Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg er blant dem som liker å lese bøker, og gjerne klager på at filmen ikke er like bra som boka i etterkant. Men jeg prøver å se på filmen i et annet lys når jeg har lest boka. For en film basert på en bok er jo ikke en filmatisering av boka. Det er fult mulig å like både filmen og boka.

 

Jeg prøver ikke å heve meg over andre fordi jeg faktisk liker å lese, men av og til finner jeg roen og klarer å slappe godt av ved å lese en god bok. Gode bøker er veldig spennende og "Menn som hater kvinner" leste jeg ut på 2 dager, fordi den var veldig spennende og det kom nye ting til hver gang jeg skulle legge den fra meg. Det bør vel nevnes at jeg var på hyttetur og hadde ikke så mye annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser gjennom boksamlingen her med sengen, og en del av dem har blitt filmatiserte. One Flew Over, American Psycho, Fight Club, The Big Sleep, Sin City, 2001 - og ingen av dem har en film som er bedre enn boken. Det nærmeste er kanskje FC og 2001 fordi filmene nesten er like komplekse som bøkene, men alt i alt velger jeg alltid boken først. Strange.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nja. Mener at film og bok har nærmere bånd enn mat og musikk. Mer som brettspill og dataspill. Der man ofte kan foretrekke den ene, men samtidig storkose seg med begge deler. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Endelig en ny sci-fi med mye dialog og kjemisk renset for eksplosjoner og annet fx...........eller kanskje ikke? :!:

 

http://vimeo.com/3770894

 

Men i all verden. Trodde først det var trailer til et spill, så en parodi, så visste jeg ikke helt om jeg skulle le eller ta det seriøst :ermm:

Lenke til kommentar
Endelig en ny scifi med mye dialog og kjemisk renset for eksplosjoner og annet fx...........eller kanskje ikke? :!:

 

http://vimeo.com/3770894

"The future of mankind is in his haaaands"

 

Så greit ut i starten, men mot slutten virket filmen veldig ....

 

Finnes det noen gode, dialogtunge sci-fis? Den siste jeg så var vel Primer, men utenom det er de klassiske svært sjeldent dialogtunge. Brazil, Blade Runner, Alien, 2001, Solyaris, Stalker - de er vel rimelig middels eller under middels på dialogmengden.

Stalker er en dialogtung sci-fi.

Lenke til kommentar
Hohoho idag fant jeg Army of Darkness på DVD på playcom. Har ikke sett den siden jeg hadde VHS-spiller for masse år siden. YESSS..gleder meg til å høre kommentarsporet med Bruce Campbell :D

Tviler sterkt på at den har kommentarspor. Lenge siden en R2-versjon av filmen med kommentarspor gikk ut av produksjon. Den skandinaviske MGM-DVD'n har det ikke i alle fall.

 

 

 

http://www.imdb.com/title/tt1148205/

 

Noen som gleder seg?

Lenke til kommentar

Jepp, det er nok versjonen med kommentarspor jeg har. Står pent og pyntelig på coveret:

 

Extras: Commentary track by Sam Raimi, Ivan Raimi and Bruce Campbell :)

 

Alt på coveret er engelsk, så jeg regner med det ikke er den norske MGM-versjonen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...