Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så nettopp The Proposition, halvannet år etter at jeg kjøpte og så den for første gang. Noe som førte til at jeg gikk fra 7/10 til 9/10. Herlig film med flotte skuespillerprestasjoner og karakter imo. Samt nydelige scener fra den australske villmarken.

Helt enig! Så den for et par dager siden å ble helt sjokkert over hvor bra den var. Skammelig at den bare har 7,5 på Imdb.

Lenke til kommentar

Ja da fikk jeg sett Pulp fiction for første gang også. Filmen ligger jo høyt på IMDB og hos mange filmelskere generelt. jeg vet ikke helt om jeg hadde store forventninger eller ei, i og med at jeg virkelig ikke er noen fan av Tarantino. Etter å ha sett den ser jeg personlig ser ikke helt hva folk ser i denne filmen. Greit den har noen veldig bra karakterer som framstilles veldig godt, samt at hele filmen i seg selv på mange måter også virker veldig troverdig i sin "usensurerthet". Noen av dialogene er jo også som kjent utrolig bra. Men alikevel klarer ikke jeg å få meg til å like den. Den gir meg liksom ingenting og spesielt spennende, actionfylt eller morsom finner jeg den heller ikke. Mange av scene føler jeg langdryge og uinteressange. Jeg liker den bare ikke, klarer ikke helt å sette ord på det. Kanskje jeg er nødt til å se enda mer film før jeg forstår greia, se den mange ganger, kanskje jeg er nødt til å lære meg å like den, gå inn for å like den. Jeg vet ikke ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Enig med du 7Bolanos.. I at det var en bra film altså. Dog det er leeenge siden.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Joda, men dette har vi vel sett før?

Selv om Ben Foster og Dennis Quaid får meg i kino-salen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Joda, men dette har vi vel sett før?

Hehe, Event Horizon?

Blandt annet ja. Supernova kan vel også nevnes i samme åndedrag.

Lenke til kommentar
The Deer Hunter klatra opp fra 8/10 til 10/10 etter andre visning. Mye lettere å se filmen som helhet etter andre visning, og det hjalp virkelig til å se hvilket vakkert mesterverk det er!

Fantastisk film på mange måter. Best av alt er filmen frustrerende hektisk og intens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jepp. Mange filmer jeg også har fått en aha-opplevelse eller rett og slett blitt bedre etter andre visning.

Har forøvrig ikke noen tro på Pandorium. Fikk mer lyst til å se Lost in space faktisk av traileren. Har ikke sett den siden den kom ut og av en eller annen grunn, innbiller jeg meg at jeg liker den bedre nå, enn da jeg så den som liten.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett Hooligans, men når vi er inne på Hooligan-filmer så syntes jeg The Football Factory er en svært undervurdert film.

Sick at dere samme kveld som jeg ser filmen for første gang, skal nevne The Football Factory i tråden. Det jeg skulle inn å klage over, er hvor elendig disse undertekst-folkene (hva kalles det egentlig?) er til å skrive ordentlig. Fotball er ganske sentralt, selv om fokuset er på slåssing i filmen. Var et par mellomtitler som kom opp mitt i filmen, ala: "Tottenham away" og "FA Cup 3. round draw". Smartingene kommer opp med: "Tottenham ute" og "loddtrekningen". Selvsagt snakk om bortekamp mot Tottenham og trekning av 3. runde i FA Cup'en.

Jeg ville le, men ble bare sint. For deres skyld håper jeg det var brukt google translate til oversettelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...