Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Nå var det jo en del eksplisjoner og slik i T1 også, så du har nok kommet til feil film om det er grubbling over filosofiske ting og bakgrunnen for vår eksistens, kjære Montag.

 

Pfft, T1 og T2 gir uendelig mye å gruble over. :)

 

Det er for ordens skyld ingenting som tyder på at eksplosjoner utelukker filosofi. Matrix var fylt med slow-mo action, kampsport, eksplosjoner og det som er men er i bunn og grunn bygget på Platons hulelignelse.

 

Filosofiske filmer med rolig tempo er særdeles uorginalt. Skal vi snakke om rullebåndsproduksjon så er det nettopp det det blir hvis man ikke åpner opp for utvikling. Om man først skal sette litt perspektiv på den ellers så uorginale kritikken. Det trengs noe mer for å fenge i dag, hvorfor Montag tilsynelatende ønsker at folk skal tråkke i de samme gamle skoene og reprodusere det andre alt har perfeksjonert vet han nok best selv (og han kan korrigere meg om jeg tolker feil). Kreativt forslag kan det ikke beskyldes for å være, eller? Jeg vil kalle det konservativt og stagnasjon å se seg tilbake på den måten. Termintator Salvation kan fint klare seg selv som en filosofisk perle selv med gigantiske roboter og store eksplosjoner. Rent personlig ønsker jeg noen som tar det hele et steg videre velkommen, fremfor å ønske at man skal prøve å gjenta Terminator 1 eller 2.

 

Men dette er McG og ikke Cameron, så jeg forblir fortsatt skeptisk. Men traileren var knall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3'er? Som i Terminator 3? Det har vel aldri kommet noen slik film, eller? *fortrenge* :wee:

 

Bare for moro skyld så sier jeg alltid til brodern at 3'ern er bedre enn de to til Cameron, nesten sånn at han klikker i vinkel når jeg setter i gang, kjempemoro :)

Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk smått underholdt av T3. Som ren popcornfilm og fint lite annet. Forventet heldigvis ikke mer den gang. Men det er jo ikke i nærheten av T1 og T2, det er som premissene er noe helt annet.

 

Tv-serien er forresten ikke fullt så ille. Episoden med Cash-låten er jo episk :wee:

Lenke til kommentar

Terminator 3 fortjener definitivt et bedre rykte. Det er ingen knallfilm, men den leverer i det minste god underholdning og fin action(fin action?). Milevis unna de to første, men jeg mener den er verdt å få med seg.

Det var vel egentlig akkurat det samme som Dotten sa, men what the heck. Traileren til 4ern så forøvrig meget bra ut, og med Bale i hovedrollen spørs det ikke om jeg unner meg en kinotur.

Lenke til kommentar

3'ern er jo underholdene som bare det til tider, men frykten min når det kommer til den fjerde filmen er vel stort sett den samme som alle andre har: McG.

 

Sitter med følsen at det kan ende opp som Charlie's Angels: Full Throttle og det kan bli ganske skummelt. Men traileren så grei ut den.

Lenke til kommentar

T3 blir som den siste Olsenbandenfilmen. Oppgulp av det samme gamle - mest småflaut og ikke helt den store sjarmen. T4 derimot ser ut til å reboote serien og gjøre noe helt annet. Uttrykket reboot ble kanskje litt feil, mtp at det bare har vært en bommert iform av T3. Det blir nok ingen TDK (noen vil si BB) og hva den gjorde for Batman.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvilken skuespillere som har ekte twitter-sider? Fant ut at Greg Grunberg (fra Heroes) har en og han følger David Lynch, Demi Moore, William Shatner, George Takei, ashton kutcher og John Cleese. Så det kan jo indikere at det ikke er tullekontoer (men gudene vite om det er de personlig som oppdaterer).

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som kommer til, i en alder OVER 20 år, å telle dagene til hobbitten kommer på kino, som allerede gleder seg som en liten unge?

 

Er det flere enn meg som mest sannsynlig kommer til å forhåndsbestille billetter til filmen, og avbestille både bryllup og bursdager for den?

 

Oh man, jeg er fanatiker.

...og jeg elsker det!

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på hvilken skuespillere som har ekte twitter-sider? Fant ut at Greg Grunberg (fra Heroes) har en og han følger David Lynch, Demi Moore, William Shatner, George Takei, ashton kutcher og John Cleese. Så det kan jo indikere at det ikke er tullekontoer (men gudene vite om det er de personlig som oppdaterer).

 

 

stephen fry sin tror jeg nok er ekte.

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som kommer til, i en alder OVER 20 år, å telle dagene til hobbitten kommer på kino, som allerede gleder seg som en liten unge?

 

Er det flere enn meg som mest sannsynlig kommer til å forhåndsbestille billetter til filmen, og avbestille både bryllup og bursdager for den?

 

Oh man, jeg er fanatiker.

...og jeg elsker det!

Det er nok flere som deg over 20 som gleder seg. Hvis du derimot spør om det er noen som har tatt på en jentepupp eller som ikke bor hjemme hos mamma som gleder seg så er det nok litt færre som rekker opp hånden.

Lenke til kommentar
Det er nok flere som deg over 20 som gleder seg. Hvis du derimot spør om det er noen som har tatt på en jentepupp eller som ikke bor hjemme hos mamma som gleder seg så er det nok litt færre som rekker opp hånden.

 

Øyh! Selv om jeg er fullstendig klar over at det var en sarkastisk fremstilling av stereotyper, velger jeg å totalt overse dette for å kunne lange ut mot en person på Internett, fordi jeg har et behov for å bevise for alle og enhver at ikke alle som er glad i Ringenes Herre er tapere. Dette gjør jeg ved å stille spørsmål ved forrige posters seksualitet og antyde at hans mor bedriver horeri på fast basis.

 

[/captain obvious]

Lenke til kommentar
Det er nok flere som deg over 20 som gleder seg. Hvis du derimot spør om det er noen som har tatt på en jentepupp eller som ikke bor hjemme hos mamma som gleder seg så er det nok litt færre som rekker opp hånden.

 

Øyh! Selv om jeg er fullstendig klar over at det var en sarkastisk fremstilling av stereotyper, velger jeg å totalt overse dette for å kunne lange ut mot en person på Internett, fordi jeg har et behov for å bevise for alle og enhver at ikke alle som er glad i Ringenes Herre er tapere. Dette gjør jeg ved å stille spørsmål ved forrige posters seksualitet og antyde at hans mor bedriver horeri på fast basis.

 

[/captain obvious]

Ikke avslør steffy slik da,ikke alle kan være like tøff som han ;)

Teller dager kommer jeg nok ikke til å gjøre men det skal jobbes godt med å ordne en permiærebillett til Hobbiten.

Lenke til kommentar
Jeg har forresten et lite problem med filmjournalen.no. Når jeg registrerer Rise of The Footsoldier, så står det at den heter "(0)". Hvorfor?

Det har skjedd en del ganger hos meg også. Send en mail til dem.

 

Det betyr at ingen andre har lagt inn filmen.

 

Difor må du logga inn og velja "Legg til film i journalen" i staden for å bruka søkeboksen til høgre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...