Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og jeg nominerer herved Candy til beste "junkiehelvete"-film. Den har hard konkurranse fra Requiem for a Dream, men for meg ender Candy kanskje en neselengde foran. Heath Ledger og Abbie Cornish er fantastiske, og Geoffrey Rush er Geoffrey Rush.

Du har kanskje ikke sett Most High?

Nei, har ikke det, men den er på listen min fra nå av. Har ikke sett så ekstremt mange filmer av den typen, det var derfor jeg heller valgte ordet "nominerer" i stedet for "proklamerer" eller noe liknende, så kanskje noen kom med andre kandidater.

Lenke til kommentar

Enten det, eller...

 

Han utførte alle mordene, men hvem ville mistenke Patrick Bateman for å ha drept så mange mennesker? Han glir perfekt inn i miljøet og er til fingerspissene en del av det. Det beviser at du kan slippe unna med nesten hva som helst om du passer godt nok inn i et miljø. Men at mordene er hans fantasi, er også en het teori.

 

Forøvrig en kjempefilm. Bales beste.

Endret av Angeleno
Lenke til kommentar
Enten det, eller...

 

Han utførte alle mordene, men hvem ville mistenke Patrick Bateman for å ha drept så mange mennesker? Han glir perfekt inn i miljøet og er til fingerspissene en del av det. Det beviser at du kan slippe unna med nesten hva som helst om du passer godt nok inn i et miljø. Men at mordene er hans fantasi, er også en het teori.

 

Forøvrig en kjempefilm. Bales beste.

Om du tenker prestasjonsmessig så setter jeg The Machinist over AP.

Lenke til kommentar

Har enda ikke sett filmen, men jeg må si at jeg har dyp respekt for Christian Bale. Han gikk ned hele 28kg for å bekle rollen i The Machinist, og gikk opp desto mer enn sin tidligere normalvekt for å spille i Betman Begins. Sammenlikner man et bilde fra Machinist med et fra The Dark Knight er det lett å se hvor dedikert Bale er og hvor mye han legger i hver rolle. Uten tvil en av mine favoritter innenfor film. Gleder meg til å se ham i Escobar-filmene med Javier Bardem.

Lenke til kommentar
I dag så jeg Raging Bull og elsket den, nå oppdaget jeg dette. Først reagerte jeg med å le, men nå er jeg bare deppa.

 

:p

 

Jeg så Raging Bull for en stund siden, og ble drittskuffa. Hadde skyhøye forventninger, men kjedet meg gjennom filmen. La gå, De Niro gjør en fantastisk skuespillerprestasjon og vektøkningen hans er ganske imponerende. Men historien blir litt langdryg synes jeg..

Lenke til kommentar
Nettopp sett ferdig American Psycho og jeg sitter med inntrykk av at...

 

Patrick Bateman aldri drepte noen. Alle mordene var bare fantasi.

 

 

 

Er jeg helt på jordet nå eller?

 

Ja det er du nok. I følge regissøren er alle drapene reele. Poenget var at samfunnet var så overflatisk at ingen ville legge merke til om noen ble drept.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...