Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Prison Break og 24 er som sex, det trenger ikke være annerledes hver gang for å være godt. Litt variasjon en gang i blant, men dere vet begge hva som funker for dere to. ^^

24 skal jeg ikke bad-mouthe. Jeg så de to første sesongene på tv, og de var knallbra. Så plutselig sluttet jeg å se på det, og har bare glemt det siden den gang. Prison Break derimot, blir altfor, altfor repetetivt. Det startet som vill, tantrisk sex, men utviklet seg til en kjedsommelig misjonærstilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må du skjerpe deg Dotten. Hvis du ser ut av vinduet får du bare se regn og kjedelige Bergensere. Langt fra dopsalget i Brooklyn, med andre ord.

 

Dopsalget i Bergen Vest er langt mer interessant og spennende enn hva noen tv-serie kunne klart å gjenskape :ninja:

 

Både 24, Lost og Prison Break starter fantastisk. Førstesesongen til de to sistnevnte er helt fantastisk, absolutt. Men det virker som manusforfatterne innser at de har lent seg litt for mye på at konseptet er kult, og de skjønner at det finnes grenser for hvor lenge de kan holde på(eller, begge serier kjører forsåvidt på med det samme om og om igjen). De holder på spenningen i små doser, men det er begrenset hvor lenge man gidder å se på en mann som rømmer fra fengsel, før han finner ut han må inn fordi han glemte lommeboka, så må han bryte seg ut igjen. Og sånn holder det på i det uendelige. Lost ga jeg opp et sted i s. 2, da 95% av episodene besto av random flashbacks.

 

Lost og muligens også Heroes (mtp siste episoder) er gode eksempler på tv-serier som gikk seg litt bort men skjerpet seg og kom knallhardt tilbake. Jeg har ikke vært så spent på nye episoder siden sesong 1 av nevnte serier. Siste sesong av 24 er forresten fantastisk. Fullstendig overdrevent, men uansett sinsykt underholdende. Helt klart tjent serien godt med den lange pausen grunnet streiken. Serier som The Wire og Sopranos har hatt sine dumps de også.

 

Får vel ta og flytte hele denne diskusjonen over i tv-serie tråden siden det ser ut som det tar litt av. Me får sjå. :)

Lenke til kommentar
Men det virker som manusforfatterne innser at de har lent seg litt for mye på at konseptet er kult, og de skjønner at det finnes grenser for hvor lenge de kan holde på(eller, begge serier kjører forsåvidt på med det samme om og om igjen).

Holdt på å spørre om du hadde sett 3. sesongen av Lost, men det hadde du ikke. Et tips fra meg er å se 3. sesongen, hvis du ikke liker den skal jeg sende den en sjokolade i posten (jeg kan godt gjøre det hvis du er med på "veddemålet" :p ). Etter 2. sesongen satt nemlig forfatterene seg ned og planla hvordan hele serien ville gå helt til slutten, og siden det har de laget 16. episoderssesonger og serien er ferdig i 6. sesong, 5. blir sendt nå. Så det er ikke mye tull frem og tilbake der nå lenger. Synes ikke 5. sesongen var like bra som de to forrige, men 3. sesongen er noe man må se. :D

 

Prison Break ga jeg opp av samme grunnen. Så første sesongen, synes den var grei og så videre fordi den hadde potensiale. Kom til 2. sesongen, også orket jeg ikke mer med "det er bare over denne åsen! Åh, faen, det var ikke det allikevel"-opplegget.

 

Heroes gjorde jeg det samme med. Led meg gjennom første og andre sesong, skuespillet og dialogen i den serien er fullstendig bak mål, men plutslelig ble det bra i 3. sesongen, så jeg føler at all lidelsen har betalt seg. :p

Lenke til kommentar
Desverre gidder jeg ikke lide meg gjennom en hel sesong fordi enkelte påstår at neste blir bedre. Jeg forventer kvalitet over hele linja, og det gir verken Prison Break eller Lost.

Skremmende hvor enige vi er. Dette tegner overhodet ikke bra. :D

 

Apropos The Corner, du blir garantert ikke skuffet - dette er vel verdt grunkene.

Lenke til kommentar
Sesong 3 er uten tvil den svakeste så langt av Lost. Alt er bare tull og rot med uinteressante bakhistorier og treg utvikling. Jeg vurderer å hoppe over sesong 3 og gå rett på sesong 4. Jeg vurderer også å gi opp hele prosjektet.

 

Du er så forbanna negativ, Steffy. På tide du skjerper deg. Enten slutter du å se på, eller så ser du på med et litt mer åpent sinn.

Lenke til kommentar
Sesong 3 er uten tvil den svakeste så langt av Lost. Alt er bare tull og rot med uinteressante bakhistorier og treg utvikling. Jeg vurderer å hoppe over sesong 3 og gå rett på sesong 4. Jeg vurderer også å gi opp hele prosjektet.

 

Sesong 4 er ikke helt den store, den heller. I alle sesongene går det egentlig an å skippe alt mellom andre episode, og de tre-fire siste episodene. Det er da det er mest spennende, og innimellom er det uansett bare fillers. Vet ikke helt hvorfor jeg følger med på serien, da triksene de bruker er så billige.

I stedet for å besvare spørsmålene de setter opp (de vet tydeligvis ikke hva svarene er selv), bygger de opp så mange nye spørsmål, at vi simpelthen bare "glemmer" de andre spørsmålene. Til slutt ender det vel med at de setter opp en bønsj med spørsmål som de faktisk klarer å besvare, og når de besvarer dem, blir seerne noen lunde fornøyde, og serien ender på en "grei" måte. Men igjen, jeg følger jo med på serien så den må da ha noe. Enten det, eller så har jeg rett og slett ingen ting å finne på om dagene. Jeg ser en hel sesong over noen få dager, men ikke faen om jeg gidder å se én episode, så vente til neste om en uke. Serien er ikke verd den slags hengivenhet.

 

 

Det var en spøk. Jeez. Uansett, animé appelerer vel til barn og ungdom.

 

Takk "gud" at vi har dere trangsynte mennesker! Dere får oss andre til å virke så mye mer normal. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...