Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ga forøvrig The Hidden Fortress en ny sjanse. Nytter ikke. Ga opp etter ti minutter. Nå gruer jeg meg til å se Sju Samuraier.

Og rent bortsett fra at jeg finner den grusomt kjedelig; japanerne kan jo ikke spille. Dette er rene amatørteateret.

Hehe, hvorfor på død og liv se Kurosawa når du tydeligvis har bestemt deg for å mislike det i utgangspunktet ? Når du i tillegg bruker betegnelser som "amatørskuespill" er det mye som tyder på at du har problem med å sette deg inn i andre skuespillkonvensjoner enn det man er vant med fra Hollywoodfilmer.

Det kan også være greit å huske at visst typer film treffer en bedre senere i livet enn når man er ung og utålmodig. Mitt råd: ta heller og vent med Kurosawa noen år til og kos deg i stedet med andre filmer, som f.eks denne perlen.

 

Ikke ta den kleine tonen til meg, gamlefar.

Jeg vil gjerne like Kurosawa, og det er nettopp grunnen til at jeg prøver gjentatte ganger. Og jeg vet at det er visse kulturelle barrierer her, men hva skuespillet angår sliter jeg virkelig, da det ikke skaper troverdighet i det hele tatt. "Amatørskuespill" er åpenbart ikke blodseriøst ment. Dette er uansett en skuespillkonvensjon som er langt unna ikke bare Hollywood, men det meste. Japanerne er flinkere enn de fleste til å overdrive, så et ytterpunkt som "Hollywood" blir for enkelt, og for dumt.

De to siste setningene i posten din velger jeg å bare ignorere, den greia der begynner å bli for sliten etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kom nettopp hjem fra kino etter å ha brukt 85,- på The Spirit. En film som bygget opp til litt småslappe forventninger i forkant, men som lovet bedre etter 5 minutter. Desverre ble den som fryktet, alt for flat og forrutsigbar utover og jeg tok meg selv flere ganger i å bare håpe at filmen kunne bli ferdig snart. Forøvrig virker det som om jeg aldri lærer av kinobesøk. Folk som sparker i setene helt til jeg snur meg og uten å måtte si noe, blir det slutt. Papp-popcorn. Kanskje jeg faktisk er utrolig flink til å lage popcorn selv, men popcornet på kino blir alltid en stor skuff. Ikke hadde de annet krydder enn salt heller. Kan tenkes at jeg faktisk hadde sittet igjen med et bedre inntrykk av filmen dersom jeg hadde sett den i stua mi selv, med tanke på omgivelsene, men jeg ønsker faktisk pengene mine igjen... Men men. Tross i det, fikk jeg nå kommet meg ut litt og litt i sosialt selskap med noen andre :p

Lenke til kommentar

Samuel L. Jackson har signert en avtale om å spille Nick Fury i opp til ni (!) filmer. Gjennomføres det der så må det nesten bli en eller annen form for rekord :wee:

 

Alt spilt karen i Iron Man. Spiller sikkert i Iron Man 2 også, samt The Avengers. Vil han kanskje være å finne i Thor og Captain America i tillegg? Da gjenstår det fortsatt fire filmer....

 

http://www.superherohype.com/news/ironmannews.php?id=8118

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Essa. Synes enkelte av Shyamalans (typo) filmer er fengende jeg og Signs ble godt mottatt da jeg så den andre gangen. Slik er det med de fleste av hans filmer. Lurer på hva jeg har sett, fram til jeg ser filmen for andre gang og får en liten aha-opplevelse uten Morten Harket.

Men nå likte jeg The Village veldig godt også da. Kanskje rart for noen å akseptere, men så ber jeg ingen om å gjøre det heller da så =)

Lenke til kommentar
Signs er er morsom film. For hver gang jeg ser den blir den dårlige og mindre skummel. Og, en morsom ting, for hver gang stusser jeg meg mer over en ting; er hele filmen en stor kristendomspropaganda?

Hæ? Kristendomspropaganda? Du må ha fått med deg noe som jeg ikke gjorde.

 

 

En stund siden jeg så Signs, men Mel Gibson var jo en tidligere prest som mista trua på Gud etter konas død. Rett før hun tok dagen sa hun at han måtte "slå i vei" eller noe, uten at han skjønte så mye av det. I filmens avgjørende show-down mellom presten og de slemme grønne mennene så redder han dagen ved å svinge et balltre i fleisen på dem. Altså skjønner han at det meningsløse kona sa faktisk betydde noe, og Mel Gibson vinner tilbake trua på Gud.

 

 

Dette var fritt etter hukommelsen, så arrester meg gjerne.

Lenke til kommentar
Signs er er morsom film. For hver gang jeg ser den blir den dårlige og mindre skummel. Og, en morsom ting, for hver gang stusser jeg meg mer over en ting; er hele filmen en stor kristendomspropaganda?

Hæ? Kristendomspropaganda? Du må ha fått med deg noe som jeg ikke gjorde.

 

 

En stund siden jeg så Signs, men Mel Gibson var jo en tidligere prest som mista trua på Gud etter konas død. Rett før hun tok dagen sa hun at han måtte "slå i vei" eller noe, uten at han skjønte så mye av det. I filmens avgjørende show-down mellom presten og de slemme grønne mennene så redder han dagen ved å svinge et balltre i fleisen på dem. Altså skjønner han at det meningsløse kona sa faktisk betydde noe, og Mel Gibson vinner tilbake trua på Gud.

 

 

Dette var fritt etter hukommelsen, så arrester meg gjerne.

Skal ikke arrestere deg. Jeg bare tolket det ikke helt på samme måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...