Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Ser du har mange rett fram filmer, korte også.. For min del blir det maks 2-3 filmer i løpet av et døgn. Etter en film liker jeg å bearbeide inntrykk, kanskje etter en stund lese litt om den/diskutere den på nettet osv.. Synes det blir alt for vanskelig å plutselig hoppe til en ny film og ny setting etter en kjapp tissepause.

Så The Wrestler på kino i dag, og ble ikke skuffet! Jeg må si jeg var litt tvilende til all hyllesten Rourke fikk etter filmen, har liksom ikke sett noe annet av han enn Sin City. Nå er jeg stikk motsatt. Har ikke sett Milk, men er overbevist om at han ikke kan ha spilt så godt som Rourke :D Mange rørende scener, og en veldig sterk avslutning! 9/10 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var det jeg trodde først også, men filmen har vokst intellektuelt på meg etter jeg så den. Film er ikke bare følelser, det appellerer også til andre ting. Filmen er såpass annerledes i formen og et så vågalt stunt fortjener å bli premiert. Den er kald og kynisk og såvisst ingen tearjerker, men den ga i alle fall meg rom for ettertanke. Og når en film klarer det uten at jeg ble spesielt følelsesmessig involvert, da er den svært god.

Godt poeng, men for meg ga den lite rom for ettertanke.

Jeg innrømmer at jeg lot meg tidvis sjokkere av hvor brutal Camorraen i Napoli faktisk er, og skildringene av volden er direkte og rå. Vel ute av kinosalen begynte jeg å tenke, men der stoppet det. Jeg følte meg som et barn sittende utenfor sandkassen mens de andre lekte utenfor. I et forsøk på å lage en ultrarealistisk og sjokkerende bastard av en film ble det hele uengasjerende. Jeg sikter ikke til det følelsesmessige, men til å brenne seg fast i minnet var den for ukonkret. Ikke at en realistisk, anti-kommers film ikke har potensiale med den rette rammen, men her fungerte det ikke.

Vi kan vel konkludere med at romantisering av mafiaen er særdeles enklere å lykkes med, men klarer noen å videreføre Gomorras idé, bare mer helhetlig, skal jeg med glede se filmen.

Public Enemies' trailer er som forventet - forutsigbar. Hvis den blir mer som andre halvdel og den siste delen kan det bli en svært severdig sommerfilm, men til og med Johnny Depp og Christian Bale, en av mine favoritter, klarer ikke å friste nok. Håper Mann gir oss noe av det samme vi så i Heat og tidvis i Collateral - en hardkokt liten affære.

Lenke til kommentar

Den drar sikkert inn mer enn nok kroner til at de kjører på med flere filmer. Men skal sies at det bryr meg midt på ryggen om de gjør det, er faktisk en av filmene jeg vet jeg ikke kommer til å ta en titt på i år.

Lenke til kommentar
Peil om det blir mange nye Star Trek filmer? Eller om det blir bare denne over her.

Star Trek vil nok være for evig virker det som. Men det ser jo ut som J.J. kanskje klarer å dra en "Begins" her og få til en god ny start. Han er jo seriøst opptatt av mytologi, vitenskap, filosofi og alt det der (kanskje litt vel mye til tider også), så det er jo den perfekte lekeplassen for han.

Men om nettets trekkies ikke blir fornøyd er jeg redd de river ned hele internett i protest. De er geek nok til å klare det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Superman og Batman kan ikke sammenlignes i melking.

Kan vel brodere.

Batman

-filmer (5 blir 6)

-tegneserier

-salgsvarer

-tegnefilmserier

Supermann

-filmer (5 blir 6)

-tegnefilmer

-tegneserier

-uttalige mer og større salgsvarer

-tv serie

-enda en tvserie(4 sesonger)

-en prequalserie(7sesonger and counting)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Public Enemies trailer ute. Ser ganske meh ut.
Ser ikke helt bra ut via traileren nei...den var alt og alt for lang og det var som en satt å ventet på at traileren skulle bli ferdig.

Her snakker vi trailer, etter to middelmådige bang bang trailere serverer J.J den beste traileren så langt i år, i mine øyne:

Skikkelig geek-trailer. Finnes i HD der ute, bør sees i den versjonen.

Mange semi-kjente skuespillere i denne filmen gitt. Må vel sees på kino for å oppleves...tror den kan bli enten eller.
Lenke til kommentar
Superman og Batman kan ikke sammenlignes i melking.

Kan vel brodere.

Batman

-filmer (5 blir 6)

-tegneserier

-salgsvarer

-tegnefilmserier

Supermann

-filmer (5 blir 6)

-tegnefilmer

-tegneserier

-uttalige mer og større salgsvarer

-tv serie

-enda en tvserie(4 sesonger)

-en prequalserie(7sesonger and counting)

Det nytter da ikke å ro slik. ;) "Melking"-bruken er en floskel. Det var nok av folk som ropte melking før Batman Begins. Supermann fikk forøvrig aldri nipples for å selge mer leker. De to siste Batman-filmene på 90-tallet er symbolet på melkeprodukter.

Poenget er at det er så destruktivt og tullete å slenge ut "melking" på den måten. Det er ikke engang synonymt med at det kommer til å bli dårlig kvalitet. Ergo en floskel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...