Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om noen kinoer i Oslo som viser litt gamle klasikere?

For å oppnå dette kan du melde deg inn i en filmklubb.

Googler litt men finner ikke noe, noen tips?

 

Sjekka top250 lista di, du har mange sykt gode filmopplevelser å glede deg til :)

Du har vel sett "Paths of Glory"? Husker du reklamerte med at den gikk på TV2 Filmkanalen eller noe for en tid tilbake siden ;)

 

 

Til Bob_3 og andre som bruker DVD Profiler: Går det ann å legge inn en trailerfunksjon i programmet hvis man betaler? Har bare brukt ulisensiert utgave hittil (man kan jo legge til så mange filmer man vil i samlinga gratis :ohmy:). Og går det ann å koble lista opp mot Windows Media Center? Husker jeg kunne det med DVD Collector. Ganske stilig funksjon.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt til å se Paths of Glory, men ble så trøtt at jeg ikke klarte å holde meg våken i mer enn en halvtime ut i filmen. Jeg tviler ikke på at jeg har mange herlige filmopplevelser å se fram til. Sett en del 50talls film i det siste og ble spesielt imponert av Sunset Boulevard!

Lenke til kommentar

Nytt om Tree of Life:

 

 

"Personally, I hope he's involved with the NASA-shot sequences that will allegedly be included in the IMAX movie. And when I say "IMAX movie", I mean a whole second movie. That's right, we'll be getting two new Malick movies in the next year or so: the first is THE TREE OF LIFE (which one source tells me is "massive"); the other will be an "IMAX-only" feature depicting the birth and death of the universe. It's important to note that these films are not narratively connected; to the best of my knowledge, they're thematically complementary pieces."

 

OH SHIT.

 

http://www.aintitcool.com/node/40291

 

Douglas Trumbull er fyren som jobber med filmen, det er han som gjorde visual effetcts'a til 2001: A Space Odyssey og Blade Runner bl.a

 

:D :D :D

Lenke til kommentar

Transformers hjelper godt på når det kommer til å få pyramidene med på film igjen :wee:

 

This is the first time in 30 years that anyone has filmed at the pyramids and the first time ever anyone has filmed from the top of Petra. Steven filmed Indiana Jones and The Last Crusade from the base of Petra. It took 21 very heavy helicopter loads to get all our gear to the top. We had all the access we wanted in Egypt as we found out that the head of Egyptian Antiquities Dr. Zahi Hawass is a big Transformers fan and was very helpful. We also filmed in the desert where Lawrence of Arabia was filmed. Very challenging conditions.

 

Ser også ut som Gunfreak får en fin oppgave å kontrollere lydeffektene:

 

We also worked with tanks firing real rounds and you have not lived until you have heard an actual tank firing.

 

Og spørsmålet jeg vet Montag bare dør i spenning av å få vite, hva liker Bay mest å sprenge?

 

Well, I don’t have a favorite, as I like to blow up a lot of things. The most expensive thing I’ve blown us was a $50 million dollar house that no one would buy in Bad Boys II.

 

http://michaelbay.com/newsblog/blog.html

 

Når det kommer til årets andre robotfilm, Terminator Salvation, så er muligens

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Governator med ved hjelp av digitalt under
. Og Robert Patrick skal visst spille i en eventuell film nr. 5.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...