Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, svært så ivrig du er etter å legge ord i min munn, dotten. Jeg har aldri sagt at jeg ønsket en resirkulering av noe som helst i denne saken.

Mitt poeng var bare at jeg håpet gutta bak T4 har latt det være rom også for den gode historien, og ikke - som traileren sterkt kunne tyde på - bare fokuserte på storslagen cgi og høylytte smellsekvenser i verste Baystil. I så fall kan vi med rette snakke om samlebåndsproduksjoner! Er det galt å ytre ønske om litt mer originalitet enn som så?

Jeg er dog enig med din skepsis angående McG - dette kan fort bli en crapfest uten like, Bale or no Bale...

Først og fremst er jeg ikke ivrig etter å legge ord i munnen på noen, det er en usannhet. Du kritiserer utviklingen og etterspør originalitet hvor du henviser til verk som hører fortiden til (her snakker vi tiår). Du brukte til og med ordet "oldschool", vel å merke i tødler. Det tolker jeg som konservativt, ikke originalt. Det er dine ord at du ikke liker utviklingen og gjerne skulle hatt mer "old school". Om vi da filosoferer litt over det så er det ikke vanskelig å se at man kan tolke dine skrevne tanker som konservativt og ikke originalt. ;)

At det faller en eksplosjon eller fem i en krigsfilm er ikke akkurat noen overraskelse. Utifra trailer ser det ut som de berører samme filosofiske erkjennelsesteori som i (nye) Battlestar Galactica. Den store roboten virket malplassert (slikt passer langt bedre i Transformers), samt motorsykkel-klippet virket for mye Mission Immpossible-standard. Men ellers var det knall, monologen alene tyder på at intensjonen er veldig historiepreget. Det lover bra, traileren gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Noen som har en formening om hvilken animasjonsfilm som er best av Bee Movie, Horton Hears A Who! og Happy Feet?

Jeg liker Happy Feet best.

Den såg jeg på en 17. mai med rundt 20 unger. Kanskje den er OK, jeg vil ikke uttale meg.
Lenke til kommentar
Ingen er enige, med andre ord. Da får jeg heller bestille noe med mye eksplosjoner, tross alt det som er gøy å se på blåstråle.

Animasjon eignar seg veldig godt i HD. Eg har hatt glede av filmar eg elles ville lete vera å sjå, td Ant Bully og Happy Feet.

Lenke til kommentar

De viser ikke det for å vise hvor lett det er å få bilde. De viser det fordi animasjonsfilmer ser mye bedre ut på stor skjem enn hva vanlige filmer. Dermed kan det se ut som om TVen har bra kvalitet, men så viser det seg at den ikke har så god kvalitet likevel. Derfor kan det være lurt å spørre om å få se "vanlig" film på TVen for å virkelig få sett hva den duger til.

Lenke til kommentar
Jeg mente da akkurat det. Jeg mente ikke "hvor lett det er å få et uansett bilde på skjermen".

Eg forstår framleis ikkje poenget ditt. Meiner du det ikkje er vits med BD fordi animasjonsfilm uansett ser bra ut i standard oppløysing?

Hvis det er slik som magnusbe sier så er det jo fortsatt mange grunner til å kjøpe BD. Man får jo mye bedre lyd- og bildekvalitet på alle slags filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...