barn og ungdom, på en måte som får det til å høres ut som om du mener animé kun appellerer til barn og ungdom. Det er det jeg kaller trangsynt. Men igjen, jeg kan jo ha mistolket ditt innlegg.

Altså, først og fremst er jo animé japansk for tegnefilm som igjen er det barn/ungdom pleier å se på? Det finnes jo animé jeg har funnet underholdene, f.eks Totoro og heksene.

Lenke til kommentar
DoktorBacon, mener du å si at du har fått besvart samtlige spørsmål fra de to-tre første sesongene? Eller forventer du virkelig at alt vil bli oppsummert og besvart mot slutten av serien? Hvordan isbjørnen(e) kom til øya, og hva faen den svarte røyken er, er to av milliarder av spørsmål som enda ikke har blitt besvart, og som sannsynligvis aldri vil bli besvart heller.

 

Nei, hvis man hadde fått besvart samtlige spørsmål så ville det vel strengt tatt ikke vært nødvendig å følge med på serien. Men vi har jo fått svar, blant annet på isbjørnene, og vi har fortsatt en og en halv sesong igjen. Jeg har stor tro på at det meste blir oppklart (hvis ikke vil jeg føle meg lurt).

Lenke til kommentar
Say what Hr.Jenssen?

 

Du sier at animé appellerer til barn og ungdom, på en måte som får det til å høres ut som om du mener animé kun appellerer til barn og ungdom. Det er det jeg kaller trangsynt. Men igjen, jeg kan jo ha mistolket ditt innlegg.

Altså, først og fremst er jo animé japansk for tegnefilm som igjen er det barn/ungdom pleier å se på?

 

Absolutt, men om du sier at tegnefilm i all hovedsak kun er beregnet på unger, så er du rett og slett trangsynt. Spesielt animé har veldig mye som ikke bare er påtenkt voksne mennesker - men som ikke passer for barn over hodet. To kjappe eksempel: Ghost in the Shell og Hellsing. Nakenhet og rå vold. Dette er ikke den typen tegnefilm man viser klokka 18.00 på NRK.

 

Animerte filmer (alt fra animasjon til animé) er bare en annen sjanger enn måte å lage film på - det har ingen ting å gjøre med barn eller voksne spesifikt.

 

Edit: Gunfreak minner meg forøvrig om Eric Nenninger, som Captain America i Generation Kill. Jeg håper ikke du er like dårlig til å ta vurderinger som han da. :wee:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Say what Hr.Jenssen?

 

Du sier at animé appellerer til barn og ungdom, på en måte som får det til å høres ut som om du mener animé kun appellerer til barn og ungdom. Det er det jeg kaller trangsynt. Men igjen, jeg kan jo ha mistolket ditt innlegg.

Altså, først og fremst er jo animé japansk for tegnefilm som igjen er det barn/ungdom pleier å se på?

 

Absolutt, men om du sier at tegnefilm i all hovedsak kun er beregnet på unger, så er du rett og slett trangsynt. Spesielt animé har veldig mye som ikke bare er påtenkt voksne mennesker - men som ikke passer for barn over hodet. To kjappe eksempel: Ghost in the Shell og Hellsing. Nakenhet og rå vold. Dette er ikke den typen tegnefilm man viser klokka 18.00 på NRK.

 

Animerte filmer (alt fra animasjon til animé) er bare en annen sjanger enn måte å lage film på - det har ingen ting å gjøre med barn eller voksne spesifikt.

 

Edit: Gunfreak minner meg forøvrig om Eric Nenninger, som Captain America i Generation Kill. Jeg håper ikke du er like dårlig til å ta vurderinger som han da. :wee:

Jeg sier ikke det er beregnet for unger. Jeg er fullt klar over hvor voldelig en slik serie kan være. De passer da for ungdommer. Jeg synes ikke dette er noe for voksne å se på. Men de er bare min mening og vis det er trangsynt, får det være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...