Dotten Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ungene ser på Mamma Mia for femte gang på tre dager. Den filmen må være genial, tror jeg må ta meg tiden til å få sett den snart Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jovisst. Trengs å se film med ungene jevnlig for å bekjempe den voksende kynismen som små barn heldigvis er blottlagt for. Redd alderen kan medføre at jeg glemmer hvordan man virkelig skal sette pris på film Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ungene ser på Mamma Mia for femte gang på tre dager. Den filmen må være genial, tror jeg må ta meg tiden til å få sett den snart Er det en film jeg er nesten 100% sikker på at jeg aldri skal se er det Mamma mia. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Mammia Mia var litt ... hva skal jeg si, fake? Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ikke finn på å se Mamma Mia. Fikk nesten lyst til å rive ut øynene mine og senke dem i Atlaterhavet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det er svært lite her i verden som irriterer meg mer enn japansk skuespill, så hvis det er et krav så holder jeg meg til resten av verden. Du omtaler japansk skuespill som om det var noe homogent, noe det langt ifra er. Du har sett et par japanske filmer fra 50-tallet og trekker slike konklusjoner? Har sett mer enn et par japanske filmer og de er fra flere tiår enn bare 50-tallet. Jeg tar imot anbefalingen, da jeg absolutt kunne tenkt meg noe mer nedtonet. Det lille jeg har sett av anime har vært ganske konsekvent med det jeg anser som japansk overspilling. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Nyere japansk film er ikke overspilt. Noe av den gamle Kurosawaen kan kanskje virke kunstig? Skal se filmer av Kitano i nærmeste fremtid. Hana-bi virker som en interessant film. Internal Affairs er også en must-see. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Hana-bi hadde noen fine scener, men det reddet den ikke fra å bli en skuffelse her i gården. Sonatine ser likevel lovende ut. EDIT: IA er forøvrig ikke japansk. EDIT 2: Har ikke sett alverdens fra Japan, men Shurayukihime vil jeg anbefale. Endret 16. mars 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg tar imot anbefalingen, da jeg absolutt kunne tenkt meg noe mer nedtonet. Jeg har planer om å se alle tilgjengelige Ozu-filmer som eksisterer, men du kan begynne som jeg gjorde: Se Tokyo Story. Mange vil vel si at Ozu er kjedelig og innholdsløs, men dette er jeg ikke enig i. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg har Tokyo Story liggende, og får spesielt lyst til å se den når du beskriver den så fint. (: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg kan beskrive den med 10/10. Altså filmatisk kanon ifølge Cuneax. Jeg vil ikke si stort mer pga forventningssirkuset. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Urk, en film som oppfattes som dårlig av svært mange og som 10/10 av en som tar mastergrad i filmvitenskap. Dette lukter pretensiøst. Du har ikke en lett komedie å anbefale med Seth Rogen i hovedrollen, eller gjerne i en litt morsom birolle? ^^ Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 For meg er det pretensiøst å bruke ordet pretensiøst. Filmen har 8/10 i snitt på IMDb, så den oppfattes ikke som dårlig av svært mange, heller motsatt. Men det er mange drittunger som har vokst opp på Hollywood-mainstream som tror at den type film er den eneste type film, og som aldri vil forstå at det faktisk går an å lage filmer som forteller på en annen måte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 For meg er det pretensiøst å bruke ordet pretensiøst. Filmen har 8/10 i snitt på IMDb, så den oppfattes ikke som dårlig av svært mange, heller motsatt. Men det er mange drittunger som har vokst opp på Hollywood-mainstream som tror at den type film er den eneste type film, og som aldri vil forstå at det faktisk går an å lage filmer som forteller på en annen måte. Nå vet jeg ikke hvem du snakker om i del to av innlegget ditt, men jeg er enig i at de som først setter seg ned med en film som Tokyo Story sannsynligvis vil like den. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det er flott at du er enig med deg selv, men hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Tatt og fått på plass DVD-spiller i klasserommet nå da Dorian, slik at du kan erstatte fjas med ekte mas for de søte små? Dvs. film. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Noen som kan anbefale en billig og stilren filmhylle? Helst en som kan monteres på vegg. Liker ikke slike høye, tynne. De virker så usynlige. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Tatt og fått på plass DVD-spiller i klasserommet nå da Dorian, slik at du kan erstatte fjas med ekte mas for de søte små? Dvs. film. Jeg har dessverre svært lite autoritet når det gjelder sånt, men jeg håper at jeg som lærer ikke må sitte gjennom en obligatorisk visning av Kristin Lavransdatter eller noe lignende. cun: Jeg var enig med deg. Hvis man først er typen som setter seg ned med Tokyo Story så vil man nok like den. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Igjen er du enig med kun deg selv. Fantomargumentasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå