Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ee Saw 5 noe bra? Så 1 til 3 idag, 4 igår. Artige filmer, spesielt de to første. De andre to er da grei underholdning men ikke noe jeg kommer til og huske.

 

Den bare er ikke noe mindre bra/dårlige enn den tredje og fjerde filmen, så det er bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Saw1 var opprinnelig en kortfilm fra to australske karer, men ble noen i Amerika kjøpte opp og laget en fantastisk film av det orginald konseptet. Etter det, ble produktet melket til noe mer og mer tåpelig. Vet ikke hvorvidt de orginald regissørene har noe med de nyere filmene å gjøre, men jeg håper for deres skyld at de ikke har det.

Tror jeg...

Edit: er ikke full. Skriver med mobilen, så derfor det blir noe feil =P

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Så absolutt. Man slutter ikke med noe man tjener gode penger på. Men på grunnlag av det jeg skrev tidligere, så er mitt personlige syn på saw serien at jeg anser nr.1 som en egen film og resten som en slags spinn-off uten direkte relevans til nr.1. Så slipper jeg å irritere meg over det. =P

Lenke til kommentar
Jeg er veldig glad i slike filmer :)

 

Jeg og, har du noen andre å anbefale?

 

De to første jeg tenker på er Good Will Hunting og One Flew Over the Cuckoo's Nest. Satt igjen med samme følelsen etter de, og jeg mener at de inneholder mange av de samme elementene.

 

Pi er jo en annen mattefilm som jeg ikke har sett selv, men som jeg har planer om å se :)

Lenke til kommentar
SNIP

Wow. Var aldri helt sikker på hvorfor den fikk pris for beste CGI. Jeg hadde mine mistanker, men var ikke sikker.

 

La aldri merke til at ansiktet var CGI.

 

“When you do things right, people won’t be sure you’ve done anything at all.”

 

Akkurat det samme med Zodiac, når man ser making of osv. som følger med så blir man lettere overrasket over hva som faktisk er gjort med cgi.

Lenke til kommentar

Er traffic en dokumentar? En jeg snakka med nettop, som ikke virka helt oppegående sa det er en halvdokumentar.

 

Begynte å diskutere den med en jeg aldri har snakka med eller sett . forsåvidt. som tydeligvis bor rett ved siden av her. Og han, ville snakke om... Traffic :D

 

prøver å peke på meg og sier "Træfik.. Jjjæææævla bra film"

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Yaaay, da ble filmkvelden reddet ... Tenkte jeg skulle gi Politiskolen 5 en sjanse, men gav opp og fant Speed 2 (på TV2). Slutten på Speed 2 er maks awesome.

:ermm:

Selv sitter jeg og delvis piner meg gjennom filmen. Men det kan tenkes at det har sammenheng med å det i utgangspunktet er en dårlig dag.

Å beautifull mind er fantastisk. Får se om jeg kjøper den neste gang jeg kommer over den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...