Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessante klipp, men jeg kan styre min begeistring for "Transformers-" referansen. En annen ting som ikke er så altfor positivt er tendensen til å skulle inkludere altfor mange gigantiske bayplosjoner - det ser periodevis ut som "mesterns" læresvenner i aksjon. Hvorfor ikke gi det hele en litt mer avdempet og filosofisk vri, eller i det minste litt mer oldschool som i T1? Setter min lit til at Bale i alle fall kan gi filmen en del severdige øyeblikk...

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Nå var det jo en del eksplisjoner og slik i T1 også, så du har nok kommet til feil film om det er grubbling over filosofiske ting og bakgrunnen for vår eksistens, kjære Montag.

Hehe, forventer selvsagt ingen Tarkovskijaktig meditasjon over tilværelsens store spørsmål. Jeg frykter bare at man kan ha latt seg friste til overdreven eksplosjons- og effektbruk på bekostning av den gode historie - noe vi dessverre ser altfor ofte i dagens storproduksjoner fra Hollywood. Konseptet menneske/maskin åpner opp for en del interessante filosofiske problemstillinger og det hadde vært kjekt om man faktisk så historiepotensialet her. Det er dog for tidlig å avgi noen dom allerede nå - vi får vente og se.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Skremmende, den nye Terminator-traileren ser helt sykt rå ut: http://movies.yahoo.com/feature/terminator...tml?showVideo=1

 

Den så helt greit ut. Håper ikke Christian Bale ødelegger denne, og syntes det er synd og skam at James Cameron ikke fortsatte med Terminator-filmene. T2 er tidenes beste actionfilm, og Cameron + Arnold er en udødelig kombo. Nå får vi i stedet en tulling som kaller seg for McG og Christian Bale...

Lenke til kommentar

Ja, jeg mener nå at Malick fort kan havne på feil side av kleinhetsgrena. Det gjorde han i The New World, som jeg aldri holder kjeft om. Klarte seg fint med Days of Heaven dog, men når det går mye i poetiske bilder av kornåkre i solnedgang balanserer men liksom allerede på en tynn tråd.

 

Men klart det er bra at folk har ambisjoner. De beste filmene er jo de som har enorme ambisjoner og lever opp til dem. Jeg kan f.eks. fint se at 2001 fort kunne vært en klein affære, men heldigvis havnet den på riktig side av eggen og ble tidenes beste film i stedet.

Joda, jeg ønsker Malick lykke til og håper på det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...