Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm. Lurer på om jeg kanskje skal kjøpe Sopranos boksen når jeg får lønn.. Noen som vet om et sted som selger den til en grei pris ? Så den for rundt 1500,- på elkjøp.

Er i samme boks (:p) som deg. Har ikke sett en eneste Sopranos-episode ever. Så det er sikkert noe jeg burde få med meg snart.

 

Er det forresten noen som vet om den finnes på Blu-Ray? Såvidt jeg vet er det bare sesong 6 delt i del 1 og 2 som er ute på Blu-Ray. Idiotisk.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar
Jeg trenger karakterer som er interessante, situasjoner som er interessante og helst litt kreativt krydder attåt. The Wire, sesong 1 i allfall, synes jeg bare var mer av det samme.

Du synes ikke det er interessante karakterer i The Wire? That's a first. Situasjonene som oppstår er også ganske interessante, vil jeg påstå. Og at du kan si at Wire blir for mye av det samme, og samtidig si at du liker BoB bedre, får jeg ikke til å gå opp. Er det en serie som gjentar seg selv i hver episode, så er det jo BoB.

Lenke til kommentar

Så The Wrestler i dag, siste dag den gikk på kinoen. Må være årets beste karakterskildring. Den hadde de interessante forhold mellom karakterene. Fikk også skikkelige frysninger med scener mellom far og datter. Filmen fikk meg ikke i godt humør, men det stod heller aldri på agendaen til Regissøren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hva som er nytt? Nesj. Fallout har dukket opp på imdb. clicky.

Ikke at jeg tror det er noe godt tegn. Har ikke imdb pro, men fikk fiska tak i noe av plottet:

post-136301-1238748216_thumb.jpg

 

Vet ikke helt hva jeg skal si. Som en svoren fan av de gamle spillene, så har jeg desverre dårlig tro på filmen, men vi får se... Bare det ikke er Uwe Boll som har fått sine ondskapsfulle klør i rettighetene til filmen :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg trenger karakterer som er interessante, situasjoner som er interessante og helst litt kreativt krydder attåt. The Wire, sesong 1 i allfall, synes jeg bare var mer av det samme.

Du synes ikke det er interessante karakterer i The Wire? That's a first. Situasjonene som oppstår er også ganske interessante, vil jeg påstå. Og at du kan si at Wire blir for mye av det samme, og samtidig si at du liker BoB bedre, får jeg ikke til å gå opp. Er det en serie som gjentar seg selv i hver episode, så er det jo BoB.

Jeg er nok bare mer interessert i krigsfilmer/serier enn krimserier (ikke at The Wire er sånn standard The Cottage By The Pond Murderer-opplegg), så det skal mer til før jeg synes de blir kjedelige. Men jeg mente ikke at det var et problem at serien gjentok seg, så lenge den er interessant nok så bryr jeg meg ikke så mye om det, bare at The Wire ikke ga meg noe annet enn det alle disse "gritty crime drama"-seriene har gjort.

 

EDIT: Merket ikke noe spesielt med karakterene i The Wire, karakterene i Lost er mye mer fascinerende synes jeg.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Klart det finnes gode og engasjerende engelskspråklige WW2filmer, som f.eks. denne og denne.

 

Om vi snakker tv-serier som tar for seg WW2, vil jeg anbefale Heimat - Eine Deutsche Chronik

Jeg visste det, du klarer faktisk ikke å skryte av en film som er anerkjent. Det må være obskurt og sært for at du skal like det. ^^

Selvsagt. Anerkjennelse av den gemene hop devaluerer enhver form for kunst i kultureliten sine øyne.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

The Wire er beste serien ved siden av Heroes jeg har sett på lenge. God krimdramaserie som jeg faktisk klarer å se på i timesvis. S2 av Heroes var forøvrig veldig slapp, men skylder på manusstreiken som var den tia, så jeg håper at S3 er noe bedre.. Meeen siden de er så treige med å utgi ting på dvd, så må jeg vente til November igjen... Ikke noe fan av å se serier på pcn.

Lenke til kommentar
The Wire er beste serien ved siden av Heroes jeg har sett på lenge. God krimdramaserie som jeg faktisk klarer å se på i timesvis. S2 av Heroes var forøvrig veldig slapp, men skylder på manusstreiken som var den tia, så jeg håper at S3 er noe bedre.. Meeen siden de er så treige med å utgi ting på dvd, så må jeg vente til November igjen... Ikke noe fan av å se serier på pcn.

 

720p via mediacenter funker knall det. Synes forøvrig Heroes har fallt veldig i det siste. Håper virkelig det tar seg opp, hvis ikke så blir det nok til at jeg kutter. Samme skjedde med Lost. Var knallbra i begynnelsen, men etter ett par sesonger var jeg helt "Lost"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Har ikke lang nok kabel til å få koblet til tvn. Den pc-stolen er ikke særlig relax-vennlig... Men PS3 på g neste uke, så får koblet den opp til nettverket i så fall.

Lenke til kommentar

Eg har gjeve opp både Lost og Heroes...

 

Men, rollefigurane i Lost og the Wire er kanskje gode motstykke. Om ein tykkjer dei i Lost er interessante er det forståeleg om ein ikkje seier det same om The Wire. Og motsett.

 

Eg bryr meg katten om personane i Lost, det einaste som verkeleg interesserte meg var sjølve mysteriet med øya.

 

I The Wire tek eg meg å lura på korleis det har gått for dei. Litt på same måte som ein tenkjer på den keitete guten i klassen, eller ho som vart kalt 'billeg' av dei andre jentene. The Wire skapte ekte, interessante personar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Forøvrig synes jeg det var

 

 

 

særdeles trist med D'Angelo Barksdale. Dette var en karakter jeg fikk skikkelig sansen for gjennom S1, men han fikk ikke tildelt noe særlig til S2, så var kanskje like så greit å skrive han ut av serien på den måten der.

 

 

 

Oooh. Michael K. Williams som spiller Omar Little i The Wire skal jo være med i The Road også. Som tidligere nevnt, så er dette i likheten med McNulty en av de beste personlighetene i The Wire... Bubbles er også flott. Bare synd han ble så lite med i S2.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Klart det finnes gode og engasjerende engelskspråklige WW2filmer, som f.eks. denne og denne.

 

Om vi snakker tv-serier som tar for seg WW2, vil jeg anbefale Heimat - Eine Deutsche Chronik

Jeg visste det, du klarer faktisk ikke å skryte av en film som er anerkjent. Det må være obskurt og sært for at du skal like det. ^^

Hehe, de nevnte eksemplene er da ikke særlig obskure. De to spillefilmene er veldig godt kjent blant alle WW2 buffs. Apropos Heimat ble jo den til og med sendt på NRK.

 

Om vi skal snakke obskurt, er nok et bedre eksempel Overlord - fantastisk film om D-dagen hvor cinematografien er i hendene på John Alcott, kjent for sitt lange samarbeide med Kubrick. (Kubricks kommentar til denne filmen var forresten at dens eneste feil var at den ikke var dobbelt så lang!)

For meg blåser denne filmen både BoB og "Saving Private Ryan" av banen.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

De er ikke obskure fordi de er kjent blant WW2-buffs? Er ikke det definisjonen på obskur - at man må være buff for å vite om det?

 

Poenget var vel at du kanskje oppriktig synes Apocalypse Now! eller All Quiet on the Western Front er knallgode krigsfilmer, du vil bare ikke nevne filmer alle har hørt om. Det passer ikke til Montag-stilen å nevne en film folk ikke må IMDbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...