Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I dag så jeg Raging Bull og elsket den, nå oppdaget jeg dette. Først reagerte jeg med å le, men nå er jeg bare deppa.

 

:p

 

Jeg så Raging Bull for en stund siden, og ble drittskuffa. Hadde skyhøye forventninger, men kjedet meg gjennom filmen. La gå, De Niro gjør en fantastisk skuespillerprestasjon og vektøkningen hans er ganske imponerende. Men historien blir litt langdryg synes jeg..

Jeg vil sammenligne den med There Will Be Blood og Citizen Kane (som jeg også liker):

 

 

Person som lever i luksus og bygger livet oppover, men sakte men sikkert blir livet tråkigere og mer dritt for hver dag. Mister venner og blir dårlig i proffesjonen han driver med og til slutt ender i gørra. Jeg elsket siste scenen. Ååh herre, for en fantastisk film <3

 

Lenke til kommentar
Nettopp sett ferdig American Psycho og jeg sitter med inntrykk av at...

 

Patrick Bateman aldri drepte noen. Alle mordene var bare fantasi.

 

 

 

Er jeg helt på jordet nå eller?

 

Ja det er du nok. I følge regissøren er alle drapene reele. Poenget var at samfunnet var så overflatisk at ingen ville legge merke til om noen ble drept.

 

Vel det gjør bare filmen dårligere i mine øyne. Tror jeg holder meg til min egen teori...

Lenke til kommentar
Nettopp sett ferdig American Psycho og jeg sitter med inntrykk av at...

 

Patrick Bateman aldri drepte noen. Alle mordene var bare fantasi.

 

 

 

Er jeg helt på jordet nå eller?

 

Ja det er du nok. I følge regissøren er alle drapene reele. Poenget var at samfunnet var så overflatisk at ingen ville legge merke til om noen ble drept.

 

Vel det gjør bare filmen dårligere i mine øyne. Tror jeg holder meg til min egen teori...

Vel filmen er jo åpen nok (noe regissøren ikke var helt fornøyd med) til at du kan lage din egen teori om filmen.

Lenke til kommentar
Men det at
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
alt er ekte, men at det bare blir oversett
gir langt mer mening helhetlig sett enn den andre teorien, som i tillegg må sies å være en liten klisjé.

Jeg liker også den teorien bedre. Filmen er jo ment som å være en satire over den overflatiske jappe-tida og da gir den tolkningen mer mening.

Lenke til kommentar
Nettopp sett ferdig American Psycho og jeg sitter med inntrykk av at...

 

Patrick Bateman aldri drepte noen. Alle mordene var bare fantasi.

 

 

 

Er jeg helt på jordet nå eller?

 

Ja det er du nok. I følge regissøren er alle drapene reele. Poenget var at samfunnet var så overflatisk at ingen ville legge merke til om noen ble drept.

 

 

 

 

Jeg hadde også inntrykk av at alt bare var i hodet hans. Jeg driver å leser boken nå og jeg er ca. halvveis og jeg tror fortsatt at alt bare var en fantasi.

 

 

Lenke til kommentar
Har den selv, og det er en meget bra boks for å utforske Film Noir genren! Hos Play ligger den nå på £22.99, men hos amazon.co.uk (som er i linken) så koster den £14.98. Det er før evt. VAT fratrekk og frakt, så totalt blir det vel omtrent det samme regner jeg med.

 

Hvordan får du £22.99 og £16,86 til å bli det samme???

 

Det blir ikke trukket vat i fra den boksen siden den blir sendt i fra jersey, så det er bare å plusse på £1,88 i frakt.

 

Tsk tsk... :roll: du må lese litt nøyere...

 

Jeg mente at prisen ville bli omtrent det samme fra amazon hvis det var VAT fratrekk. At totalen fra amazon ville blitt ca. £15 med VAT fratrekk men + frakt.

 

Og jeg skrev evt. VAT fratrekk, siden jeg vet godt at amazon sender en del fra Jersey.

 

Capice?

 

 

:p

Lenke til kommentar
I dag så jeg Raging Bull og elsket den, nå oppdaget jeg dette. Først reagerte jeg med å le, men nå er jeg bare deppa.

 

:p

 

Jeg så Raging Bull for en stund siden, og ble drittskuffa. Hadde skyhøye forventninger, men kjedet meg gjennom filmen. La gå, De Niro gjør en fantastisk skuespillerprestasjon og vektøkningen hans er ganske imponerende. Men historien blir litt langdryg synes jeg..

 

Skuffet? :o

 

Scorsese sin beste film spør dere meg. Jake LaMotta overgår nesten Bobbys rolle som Vito Corleone i Gudfaren II :)

Lenke til kommentar
Raging Bull er en latterlig kjedelig film. Det skjer ingenting!

 

Der hørtes du ut som majoriteten av kompisene mine. ^^,

Hver gang vi har filmkveld hos meg kryper de på veggene kun fordi det ikke er skyting eller nakne skuespillerinner i filmene jeg viser.

Lenke til kommentar

Ragin Bull var kjedelig ja. Satt igjen med flotte skuespillerprestasjoner, men ellers veldig mye "over the top". Teskjemodusen jeg ikke helt har klart å innfinne meg med. Det ble så ufattelig slitsomt, spesielt karakteren til De Niro. Ikke frister det med gjensyn heller for å se om innstillingen min har endret seg.

 

Nei, jeg foretrekker det meste annet av Scorsese :)

 

Filmen ser ut til enten å trollbinde eller kjede publikum ihjel. Beklageligvis er jeg i sistnevnte pulje.

Lenke til kommentar

Teskjemodusen er jo mye værre i gamle superhelt-blader, da.

 

"Wow, he's using the train engine as a giant coil, wrapping wire around it to create a giant magnet that will pin Magneto to its hull!"

 

(sier en random onlooker)..mhm.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Raging Bull er en latterlig kjedelig film. Det skjer ingenting!

 

Det eneste jeg husker fra den filmen var at jeg aldri ville høre krangling igjen. Gud hvor fantastisk irriterende det var å vite hvordan jeg hadde sløst to timer av livet mitt på å høre folk stå og skrike og brøle til hverandre i ett kjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...