Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er svært lite her i verden som irriterer meg mer enn japansk skuespill, så hvis det er et krav så holder jeg meg til resten av verden.

Du omtaler japansk skuespill som om det var noe homogent, noe det langt ifra er. Du har sett et par japanske filmer fra 50-tallet og trekker slike konklusjoner?

Har sett mer enn et par japanske filmer og de er fra flere tiår enn bare 50-tallet. Jeg tar imot anbefalingen, da jeg absolutt kunne tenkt meg noe mer nedtonet. Det lille jeg har sett av anime har vært ganske konsekvent med det jeg anser som japansk overspilling.

Lenke til kommentar
Jeg tar imot anbefalingen, da jeg absolutt kunne tenkt meg noe mer nedtonet.

Jeg har planer om å se alle tilgjengelige Ozu-filmer som eksisterer, men du kan begynne som jeg gjorde: Se Tokyo Story. Mange vil vel si at Ozu er kjedelig og innholdsløs, men dette er jeg ikke enig i.

Lenke til kommentar

For meg er det pretensiøst å bruke ordet pretensiøst. Filmen har 8/10 i snitt på IMDb, så den oppfattes ikke som dårlig av svært mange, heller motsatt. Men det er mange drittunger som har vokst opp på Hollywood-mainstream som tror at den type film er den eneste type film, og som aldri vil forstå at det faktisk går an å lage filmer som forteller på en annen måte.

Lenke til kommentar
For meg er det pretensiøst å bruke ordet pretensiøst. Filmen har 8/10 i snitt på IMDb, så den oppfattes ikke som dårlig av svært mange, heller motsatt. Men det er mange drittunger som har vokst opp på Hollywood-mainstream som tror at den type film er den eneste type film, og som aldri vil forstå at det faktisk går an å lage filmer som forteller på en annen måte.

Nå vet jeg ikke hvem du snakker om i del to av innlegget ditt, men jeg er enig i at de som først setter seg ned med en film som Tokyo Story sannsynligvis vil like den.

Lenke til kommentar
Tatt og fått på plass DVD-spiller i klasserommet nå da Dorian, slik at du kan erstatte fjas med ekte mas for de søte små? Dvs. film.

Jeg har dessverre svært lite autoritet når det gjelder sånt, men jeg håper at jeg som lærer ikke må sitte gjennom en obligatorisk visning av Kristin Lavransdatter eller noe lignende.

 

cun: Jeg var enig med deg. Hvis man først er typen som setter seg ned med Tokyo Story så vil man nok like den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...