Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Høhø, nettopp kommet fra Pablo Francisco. Ikke bare gjorde han Governator i Brockeback Mountain ("Come on me if you want to survive!") og Optimus Prime, men han var så frekk at han våget å stigmatisere asiater. Det må være skjebnen :wee:

Darn... Det kunne jeg tenkt meg og ha sett/hørt.

ENVY = ON

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han opptrer i morgen og, men det er sikkert utsolgt. I dag var det fullpakket i Grieghallen.

Var det virkelig verdt 450kr? For den blodprisen skal mannen være veldig mye bedre live enn han er på dvd - noe jeg har mine tvil til. Richard Pryor derimot...

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Så Pablo sist han var i Norge. Han var faktisk morsom selv om han var hypet opp. Mye grovere materiale på scenen enn han kunne på DVD'n siden det tross alt skulle gis ut til hele verden.

 

Med Pryor er det ingen som slår. Han sa jo at folk ofte dro på showene hans bare for all bannskapen sin del, for det var ingen avisanmeldere eller andre som brydde seg om svarte komikere, så de kunne si hva pokker de ville uten å bli tatt for det. Eddie Murphy fulgte opp Pryor mesterlig med sin egen stil. Bedre standuppere enn Murphy og Prior finnes knapt.

 

Kanskje de 4 karern i Blue Collar Comedy Tour når opp til dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

John Pinnette er også morsom. Samt han er feit,som gjør hele opplevelsen bedre.

 

The queen of mean Lisa Lampanelli derimot er beste kvinnelige stand up artist.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Han opptrer i morgen og, men det er sikkert utsolgt. I dag var det fullpakket i Grieghallen.

Var det virkelig verdt 450kr? For den blodprisen skal mannen være veldig mye bedre live enn han er på dvd - noe jeg har mine tvil til. Richard Pryor derimot...

 

Selvfølgelig ikke like god som Pryor, men om det skulle væt kravet kunne man ikke sett på mange stand-ups.

 

Hadde pusteproblemer når han gjorde narr av Death Metal, det var fantastisk bra. Ellers var det noe ujevnt. Er fornøyd og verdt prisen på 425,- Litt spoilerish; Han løste også hvordan hvite folk skulle kunne si "Nigger" og de (oppvarmerene, som jo var mørke og følgelig får lov å bruke ordet ^^) var imponert over at vi hadde en Nigger-park hvor man kunne kjøpe narkotika (Nygårdsparken). :wee:

 

Trailerstemme-sketsjene var vel de minst morsomme, men fortsatt fornøyelige. Men det var vel mer grunnet at de er sett litt vel mye på Youtube.

Lenke til kommentar

Jeg ler godt av Preview Man-greiene til Fransisco, men har egentlig ikke særlig sansen for ham ellers. Men til tider veldig morsom, ja.

 

Setter Carlin høyest selv. Han hadde noen fantastiske observasjoner og synspunkter, og selv om han gjerne satte ting veldig på spissen hadde han som oftest utrolig gode poenger. Det beste er hvordan han sa ting som de var og ofte fremsto som veldig politisk ukorrekt, men når alt kom til alt var han langt mer politisk korrekt enn de såkalt "politisk korrekte".

 

Bill Hicks kommer på en fin andreplass.

Lenke til kommentar
Som politisk komiker setter jeg Bill Maher på topp.

Bill Maher og Jon Stewart hadde noen bunnsolide år som standup-komikere, men personlig synes jeg begge passer best som programledere. Det blir som Johnny Carson, David Letterman, Jay Leno, osv - de får åpningsmonologen sin før de går videre til intervjuer og sketsjer, hvor de virkelig får utfolde seg. Det i motsetning til f eks George Carlin som var en ren standup-mann, og i mine øyne den som fikk det best til.

Lenke til kommentar
Han opptrer i morgen og, men det er sikkert utsolgt. I dag var det fullpakket i Grieghallen.

Var det virkelig verdt 450kr? For den blodprisen skal mannen være veldig mye bedre live enn han er på dvd - noe jeg har mine tvil til. Richard Pryor derimot...

 

Tja...Problemet med Pablo er at alle stemmene og imitasjonene blir kastet ut og oppbrukt etter 5 minutter. Skulle ønske han kunne roet seg ned enkelte ganger, og fortalt litt flere morsomme historier til publikummet, ikke bare bruke de ulike stemmene 25 ganger på 1 minutt. Føler ofte at det ikke er noen sammenheng. Men det er jo det han er kjent for, så kanskje det ikke er så mange som sier seg enig. Har man sett stand-up dvd'ene han har utgitt, har man sett 60% av showene. Jeg husket punch-linen før det ble sagt utallige ganger, noe som er litt kjedelig. Men herregud, det var likevel gøy å se han. Selv om det var mye gammelt stoff, presenterte han nye ting, samt kom med spontan humor på geniale tidspunkt. Men ble nok litt skuffet + at det var noen irriterende wiggere som satt foran. Regner med at de hadde stikket 15 sprøyter i analen. For hver jævla gang de lo (og når de lo, noe de gjorde hele tiden, selv om det absolutt ikke var morsomt, virket det som at de overdøvet hele salen), smelte de hodet bakover fra stolen ned på beina mine, skremmende nærme mr. penis. Noe jeg til slutt responderte til med å smelle kneet med middels kraft i hodet deres. Da sluttet de.

 

Ellers kunne godt tenkt meg å sett Eddie Izzard live en eller annen gang (dersom har trår til med ny turne). Synes han er en fantastisk stand-up komikker. Syns ofte det blir litt vel mye sex og drikkehumor blant flere komikkere (nettopp fordi det ofte er det "morsomste" og letteste å skape humor av), men Eddie klarer å skape humoristiske situasjoner av daglige dilemmaer, historie osv. Genial mann. Ellers har jeg alltid likt Billy Connolly.

Endret av SgtKabukiman
Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg en Youtube-bruker som interesserer seg for og anmelder skrekkfilmer og kultfilmer? Jeg er stor fan av Coolduder, men det er ikke så ofte han kommer med filmer lengre, og jeg får aldri nok filmtips ;)

 

Det er jo bare å spørre her på forumet. Alltid noen som kan svare deg her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...