Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ripper et par usette dvd'er inn på ipoden før jeg drar på påskefjellet. Skal titte meg gjennom The Transporter 1&2, Bare Trond - trond Kirkvaag, samt muligens Gandhi og Fight Club. :)

 

Edit: Hva er egentlig Band of Brothers? Har bestilt samleboksen, men for å være ærlig aner jeg ikke hva det egentlig handler om (bortsett fra at det har med 2vk å gjøre)

Endret av Kurt Grusom
Lenke til kommentar
Heat må jo være en opplevelse på et skikkelig annlegg. Den skytescenen mot slutten utenfor banken. :dribble:

 

Den skytescenen du nevner er vært hele filmen pga den skytescenen på slutten hvis du har ett rått hjemmekino anlegg. Personlig liker jeg filmen godt uansett, men kjører den scenen av å til når jeg kjører en liten demo for bekjente som lurer på hvordan en skikkelig hjemmekino låter.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk eller noe, men du behøver ikke å spørre om alt. Hva har man søkemotorer for?

 

Band of Brothers er en god serie, men jeg synes den er oppskrytt. Det kan ha noe å gjøre med at min facinasjon for 2. verdenskrig ikke er av den største, men flotte spesialeffekter og et hederlig forsøk på å fortelle en sterk historie til tross, det er på ingen måte en lengre versjon av Saving Private Ryan - nevnte film har av mange jeg har hørt snakke om filmen blitt sammenliknet med HBOs serie - det er som Bob sier for repetivt. Jeg anbefaler Band of Brothers i små doser, en episode av gangen.

Lenke til kommentar
Spennende blir det nok ikke. Langtekkelig og repetetivt, derimot. HBO har ekstremt mange kvalitetsserier på samvittigheten, ikke bruk tid på den 7. beste serien deres.

 

Bob, som sikkert bare er snurt for at navnet er forkortelsen for Band of Brothers, må dere absolutt ikke høre på. Dette er en av de seriene som vil bli nedskrevet i tv-historiens hellige steiner for all tid.

Lenke til kommentar
Spennende blir det nok ikke. Langtekkelig og repetetivt, derimot. HBO har ekstremt mange kvalitetsserier på samvittigheten, ikke bruk tid på den 7. beste serien deres.

 

Bob, som sikkert bare er snurt for at navnet er forkortelsen for Band of Brothers, må dere absolutt ikke høre på. Dette er en av de seriene som vil bli nedskrevet i tv-historiens hellige steiner for all tid.

 

Helt enig. Så den vel for 4 gang nå for en mnd tid siden. Kjøpte den da på BD og så igjennom hele sullamitten på en dag. Begynner jeg først på denne miniserien klarer jeg rett å slett ikke å slå den av igjen. BD utgaven har i tillegg så tett på perfekt bilde og lyd man kan komme.

Lenke til kommentar
Bob, som sikkert bare er snurt for at navnet er forkortelsen for Band of Brothers, må dere absolutt ikke høre på. Dette er en av de seriene som vil bli nedskrevet i tv-historiens hellige steiner for all tid.

Stemmer, forbanna sniker!

 

Velprodusert serie, for all del. Men du verden så kjedelig. Jeg ga meg etter 6 episoder, og det brukte jeg 2 mnd på. Jeg ga meg for å hoppe på Oz, og nå har jeg sett 50 episoder den siste måneden. Nuff said.

 

BoB havner fint bak Wire, Sopranos, Oz, Six Feet Under, Entourage og Deadwood.

Lenke til kommentar
Velprodusert serie, for all del. Men du verden så kjedelig. Jeg ga meg etter 6 episoder, og det brukte jeg 2 mnd på. Jeg ga meg for å hoppe på Oz, og nå har jeg sett 50 episoder den siste måneden. Nuff said.

 

BoB havner fint bak Wire, Sopranos, Oz, Six Feet Under, Entourage og Deadwood.

 

Hm, vedder på at du ikke har en eneste krigsfilm på din topp 50-liste. Am I right?

Lenke til kommentar
HBO = ?

 

 

Home Box Office, amerikansk tv-kanal. De har bl.a. Entourage og Sopranos for å nevne noe.

Takk. :) De andre seriene har jeg ikke begitt meg ut på (ennå).

 

Apropos tv-serier så jeg at elkjøp hadde en boks med en tv-serie ved navn Corleone, laget om mafiaen i italia selvsagt - omtalt som 'den ekte versjonen av Gudfaren'. Flere som har sett denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...