Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvem som tidligere leverte baconsnacks til Oslo Kino?

Dagens baconsnacks smaker sur sokk, og jeg må si jeg har reist flere ganger til Ski kino bare for å få den gode gamle baconsnacksen.

 

Edit:

Ah, en rask e-post til Ski Kino ga meg svaret ;)

Endret av ricmik
Lenke til kommentar

Cuneax,

 

Ser at du har plassert Gomorra på 3. plass over topplisten for året som gikk.

 

For meg var det en nesten middelmådig opplevelse som aldri brant seg fast. Jeg fikk aldri tak i filmen. Den viste en usminket og rå utgave av Camorraen i Napoli og hvordan organisert kriminalitet på vanlig basis fungerer, og ga et relativt godt innblikk, men det var det. Jeg sitter igjen med en relativt tom følelse av noe som kunne ha blitt et kunststykke av et slag i trynet. Den har sine intense og gode minutter som har en viss evne til å sjokkere, men det jeg så liten til ingen dybde i filmen og spede forsøk på en ulineær struktur.

 

Jeg håper inderlig at Gomorra ikke er begynnelsen på en ny realistisk filmperiode i italiensk film. Italienske filmskapere er romantikere med følelser, ikke wannabee's som prøver seg på iskalde, delvis intetsigende opplevelser.

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde først også, men filmen har vokst intellektuelt på meg etter jeg så den. Film er ikke bare følelser, det appellerer også til andre ting. Filmen er såpass annerledes i formen og et så vågalt stunt fortjener å bli premiert. Den er kald og kynisk og såvisst ingen tearjerker, men den ga i alle fall meg rom for ettertanke. Og når en film klarer det uten at jeg ble spesielt følelsesmessig involvert, da er den svært god.

Lenke til kommentar

Klarer sjeldent mer enn 4-5, men det hele avhenger av hva slags filmer det er. Ser jeg lette komedier eller spenningsfilmer, bring it on. Ender jeg derimot opp med å se en følelsesmessig tung film kan kvelden min fort være "fucka". Så akkurat siste episode av Sopranos og merker jeg ikke har så veldig lyst til å se film eller gjøre mye av meg.

Lenke til kommentar

Jeg kan like greit poste "planen min" for i morgen:

Son of Rambow

Kentucky Fried Movie

Barbarella

Night of The Ghouls

Ghoulies 2

An American Werewolf in London

Phantasm 3

Dead Meat

The Gracedancers

Frankenstein (2004)

 

Ikke så mange tunge, tankevekkende filmer her, så det går nok bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...