Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Nesja. Jeg så The Shining før jeg ble noe filminteressert, ergo ikke visste om filmen var kjent eller hvem skuespillerne var, og jeg ble skikkelig fan. Fremdeles i dag hender det jeg koser meg med den av og til.. Har ikke fått med dama på å se den enda tho. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

I likhet med Blade Runner som jeg absolutt måtte kjøpe meg i kveld. Atmosfæren i filmen var vel noe av det som slo meg mest, men også skuespillerprestasjoner og historie er på et vis både realistisk og overbevisende. I sterk tvil om hvilken versjon jeg skulle starte med, endte det opp med at jeg så Final Cut-versjonen først. Noe jeg sikkert blir lynsjet for her. :p

 

Noen som vil prøve å forklare noe av det uklare i filmen? :)

Nei. Slikt pleier å ødelegge "aha"-opplevelsen som man burde få ved gjennsyn av filmen :)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Yatzy-traileren lovet veldig godt, må si at jeg har litt høyere forventninger nå enn tidligere. Man er nå grunnleggende skeptisk til norske ungdomsfilmer.

 

Må forresten nevne at bl.a. undertegnede, Bob_3 og Juvenal skjøt råmateriale til en kortfilm ved navn LUDO for et par år siden. Så dermed kan det også strykes fra brettspill-listen. Ludo er det kuleste brettspillet ever, om noen måtte være i tvil.

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Ludo er det kuleste brettspillet ever, om noen måtte være i tvil.

 

unbranded-drinking-game-version-of-classic-ludo-board-game-with-glass-board-and-shot-glasses.jpg

 

Indeed <3

 

Skal forøvrig på forelesning med hu dama som har laget Yatzy, så det blir jo gøy. Ekstra gøy om man liker filmen au. Vet ikke om historien er i det mer norske laget, men stilen virker veldig interessant og frisk rett og slett. Forhåpentligvis har vi jo fått en ny, god norsk regissør, dame atpåtil. Men nå hyper jeg og drar konklusjoner for ganske lite materiale da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Kom nettop hjem fra kinoforestilling av Menn som hater kvinner.

Filmen anbefales på det sterkeste, anbefaler også dere her ute til å lese boken som Stieg Larsson har skrevet, for å få mer innblikk i filmen

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Kom nettop hjem fra kinoforestilling av Menn som hater kvinner.

Filmen anbefales på det sterkeste, anbefaler også dere her ute til å lese boken som Stieg Larsson har skrevet, for å få mer innblikk i filmen

 

Nå har vel jeg aldri hørt om hverken boka eller filmen før den plutselig kom på kino, så derfor lurer jeg på bare sånn så lell. Er filmen like feministisk i mannsperspektiv som det den kanskje gir uttrykk for?

 

Ludo er forresten råfestlig å spille 4-sammen og med ei dritsur søster og en like irritert pappa :p

Lenke til kommentar
Nå har vel jeg aldri hørt om hverken boka eller filmen før den plutselig kom på kino, så derfor lurer jeg på bare sånn så lell. Er filmen like feministisk i mannsperspektiv som det den kanskje gir uttrykk for?

 

Bokserien til Steg Larsson er ein av dei største boksuksessane i Skandinavia dei siste åra, det var litt rart å lesa at nokon ikkje har fått den med seg. Eg er ikkje skker på om eg forstår spørsmålet ditt.

 

Det er mange kvinnehatarar i boka, litt færre er skildra i filmen. Det er ei ung kvinne som er helten, og ho handlar annleis enn mange une kvinner i kriminalhistoriar/thrillarar/romantiske filmar gjer. Eg liker karakteren Lisbeth Salander veldig godt, og rolletlkinga til Noomi Rapace er hovudgrunnen til at eg rår folk til å sjå filmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fikk egentlig svar på det jeg lurte på. Om tittelen var relatert til noe av handlingen i filmen å gjøre. Ikke at det har noe å si på om jeg vil se filmen eller ei, for det har jeg. Går samtidig ut ifra at jeg kommer til å få en bedre filmopplevelse enn de som har lest boka, da jeg ikke har noen som helst forventninger til ting som boklesere irriterer seg over.

Bøker er jeg så og si tilbakestående på, med mindre det er kokebøker eller fagliteratur det er snakk om, så for meg ble det noe helt nytt når jeg så kinoplakaten og leste litt om folk som hadde lest boka osv. =)

Lenke til kommentar
Fikk egentlig svar på det jeg lurte på. Om tittelen var relatert til noe av handlingen i filmen å gjøre. Ikke at det har noe å si på om jeg vil se filmen eller ei, for det har jeg. Går samtidig ut ifra at jeg kommer til å få en bedre filmopplevelse enn de som har lest boka, da jeg ikke har noen som helst forventninger til ting som boklesere irriterer seg over.

Bøker er jeg så og si tilbakestående på, med mindre det er kokebøker eller fagliteratur det er snakk om, så for meg ble det noe helt nytt når jeg så kinoplakaten og leste litt om folk som hadde lest boka osv. =)

 

 

Boka er vel verdt å lesa etter ein har sett filmen. Det er veldig mykje spanande som ikkje fekk plass i filmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hvor ofte er det man hører folk si at filmen var bedre enn boka forresten? :hmm:

Selv har jeg aldri hørt noen si det. På vei hjem fra kino så hører man en bråte mennesker; "Bra film, men boka var bedre", men aldri motsatt som sagt...

Lenke til kommentar
Hvor ofte er det man hører folk si at filmen var bedre enn boka forresten? :hmm:

Selv har jeg aldri hørt noen si det. På vei hjem fra kino så hører man en bråte mennesker; "Bra film, men boka var bedre", men aldri motsatt som sagt...

 

Jeg sier det konstant, kanskje mest på grunn av at jeg ikke har lest boka :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Joa. Men nå snakker jeg om folk som faktisk har lest bøkene til filmene. Jeg kan av samme grunn som Manx, si at jeg sier det konstant også. ;)

Lenke til kommentar

Er bare folk som skal heve seg over oss andre og late som om de er bedre enn oss kun fordi de faktisk har klart å lese en bok for en gangs skyld, ikke noe å bry seg om.

 

Edit:

 

Kultivert er vel et ord som de prøver å bruke...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...