Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Skal se film, men klarer ikke å bestemme meg hvem jeg skal se.

Noen gode forslag til hva jeg bør se i den lista?

 

Ein av mine favorittar, Novecento.

 

 

 

Er ikke i helt humør til en 5 timers film akuratt nå.

 

Edit: Tar å ser på litt The Shield jeg da.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Sting. Uten tvil. Jeg er sikker på at du kommer til å storkose deg med den.

 

Det skal du ikke se bort ifra, og jeg skal sette på den med engang jeg har sett ett par episoder av The Shield. Thank you.

 

Som jeg sa her om dagen: Once Were Warriors.

 

Da blir den film nummer 2

Lenke til kommentar
Skal se film, men klarer ikke å bestemme meg hvem jeg skal se.

 

Mye bra her altså. Forminsket den litt, fete titler er filmer du virkelig bør se snart!

 

The Sweet Hereafter

Marketa Lazarova

A Short Film About Love

A Short Film About Killing

Playtime

All the Real Girls

Bresson-filmer

Amarcord

McCabe & Mrs. Miller

Do The Right Thing

Breathless

Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse

2046

Der freie wille

Singin' In The Rain

Satantango (Sett 2 timer) HVA FAEN? >:(

Red

Nosferatu

High Fidelity

Fitzcarraldo [25th Anniversary Edition]

The Firm

La Double Vie De Veronique

Three Colours Blue

The Bicycle Thief

Badlands

The 400 Blows

Endret av Badering
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Startet sånn smått å se Superbad på Lørdagen etter å ha sett ferdig Psycho(60), men jeg klarte rett og slett ikke å se den ferdig. Ikke fordi jeg mislikte den noe nevneverdig mer enn andre collegehumor filmer, men fordi jeg følte at det på et vis ble flaut å sitte å se den alene. Visse filmer passer tydeligvis bedre å se sammen med kompiser.

Lenke til kommentar
Startet sånn smått å se Superbad på Lørdagen etter å ha sett ferdig Psycho(60), men jeg klarte rett og slett ikke å se den ferdig. Ikke fordi jeg mislikte den noe nevneverdig mer enn andre collegehumor filmer, men fordi jeg følte at det på et vis ble flaut å sitte å se den alene. Visse filmer passer tydeligvis bedre å se sammen med kompiser.

 

Jeg har sett Superbad ca. 10 ganger, hvorav minst 7 av de har vært alene. Koser meg uansett jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nja. Vet ikke. Kan godt tenkes at det ikke hjelper å se den med kompiser heller. Er en sånn type film som jeg bare blir sittende å irritere meg over. Skal prøve å se den ferdig i dag, men er skeptisk likevel. Har aldri helt hatt sansen for denne slags filmer.. med unntak av American Pie (1) hvor scenen med Nadia ble flittig "brukt" :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Så absolutt ikke. Men for min del føles de mer eller mindre som samme suppa. American collegehumor som maser om at du skal le av en feit fyr som later som om han jukker et kvinnfolk som er uvitende om hans aktiviteter bak hennes rygg. Men som sagt. Skal prøve å se ferdig filmen i dag for å forhåpentligvis få endret synspunktet mitt =)

Lenke til kommentar
Det er svært lite her i verden som irriterer meg mer enn japansk skuespill, så hvis det er et krav så holder jeg meg til resten av verden.

Du omtaler japansk skuespill som om det var noe homogent, noe det langt ifra er. Du har sett et par japanske filmer fra 50-tallet og trekker slike konklusjoner? Enten er det en del av ditt sedvanlige eplekjekkaseri, eller så er det ren dårskap. Hvis overdrevent og teatralsk skuespill irriterer deg, kan du kanskje sette på noe av Ozu (som er langt mer nedtonet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...