Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Det er for ordens skyld ingenting som tyder på at eksplosjoner utelukker filosofi. Matrix var fylt med slow-mo action, kampsport, eksplosjoner og det som er men er i bunn og grunn bygget på Platons hulelignelse.

 

Filosofiske filmer med rolig tempo er særdeles uorginalt. Skal vi snakke om rullebåndsproduksjon så er det nettopp det det blir hvis man ikke åpner opp for utvikling. Om man først skal sette litt perspektiv på den ellers så uorginale kritikken. Det trengs noe mer for å fenge i dag, hvorfor Montag tilsynelatende ønsker at folk skal tråkke i de samme gamle skoene og reprodusere det andre alt har perfeksjonert vet han nok best selv (og han kan korrigere meg om jeg tolker feil). Kreativt forslag kan det ikke beskyldes for å være, eller? Jeg vil kalle det konservativt og stagnasjon å se seg tilbake på den måten. Termintator Salvation kan fint klare seg selv som en filosofisk perle selv med gigantiske roboter og store eksplosjoner. Rent personlig ønsker jeg noen som tar det hele et steg videre velkommen, fremfor å ønske at man skal prøve å gjenta Terminator 1 eller 2.

 

Men dette er McG og ikke Cameron, så jeg forblir fortsatt skeptisk. Men traileren var knall :)

Hehe, svært så ivrig du er etter å legge ord i min munn, dotten. Jeg har aldri sagt at jeg ønsket en resirkulering av noe som helst i denne saken.

Mitt poeng var bare at jeg håpet gutta bak T4 har latt det være rom også for den gode historien, og ikke - som traileren sterkt kunne tyde på - bare fokuserte på storslagen cgi og høylytte smellsekvenser i verste Baystil. I så fall kan vi med rette snakke om samlebåndsproduksjoner! Er det galt å ytre ønske om litt mer originalitet enn som så?

 

Jeg er dog enig med din skepsis angående McG - dette kan fort bli en crapfest uten like, Bale or no Bale...

 

Nå har jo også trailere en tendens til å melke filmen for alle dens actionsekvenser og sette dem sammen til en pulserende trailer. Lokker flere folk til kinoen da enn om man får servert "kjedelig" dialog. Det er 3 ting som selger, vold, sex og Spiderman!

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes trailerene er på sporet av noe i Terminator Salvation, men tror problematikken den kommer til å handle om for det meste er gjort på Battlestar Galactica allerede.

 

EDIT:

Fant en reklame med den nye terminatoren:

 

Se filmen hos Youtube

 

Det er tydeligvis han som spilte den tyske livvakten i Son of the Beach som gikk på TV2, Baywatch-parodien.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Er i en periode der jeg ikke gidder å se film noe særlig, men har dog fått sansen for dokumentarer. Jeg vet at vi har denne tråden under Tek. og vit., men jeg synes nesten vi burde ha en på dette forumet også. Tror ikke det er så alt for galt av meg å anta at vi har et litt annet perspektiv på ting enn de som vandrer på Tek. og vit..

 

Noen som føler for å starte en samletråd?

 

Edit: Ser siste setning kan misforstås, så for å presisere: Jeg gidder ikke starte en (passer nok tråder slike tråder som det er).

Endret av Awesome X
Lenke til kommentar
Så jeg er ikke alene om å ha ei liste over filmer jeg skal se altså? Har ei (alt for lang) liste i notepad over filmer jeg må få sett. :p

 

Anyway, denne gleder jeg meg helt vannvittig til!

Bruker for øyeblikket platekompaniet og bokmerker. For hver film jeg fjerner fra lista, er det blitt lagt til 5 nye.

 

Tror den kan bli veldig fornøyelig, selvom om dagbladet spoila omtrent hele filmen.

Lenke til kommentar

Noen dokumentarer jeg liker godt:

 

Harlan County U.S.A.

Hoop Dreams

The Thin Blue Line

Children Underground

Crumb

Bowling For Columbine

Woodstock

The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara

Mr. Death

Koyaanisqatsi

Atomic Cafe

Modstrilogien til Stefan Jarl

 

Så veldig mange (gode) dokumentarer da jeg hadde dokumentarfaget i førsteklasse på høgskolen. Skrev også eksamensoppgave om Children Underground.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Tror den kan bli veldig fornøyelig, selvom om dagbladet spoila omtrent hele filmen.

Tja, om du mener det er det vannvittig mange filmer du ikke kan se. Dette er jo ikke en fiktiv historie og da er jo svaret alltid gitt uansett. Selvfølgelig kan det jo hende at man ikke kjenner den egentlige historien, men, men.

 

Jeg fikk forresten Fight Club spoila før jeg så den første gang, uten at det ødela filmopplevelsen min over hodet. Jeg vil heller påstå at faktisk det at jeg fra første sekund visste hele cluet bidro til at jeg digget filmen genuint. Nå skal det sies at generelt vil ikke jeg heller ha ting spoilet, men det trenger ikke alltid være katastrofe.

Lenke til kommentar

Var kanskje litt klagete, men sånn prinsippielt sett liker jeg når artikler spoiler uten advarsel.

Og så er jeg sånn at når jeg får med meg spoilere går jeg og tenke på de konstant. Får det ikke ut av hodet mitt. Det ødela litt av filmopplevelsen til Fight Club (her også ja :p ) for min del. Har og klart å fått med meg slutten til The Sixth Sense. Tror jeg bare må få sett den fort som fy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Må si jeg er svak for naturdokumentarer, så gleder meg til å få kjøpt meg Blu-Ray spiller, så jeg igjen får kjøpt meg Planet Earth på riktig format. Har kun sjørøverversjonen foreløpig (:blush:).

Men en fantastisk bra dokumentarserie.

Lenke til kommentar
Må si jeg er svak for naturdokumentarer, så gleder meg til å få kjøpt meg Blu-Ray spiller, så jeg igjen får kjøpt meg Planet Earth på riktig format. Har kun sjørøverversjonen foreløpig (:blush:).

Men en fantastisk bra dokumentarserie.

 

Hehe, eg er ikkje tolmodig nok... Eg har Planet Earth på HD DVD, men har berre sett ein disk. Og no går heile serien i loop på BBC HD.

Lenke til kommentar
Min favorittdokumentar: Oljeberget. Og jeg er sannsynligvis den eneste her som har sett den også. :p

 

Det må du aldri tro her inne. Folk her har sett så mye at det ikke er til å forstå.

Har skrevet om den tidligere her, og da har det sjelden vært mer enn en eller to som har sett den, og det var en stund siden, så jeg tenkte at nå var det kanskje bare meg igjen. :p

Men det er sikkert folk her som har sett mye av IMDBs top 250 på kino, så det er nok veldig få filmer som bare jeg har sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...