Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Er det denne du tenker på?

 

Da blir følelsesytringer i form av "JEG ER SINT!!" litt vanskelige å svelge i forhold.

 

Følte at det var unødvendig å presisere at det var satt på spissen. Men jo, for meg som ikke er veldig bevandret innenfor konvensjonen og ennå er skeptisk til den oppleves det til tider nettopp sånn. Og dere kan da ikke si imot at dette nærmest er tilfelle til tider? Det er jo faktisk det konvensjonen tydeligvis går ut på, å veldig åpenbart uttrykke hvilken følelse som er i sving.

Nei, jeg snakker om å avfeie "det japanske skuespillet" basert på å ha sett en håndfull filmer fra 1950-tallet. Det er helt greit å uttrykke at man misliker skuespillerstilen i de få filmene man har sett, men å komme med grove generaliseringer tuftet på dette blir feil.

 

Men jeg trodde det du klaget på var at jeg ikke likte det, ikke at jeg sa at det var dårlig? Jeg tror jeg har brukt uttrykkene om hverandre, jeg har sagt at jeg synes det er dårlig og jeg har sagt at jeg ikke liker det.

Jeg kritiserte den urettferdige generaliseringen og bruken av ordet "dårlig". Det er OK å mislike noe, men da bør man passe på å ikke skjære alt og alle over én kam i samme slengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Hvorfor blir jeg fortalt at jeg burde kjøpe Blade Runner på Blu-Ray, nesten hver gang jeg nevner at jeg skal kjøpe filmen? Kommer jeg virkelig til å se så alt for stor forskjell med min HD-ready 32" med oppskalering fra DvD?

Så klart får jeg jo top nodge med både bilde og lyd, men dette får jeg vel strengt talt ikke utnyttet før jeg oppgraderer systemet mitt om tidligst 2-3år

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Hvorfor blir jeg fortalt at jeg burde kjøpe Blade Runner på Blu-Ray, nesten hver gang jeg nevner at jeg skal kjøpe filmen? Kommer jeg virkelig til å se så alt for stor forskjell med min HD-ready 32" med oppskalering fra DvD?

Så klart får jeg jo top nodge med både bilde og lyd, men dette får jeg vel strengt talt ikke utnyttet før jeg oppgraderer systemet mitt om tidligst 2-3år

 

Sant nok, men hvorfor prøve å spare en 50 lapp på å kjøre DVD fremfor BD'en? Kjøper du BD'en så er du sikret til når du kjøper deg større TV, eventuelt surround med støtte for HD lydsporene.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at jeg ønsker å kjøpe på DvD, er for at jeg ikke har Blu-Ray spiller enda, men har lyst til å kjøpe boksen nuh. :hmm:

 

Har du ikke BD, så er jo valget enkelt. Har du derimot tenkt å kjøpe en BD spiller i nær fremtid, så hadde jeg også heller kjøpt Blad Runner på BD med en gang.

Lenke til kommentar

I iveren etter å selja Full HD ser det ut til at bransjen har underslege kor bra HD Ready er...

 

På ein skjerm på under 40" skal det ikkje ha så mykje å seia om det er Full HD eller HD Ready, etter kva eg har forstått.

 

[OBS!!! Eg har ikkje testa dette sjølv, berre lese meg til det.]

 

Eg tykkjer sjølv eg ser stor forskjell på høg og standard oppløysing på film. Mange bryr seg ikkje om det sjølv om dei ser skilnad, og nokre legg ikkje merke til det...

Lenke til kommentar
Hvorfor blir jeg fortalt at jeg burde kjøpe Blade Runner på Blu-Ray, nesten hver gang jeg nevner at jeg skal kjøpe filmen? Kommer jeg virkelig til å se så alt for stor forskjell med min HD-ready 32" med oppskalering fra DvD?

Så klart får jeg jo top nodge med både bilde og lyd, men dette får jeg vel strengt talt ikke utnyttet før jeg oppgraderer systemet mitt om tidligst 2-3år

Er det denne man burde kjøpe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Den så jo unektelig interessant ut. Skal innrømme at jeg fremdeles har til gode å se Oldboy, men etter hva jeg har hørt, så synker ikke akkurat forventningene noe særlig.

 

@Jonas2k:

Ikke den jeg har tenkt å kjøpe. Den feitere boksen, med alle versjonene. Miniutgaven av kofferten blir det vel :p

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Du burde se Oldboy før du eventuelt hører mer om den ;)

 

Men allikevel: Jeg husker jeg først hørte om den da den ble anmeldt på radioen mens jeg kjørte bil. Den ble skrytt opp i skyene og jeg tenkte at jeg burde sjekke den ut. Så selv med skryt ble det en svært god opplevelse for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Egilanso: denne ?

 

Den ja. Men den er jo ikke kommet ut enda, så må vist vente enda lengre, men da er det desto større sjangs for at jeg har spiller å se filmen på. Gleder meg litt til Blu-Ray har blitt såpass standard at de fjerner den ekle "logoen" på filmene. De fleste filmene ser virkelig ikke fullt så kule ut med den blå linja oppe og nede.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Spotify fungerer jo i Norge så det vil jo ikke være noe begrensning sånn sett at det kan fungere i Norge. Om det så kommer til Norge, hadde det vært utrolig digg! Hadde nok betalt noen kronasjer for å få tilgang til det.

 

Spotify funker ja, men kvaliteten på lyden er så som så. Funker greit på jobb der jeg kun har tilkoblet ett Logitech Z-5500, men når jeg testet hjemme å kjøre det tilkoblet stueanlegget var det ikke mye imponerende lengre. Med tanke på at filmer inneholder mye mer informasjon enn musikk så kan jeg ser for meg kvaliteten på filmene desverre.....

 

At vi er godt på vei inn i en HD tid gjør ikke saken bedre. Er ikke akkurat lett å klare å streame Blu-Ray via internett, ihvertfall ikke for majoriteten av de med internett her i landet.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...