Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Lureste du kan gjøre, er å drite i hva andre folk mener om filmer, før du stikker på kino og ser dem. Start uten noen påvirkning å se film. Selv om det er vanskelig og jeg klarer ikke alltid å følge rådet selv.

Lenke til kommentar

Benjamin Button er absolutt ikke dårlig, har vanskelig for å skjønne hvorfor noen mener det, bortsett fra mangelen på roboteksplosjoner og det "urealistiske" konseptet.

 

7 Pounds er kanskje den beste filmen jeg har sett hittil i år, Marley and Me anbefales, ble veldig overrasket over den egentlig. Men Marley and Me er nok ikke noe for superseriøse folk som ikke tåler mainstream.

Lenke til kommentar

Se den selv og døm, don't let the prejudice bite you.

 

Marley & Me er en film for folk som liker å skrive og som har levd litt. Forventet meg en Yes Man-type komedie, men den tok meg litt på senga. Den er litt fjollete i starten, men tar seg fort opp og har nok knask for den oppmerksomme sjel.

 

Seven Pounds var en fin film men den er veldig lett å plukke fra hverandre om man først er i humør.

 

For ordens skyld endelig sett Mamma Mia!. Jeg overlevde. Synd de hadde en teater-regissør til å regissere en film, det bar den tydelig preg av. Musikken reddet den. Men så er det jo Abba, det kan redde det meste. :)

 

Benjamin Button er for meg allerede en klassiker. Omstendighetene rundt kvelden jeg så filmen og hva den serverte sørget for det. Er slike opplevelser som gjør at jeg liker å kalle meg filmentusiast.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Mamma Mia kommer jeg nok ikke til å se frivillig med det første... Selv om jeg ikke har sett den, så inbiller jeg meg at det kommer til å være en pinsel. Den framstår som en overlykkelig musikal med den klassiske oppskrifte; Bli informert, le, bli forelsket, le, misforståelser, skuffelse, aaah godt at det gikk bra, le, happy ending aka alle er glade.

Kanskje det funker for noen, men ytterst få filmer jeg har sett med den oppskriften, hvor jeg har tenkt at det var noe så bra som en ok film.

Lenke til kommentar

Egilanso, din antagelse stemmer nok veldig. Min egen antagelse etter å ha sett den er at unge menn mest av alt vil ha problemer med bestemødrene som danser rundt, snakker om sex og oppfører seg som 17-åringer. Det er nok hard kost for enkelte :wee:

 

Jeg kan spise jævla mye rart, så Mamma Mia! gikk greit den. Langt fra like god som Grease (som virker å være lettest å sammenligne den med), men jeg klarte å bekjempe kynikeren i meg som hadde lyst til å skrike opp om enkelte ting. Abba vet å berolige sjelen og bedøve den biten av meg. Men så er jeg jo også en stor Abba-fan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Da er det tydeligvis ikke håp. Slik påtvunget happyness har jeg aldri hatt helt sansen for... Men kan jo alltids komme en solskinnsdag der jeg gir den en sjangs. ;)

Abba har jeg heller ikke noe stort forhold til annet enn at noe av musikke er bra, resten er middelmådig i mine ører.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Jeg kan spise jævla mye rart, så Mamma Mia! gikk greit den. Langt fra like god som Grease (som virker å være lettest å sammenligne den med), men jeg klarte å bekjempe kynikeren i meg som hadde lyst til å skrike opp om enkelte ting. Abba vet å berolige sjelen og bedøve den biten av meg. Men så er jeg jo også en stor Abba-fan.

Grease har iallefall en historie. Det plaget meg med Mamma Mia. Skal være enig med i at musikken reddet den fra å bli total fadese, men den er fremdeles dårlig, selv for sin sjanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...