Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jeg har den,men har ikke sett den enda.

(hjalp det?) Fikk den i til min bursdag(som var igår)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BoB er som Saving Private Ryan dratt ut i det kjedsommelige. Tar du vekk de gode skuespillerne fra SPR og erstatter de med folk som ikke gir stort av seg selv, annet enn å vakle anonymt over skjermen, har du en kjedelig serie.

 

Den er ikke dårlig, det er tross alt HBO som står bak. Den tar bare evigheter å komme seg gjennom, fordi det er så langtekkelig.

Lenke til kommentar
BoB er som Saving Private Ryan dratt ut i det kjedsommelige. Tar du vekk de gode skuespillerne fra SPR og erstatter de med folk som ikke gir stort av seg selv, annet enn å vakle anonymt over skjermen, har du en kjedelig serie.

 

Den er ikke dårlig, det er tross alt HBO som står bak. Den tar bare evigheter å komme seg gjennom, fordi det er så langtekkelig.

 

Det er vel der forskjellig smak kommer inn. Jeg setter meg ned med brus, pizza åog potetgull, og 3 pissepauser senere er jeg igjennom hele BOB. Synes tiden flyr når jeg ser serien, selv nå etter å ha sett den flere ganger.

Lenke til kommentar

Tja, jeg mener at BoB er en serie med flere minneverdige øyeblikk enn det Ryan klarer å produsere, men det er kanskje litt urettferdig med tanke på spilletiden. Husker ihvertfall tilbake når serien kom ut så var jeg jævlig blendet av seriens høye produksjonskvalitet (som var uten sidestykke i forhold til andre serier), samtidig som karakterene fikk mulighet til å vise seg mer frem enn det Ryan's fikk mulighet til. Spesielt ble jeg oppmerksom på Damian Lewis.

Lenke til kommentar
Tja, jeg mener at BoB er en serie med flere minneverdige øyeblikk enn det Ryan klarer å produsere, men det er kanskje litt urettferdig med tanke på spilletiden. Husker ihvertfall tilbake når serien kom ut så var jeg jævlig blendet av seriens høye produksjonskvalitet (som var uten sidestykke i forhold til andre serier), samtidig som karakterene fikk mulighet til å vise seg mer frem enn det Ryan's fikk mulighet til. Spesielt ble jeg oppmerksom på Damian Lewis.

 

Må si meg enig i dette, er ett mysterium for meg at du ikke liker serien Bob. Men slik er det.

Lenke til kommentar

Det er umulig å klage på kvaliteten på selve produksjonen, så det er mer tematikken som ikke interesserer. Jeg kan gå med på 2-3 timer med krig, men når man nærmer seg 10 timer så blir det litt i meste laget for meg. Personlig har jeg Apocalypse Now! høyest av krigsfilmer, som kanskje sier litt om meg da det ikke er krigsdelen som interesserer meg men heller søken etter Kurtz og hvordan en slik situasjon kan oppstå i krigsherjede områder.

 

Jeg likte David Schwimmer i første episode, da det var helt umulig å ta ham alvorlig. Jeg har ikke sansen for Damien Lewis, men Ron Livingstones karakter var direkte herlig.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med Bob her. Band of Brothers er en velprodusert, traust affære. Skuespillerne gjør forsåvidt en ålreit jobb, men vi har sett dette før, og da gjort veldig mye bedre. Denne serien makter rett og slett ikke å gi meg ståpels på samme måte som andre HBO produksjoner (The Wire, The Corner, etc.)

Lenke til kommentar

Har ikke sett Band of Brothers siden jeg var i Forsvaret i 2003. Husker ikke så mye av den egentlig. Men så den på vakt, så det ble mye av og på. Skal se den igjen med madammen i vår, så får vi se om det er et godt gjensyn eller ikke :)

 

Noen her som har lest Priest forresten? Er litt spent på filmatiseringen av den, er godt fornøyd med Vampyrfilmene jeg har sett det siste året. Spesielt svenskene serverte en skikkelig godbit.

Lenke til kommentar
BoB er som Saving Private Ryan dratt ut i det kjedsommelige.

Bortsett fra at BoB er basert på en fascinerende og sann historie og Saving Private Ryan går ut på å bruke meningsløst med ressurser for å redde én fyr. For et idiotisk konsept.

Tar du vekk de gode skuespillerne fra SPR og erstatter de med folk som ikke gir stort av seg selv, annet enn å vakle anonymt over skjermen, har du en kjedelig serie.

Min mening er at skuespillerne i BoB jevnt over holder minst like høyt nivå som de som spiller i SPR.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
BoB er som Saving Private Ryan dratt ut i det kjedsommelige.

Bortsett fra at BoB er basert på en fascinerende og sann historie og Saving Private Ryan går ut på å bruke meningsløst med ressurser for å redde én fyr. For et idiotisk konsept.

Jeg likte det konseptet mye bedre, var mye mer filmatisk. Matt Damon er så viktig at de andre i kompaniet kan og er villig til å dø sånn at moren hans kan få én av sønnene hennes hjem. Sånt liker jeg. Ekte krig og sånt interesserer meg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig med Bob her. Band of Brothers er en velprodusert, traust affære. Skuespillerne gjør forsåvidt en ålreit jobb, men vi har sett dette før, og da gjort veldig mye bedre. Denne serien makter rett og slett ikke å gi meg ståpels på samme måte som andre HBO produksjoner (The Wire, The Corner, etc.)

 

Enig i at Band Of Brothers er langt ifra The Wire, Sopranos osv. Men synes likevel BoB var en herlig opplevelse.

Lenke til kommentar
Apropos tv-serier så jeg at elkjøp hadde en boks med en tv-serie ved navn Corleone, laget om mafiaen i italia selvsagt - omtalt som 'den ekte versjonen av Gudfaren'. Flere som har sett denne?

Jessda, Capo dei Capi er en av de beste seriene der ute.

 

Selv storkoste jeg meg gjennom hele serien i løpet av en ukes tid og må si meg storfornøyd med Corleone som helhet. Den bar preg av å være en TV-produksjon til tider, men den er veldig gjennomført, og karakterene er virkelig godt skildret. Den mest interessante på papiret, Salvatore Riina, er langt på nær like godt tolket av Claudio Gioè som det folkehelten Paolo Borsellino og Danielle Liottis tolkning av Biagio Schiro, er men jevnt over oser det av kvalitet av Capo dei Capi. Jeg var redd for at hendelsene fra virkeligheten skulle bli for klistret på, og at det ville føre til at serien gikk mindre i dybden, men nei.

 

For meg helt på linje med mange av HBOs store serier. Kanskje det har noe med min store facinasjon for romantisering av mafiaen og at jeg hadde lest meg opp på Cosa Nostra lenge før jeg visste om serien - men hvis du er i tvil, se et par episoder via Platekompaniet. Det er uansett verdt det å se Claudio Castrogiovanni sprudle på lerretet som Lucky Luciano Liggio!

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig med Bob her. Band of Brothers er en velprodusert, traust affære. Skuespillerne gjør forsåvidt en ålreit jobb, men vi har sett dette før, og da gjort veldig mye bedre. Denne serien makter rett og slett ikke å gi meg ståpels på samme måte som andre HBO produksjoner (The Wire, The Corner, etc.)

Ikke hver dag vi er enige, Montag. Du liker også Oz, har jeg fått inntrykk av. Kanskje vi er sjelevenner.

 

Noen andre enn Montag som har sett Berlin Alexanderplatz, btw?

Lenke til kommentar

Snøring og snøring, fru Blom. Meget glad i HBO sine produksjoner, i det minste. Med Sopranos kan du ikke feile, det er tv på sitt beste. Hvis ikke ser du The Wire, som jeg kanskje holder knepent foran(det er ikke med mye).

 

Det er nok av organisert kriminalitet i Oz, just so u know. Og det er en sann fryd å se alle Wire-skuespillerne som dukker opp her og der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...