Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men de førte hvertfall til å bringe fantasy-genren ut av svette nerders gutterom og inn i allmennheten.

 

Bare for å quote tremenningen min (lenge før LOTR-filmene kom ut): "Åh er det sånn drager og troll og sånn? Jeg trodde Ringenes Herre handlet om OL og OL-ringene, altså Samaranch".

 

Plutselig var karene som satt og teoriserte om Gandalf og istariene "de kule" istedet for folka som ble skydd på skolen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det var absolutt et kompliment. Du nevner LoTR og Clerks i ordelag jeg liker, og det kun i løpet av 2-3 poster.

 

Vel, takk skal du ha. Som moderator får man ikke mange slike, så jeg skal huske det. ;)

 

Men de førte hvertfall til å bringe fantasy-genren ut av svette nerders gutterom og inn i allmennheten.

 

Bare for å quote tremenningen min (lenge før LOTR-filmene kom ut): "Åh er det sånn drager og troll og sånn? Jeg trodde Ringenes Herre handlet om OL og OL-ringene, altså Samaranch".

 

Plutselig var karene som satt og teoriserte om Gandalf og istariene "de kule" istedet for folka som ble skydd på skolen.

 

Problemet med filmatiseringen, noe jeg har forstått i senere tid hvor min store fascinasjon for historiene har lagt seg og jeg ikke lenger prøver å lære meg alvisk, er at slagene og kampene er en så stor høydare, at når det er en time med Frodo og Sam som deler homoerotiske blikk mens de følges av en schizofren sjimpanselignende anoreksialidende skapning blir jævlig kjedelig. Kampene er rett og slett for bra i forhold til resten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Me får satsa på at El Toro i sammarbeid med Peter Jackson (om jeg ikke husker feil), klarer å blåse nytt liv i universet med filmatiseringen av Hobbiten.

Forøvrig er det som det blir nevnt, at LoTR har sine øyeblikk, men de blir nedkjørt av kjedelige øyeblikk. Meeen tror kanskje jeg skal sette meg ned og se de igjen. Alt for lenge siden jeg gadd å se filmene.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ich weiss. Det blir et ukesprosjekt i så fall. For filmen har så absolutt mange herlige øyeblikker som gjør de verdt å se. Måten Munti og Pippin på magisk vis klarer å få hendene fri under angrepet i orkebasen, er et sånt øyeblikk i seg selv ^^,

Lenke til kommentar
Ingen dårlig plan. Det samme fungerer med sesong 2, 3 og 4 av Lost - man spoler over bakhistoriene og går rett til hvorfor de er på øyen, hvordan de kommer seg av, osv.

 

Hvordan i all verden det skal fungere i sesong 4 aner jeg ikke. :wee:

 

 

Ellers, med den flotte serieavslutningen av Battlestar Galactica, som gjennom 4 sesonger viste det mest solide Sci-fi der ute på år og dager, hva syntes folk om forsøket på å ta en "refresh" i filmformat? Skeptisk til planene.

Lenke til kommentar

Glem den overreligiøse BSG smørja, Dotten.

 

Her er sci-fi filmen du - og mange andre - har ventet lengsesfullt på - enjoy:

 

Hvilke effekter! Hvilket handlingsmettet og tankeprovoserende epos! Hvilke dyktige skuespillere! Dette er hva sci-fi sjangeren har savnet de siste tiårene!

 

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Glem den overreligiøse BSG smørja, Dotten.

 

Her er sci-fi filmen du - og mange andre - har ventet lengsesfullt på - enjoy:

 

Hvilke effekter! Hvilket handlingsmettet og tankeprovoserende epos! Hvilke dyktige skuespillere! Dette er hva sci-fi sjangeren har savnet de siste tiårene!

 

*Film*

Jeg har faktisk sett hele serien som kom før filmen, verste var at jeg nærmest forgudet det :eek:

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar
Glem den overreligiøse BSG smørja, Dotten.

 

Her er sci-fi filmen du - og mange andre - har ventet lengsesfullt på - enjoy:

 

Hvilke effekter! Hvilket handlingsmettet og tankeprovoserende epos! Hvilke dyktige skuespillere! Dette er hva sci-fi sjangeren har savnet de siste tiårene!

 

*Film*

Jeg har faktisk sett hele serien som kom før filmen, verste var at jeg nærmest forgudet det :eek:

Hehe, dette må være dottens lykkedag. Dette er jo den perfekte erstatter for BSG serien. :!:

Lenke til kommentar
Filmen vil ikke ha noe med serien å gjøre, om jeg forstår det rett. En slags restart i filmformat. Som jo virker litt overkill siden vi nettopp har hatt en serie som var en restart av den forrige serien...

 

Lite som kan overgå BSG serien. En av mine absolutt favoritt serier. Hadde håpet på at den filmen ville være en flashback film fra den første Cylon krigen. At de lager en reboot allerede igjen virker noe merkelig synes jeg.

Lenke til kommentar
Hehe, dette må være dottens lykkedag. Dette er jo den perfekte erstatter for BSG serien. :!:

 

Montag da. Hadde serien vært 50 år eldre, i sort hvit og med mono lyd å fransk tale hadde du hatt en helt annen mening om den.

 

Med tett på 25 000 stemmer på imdb og en karakter over 9 av 10 mulige så er det litt vanskelig å holde seg alvorlig når du slenger dritt om den........ :no:

Lenke til kommentar
Ellers, med den flotte serieavslutningen av Battlestar Galactica, som gjennom 4 sesonger viste det mest solide Sci-fi der ute på år og dager, hva syntes folk om forsøket på å ta en "refresh" i filmformat? Skeptisk til planene.

 

Hvis det er Battlestar Galactica - The Plan du mener så ser det ikke ut til å være en reboot. Regner med det er en full film som handler om ett eller annet som skjedde før serie avsluttning. Mange av skuespillerene fra serien er jo med. Men har egentlig lest veldig lite om denne filmen. Hvis du har noe info så kom gjerne med det her så jeg bli litt "in the loop"

 

http://www.aceshowbiz.com/news/view/00022956.html

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...