thomassit0 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg leter etter en film hvor en av hovedpersonene går ned trappa til et diskotek, det er røde (tror jeg) diskolys som blinker, og det blir spilt en sang av Tool (husker ikke hvilken). Er en ganske ny film, så den for ca. 2 år siden. Kanskje litt vanskelig, men håper noen kan hjelpe. Kan det ha vært Constantine? Passive av A Perfect Circle spilles i en diskotek scene der husker jeg. APC har samme vokalist som Tool, Maynard James Keenan. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Må dessverre melde at du dermed har begått en kardinalsynd allerede før du har sett filmen. Anime SKAL oppleves med det originale lydsporet - alt annet er bleke etterligninger. Anime er selvfølgelig bedre med originalsporet, Miyazakis filmer spesielt har voice acting av høy kvalitet. Men jeg har sett flere filmer fra Studio Ghibli med norsk tale av alle ting, og det har fungert greit nok for min del. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg har sett både på engelsk og originalspråket, men det har aldri fristet. Det eneste som får meg til å se en japansk tegnefilm igjen blir nok Christian Bale eller at den handler om verdensrommet. Var slik i begynnelsen selv, men så fikk jeg se Spirited Away, var trollbindet fra første sekund. Er kun Ghibli som jeg liker dog, prøvd meg på annet anime, men ente opp å slå det av. Det var nettopp Spirited Away som gjorde at jeg sluttet å se anime. Jeg prøvde meg på Grave of the Fireflies, men den mislikte jeg av helt andre grunner enn at den var animert. Der var det rett og slett utrolig svake karakterer som tok dårlige avgjørelser og alt i alt gravde sin egen grav. Men hvis dere mener at man burde se originalspråket som en prinsippsak så er jeg mer entusiastisk til å se den på engelsk. Hadde dere klaget over at akkurat Howl's hadde dårlig skuespill så hadde jeg gått med på det, men hvis vi snakker prinsippsak så kan jeg ikke ta det alvorlig. Det er tross alt snakk om en animert film hvor man har hentet inn dyktige skuespillere til å dubbe, hvorfor skulle det være dårligere fordi det er på engelsk? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Er kun Ghibli som jeg liker dog, prøvd meg på annet anime, men ente opp å slå det av. Høres ikke ut for at du har vært borti Satoshi Kon. Prøv deg f.eks. på hans blendende Paranoia Agent - dette er for oss som liker å få de små grå massert... @Dorian: Den engelske voiceactingen når ikke den japanske opp til knærne - her snakker vi massive kvalitetsforskjeller og ikke prinsipprytteri. Endret 15. mars 2009 av Montag Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Er kun Ghibli som jeg liker dog, prøvd meg på annet anime, men ente opp å slå det av. Høres ikke ut for at du har vært borti Satoshi Kon. Prøv deg f.eks. på hans blendende Paranoia Agent - dette er for oss som liker å få de små grå massert... Den serien har jeg faktisk vurdert, muligens jeg leier den. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 @Dorian: Den engelske voiceactingen når ikke den japanske opp til knærne - her snakker vi massive kvalitetsforskjeller og ikke prinsipprytteri. Snakker du om Howl's eller alle anime noensinne? Siden du skriver "Anime SKAL oppleves med det originale lydsporet - alt annet er bleke etterligninger." så virker det jo veldig prinsipprytteri. Jeg kan f eks innrømme at den norske Istid-dubbingen er bunnsolid og absolutt kan måle seg med den originale, og filmer er generelt bedre uten tekst. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg synes det blir feil å trekke inn filmer som Ice Age i denne sammenlikningen. Anime er mye mer særegent. Norske stemmer går greit til filmer som Shrek og Ice Age, mens i anime og spesielt Ghibli blir det ikke like pent. Jeg er faktisk med mannen som hater Michael Bay på denne. Animasjonene og stilen i anime står ikke til norsk, engelsk eller noen annen voiceacting overhodet da den har en egen særegenhet. Howl's Moving Castle har jeg sett med engelsk tale, og det var ikke ille, Bale er faktisk meget dyktig, men den japanske er alltid bedre, spesielt når det kommer til Miyazaki. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Har aldri sett Ghibli-filmer med noe annet enn originalt lydspor -- og kan på det grunnlag selvfølgelig si at Dorian tar feil, og det er kun japansk lydspor som er verdt å se. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Japanere er kjipe. Kjør på med engelsk tale. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvis du ikke har sett Ghibli-filmer med noe annet enn japansk har du vel ikke grunnlag til å utale deg om at alt annet av lydspor ikke er verdt å se? Jeg kan bekrefte at det originale er best, men på Howl's er det engelske mer enn bra nok. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Da dropper jeg nok hele greien. Det er svært lite her i verden som irriterer meg mer enn japansk skuespill, så hvis det er et krav så holder jeg meg til resten av verden. Men det var interessant å se hvor enig folk var akkurat her. edit: Selvfølgelig er den eneste personen som er enig med meg også den eneste personen jeg vanligvis tar imot anbefalinger fra. Nice one, bob. ^^ Endret 15. mars 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvorfor fikk du egentlig den sperren ovenfor anime og Studio Ghibli etter Sen to Chihiro no kamikakushi? Det var faktisk den som fikk meg til å like filmene deres. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Men det var interessant å se hvor enig folk var akkurat her. Må være en feil en plass. Eller mente du egentlig å si 'interessant å se hvor mange som var enige med Montag her?'. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Hvorfor fikk du egentlig den sperren ovenfor anime og Studio Ghibli etter Sen to Chihiro no kamikakushi? Det var faktisk den som fikk meg til å like filmene deres. Jeg mislikte egentlig alt. Småbarn i hovedrollen, fantasy, japansk skuespill, foreldre som blir til griser - nei, det hele er bare ikke min stil. Julenissen: Jeg mente å si "jeg burde høre på Montag denne gangen, da folk for en gangs skyld er enig med ham".^^ Endret 15. mars 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg mislikte egentlig alt. Småbarn i hovedrollen, fantasy, japansk skuespill, foreldre som blir til griser - nei, det hele er bare ikke min stil. Så det var ikke din kopp te. Kan se for meg at det er vanskelig å like Miyazaki om man ikke liker den japanske animestilen. Howl's Moving Castle, eller Hauru no Ugoku Shiro som den heter på japansk, vil jeg si at er lettere å like enn Sen to Chihiro. Den har mer action og er kanskje noe mer fartsfylt. Men som sagt, liker du ikke den ene Miyazakien, liker du neppe den andre. Jeg liker de fleste. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Når det er sagt, så skal det sies at Howl's Moving Castle er en av Miyazakis svakere filmer. Anbefaler heller Mononoke-Hime. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Når det er sagt, så skal det sies at Howl's Moving Castle er en av Miyazakis svakere filmer. Anbefaler heller Mononoke-Hime. Har faktisk ikke sett den enda, men har planer om den og The Castle of Cagliostro som jeg faktisk har liggende hjemme. Er veldig svak for de søte sjarmbombene til Miyazaki, som Tonari no Totoro, i mine øyne hans klart beste. Porco Rosso var også kul. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Skal se film, men klarer ikke å bestemme meg hvem jeg skal se. Ugetsu Monogatari / Oyu-Sama [Masters Of Cinema] [1951] The Sweet Hereafter Marketa Lazarova A Short Film About Love A Short Film About Killing Playtime All the Real Girls Mouchette Pickpocket Shame The Third Part Of The Night L'Argent [1983] Au Hasard Balthazar Falling Down A Fistful Of Dollars Match Point Xiu Xiu: The Sent Down Girl The Luis Bunuel Collection (Sett noen, fleste usett) Lady Snowblood The Shield - Season 1 The Shield : Series 2 The Shield - Season 3 The Shield - Season 4 The Shield: Season 5 The Shield - Season 6 Le Plaisir [1952] What Ever Happened To Baby Jane Amarcord Patton The Jean Vigo Collection The Front Page McCabe & Mrs. Miller Vampyr [Masters of Cinema] On The Beach Almost Famous [Extended Edition] [blu-ray] Freaks Do The Right Thing In Cold Blood The Ninth Gate The Untouchables [blu-ray] Ikiru Mystery Train The Sacrifice This Sporting Life Breathless Sabrina Permanent Vacation The Unbearable Lightness of Being Harold Lloyd Definitive Collection (Sett 1, fleste usett) Malena The Talented Mr. Ripley American Splendor Mysterious Skin Me And You And Everyone We Know Witness for the Prosecution The Early Hitchcock Collection (innheholder 10 filmer, ingen sett) The Kingdom Johnny Got His Gun La Grande Illusion Les Enfants Du Paradis The Conversation Cronicas Titus The Intended Suspiria The Dead Zone Babylon 5 - Season 1 Born on the Fourth of July The Return Uzak 12:08 East of Bucharest Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse Brief Encounter Lions For Lambs The Grapes Of Wrath 2046 Great Expectations [1998] The Color Purple Paradise Now Solaris The Man Who Wasn't There Whisper Of The Heart La Vie En Rose Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring The Robe Men of Honor [blu-Ray] Lifeboat Duel Dances with Wolves The Diary of Anne Frank The Black Dahlia After the Wedding Alfred Hitchcock Presents - Series One Alfred Hitchcock Presents - Series Two All Quiet On The Western Front Buster Keaton Collection (The Three Ages, The General, College, Steamboat Bill Jr) Livvakterna Roman Polanski Collection Der freie wille West Side Story Watership Down Kvinners venten The Untouchables Underground The Trouble with Harry True Romance The Trial [1992] Training Day Torn Curtain Topaz To Catch A Thief Time Bandits Tørst Three Colours White The Tin Drum Tales From Earthsea Taken Suspicion Summer Of Sam Sommerlek Stranger Than Paradise The Sting Stalingrad Spellbound South Park - The Complete First Season South Park - The Complete Second Season South Park - The Complete Third Season South Park - The Complete Fourth Season Solaris Sommernattens Smil Sleepers Singin' In The Rain Shutter Short Cuts The Secret Life Of Words Secret Agent Scener fra et ekteskap Satantango (Sett 2 timer) Saboteu Sabotage Rififi Red Rebel Without a Cause Rebecca Ran Pushing Daisies - The Complete First Season [blu-ray] (Kommer aldri til å se ferdig) Havnebyen The Pledge Oz - Complete First Season Oz - The Complete Second Season Oz - The Complete Third Season Oz - The Complete Fourth Season Oz - The Complete Fifth Season Oz - The Complete Sixth Season Only Yesterday Once Were Warriors On The Waterfront/The Wild One Notorious Nosferatu The Ninth Gate The Night of the Hunter New York, New York My Neighbours The Yamadas Mr. & Mrs. Smith Miller's Crossing Metropolis Mary Poppins Marnie The Manchurian Candidate The Man Who Knew Too Much The Magnificent Seven Ansiktet Lonely Hearts Live from Baghdad En leksjon i kjærligheten Lawrence of Arabia The Last Of The Mohicans Laputa - Castle In The Sky Alfred Hitchcock's Jamaica Inn Interview With The Vampire What's Eating Gilbert Grape The Hustle High Fidelity Hamilton Half Nelson The Count Of Monte Cristo Giant Gandhi Fra Marionettenes liv Frenzy Foreign Correspondent For a Few Dollars More The Fly Fitzcarraldo [25th Anniversary Edition] A Fistful Of Dynamite A Fish Called Wanda The Firm Family Plot Lars Von Trier's E-Trilogy - Element Of Crime / Epidemic / Europa Empire Of The Sun Dune La Double Vie De Veronique Double Indemnity A Doll's House Dog Bite Dog Djevelens Øye Dark City Hviskninger og rop The Cider House Rules Lupin the III: The Castle of Cagliostro Cape Fear Bruce Springsteen - Live In New York City Broken Flowers A Bridge Too Far The Boys From Brazil The Boxer Three Colours Blue Blackmail The Bicycle Thief A Better Tomorrow Badlands Bad Boy Bubby Høstsonaten Arlington Road Apollo 13 Angel Heart Andrei Rublev Analyze That Amistad For ikke å snakke om alle disse vakre kvinner All the King's Men The African Queen The Abyss The 400 Blows The 39 Steps 20,000 Leagues Under the Sea 1900 / Novecento Noen gode forslag til hva jeg bør se i den lista? Endret 16. mars 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Bare å begynne øverst og jobbe deg nedover. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Skal se film, men klarer ikke å bestemme meg hvem jeg skal se.Noen gode forslag til hva jeg bør se i den lista? Ein av mine favorittar, Novecento. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå