fluffy_1 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Meanwhile så tjente den første filmen hans 100 millioner dollar, og da var han ikke fylt 30 Hehe, dette lukter det litt fariseer av. Om penger var målet på kunstnerisk suksess, er selvsagt Hannah Montana , High School Musical filmene og Bayplosjonfilmene (i vilkårlig rekkefølge) det. Jeg for min del setter lista litt høyere... Bare fordi det snakkes iransk i en film er lista lagt høyere. Hvorfor bruker du så innmari mye tid og krefter på Bay mon tro Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 De iranske filmene jeg har sett har vært fin-fine, så mer fra den kanten hadde ikke vært å forakte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Meanwhile så tjente den første filmen hans 100 millioner dollar, og da var han ikke fylt 30 Hehe, dette lukter det litt fariseer av. Om penger var målet på kunstnerisk suksess, er selvsagt Hannah Montana , High School Musical filmene og Bayplosjonfilmene (i vilkårlig rekkefølge) det. Jeg for min del setter lista litt høyere... Jeg kan forstå at du sikter høyere med dine produksjoner (har ikke sett noen av dem, though), poenget mitt var bare at hvis man skal late som Bay har misforstått noe som helst eller at han ikke bevisst lager filmene sine etter en viss mal med visse skuespillere og visse eksplosjoner, så tar du feil. Han er like dyktig i sin kunstform, uansett hvor ugyldig og banal du måtte mene at den er, som regissører du liker og respekterer er i sin. Når det gjelder å gi publikum det de vil ha så forstår han dette bedre enn noen av oss, og å late som han "ikke får det til" fordi han forsøker å lage et produkt du ikke liker synes jeg er like tåpelig som at jeg skal si at David Lynch feiler til å lage film fordi de er uforståelig eller Korine feiler som regissør fordi filmene ikke er underholdende. Han laget en båt, du foretrekker biler og argumentene dine er for det meste "Se hvor dårlig den gjør det på motorveien". Du bommer rett og slett. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Bay har underholdt meg siden Meatloaf-videoene på 90-tallet. Herlig avkobling fra all rullebåndsproduksjonen, glemmer aldri hvor forfriskende det var å se litt originalitet på den fronten, sett i forhold til alt som preget MTV på den tiden. Det er ingen der ute som lager film som Bay. Han er unik og original. For ikke å snakke om Got Milk-reklamene Karen har gjort seg bemerket og slått igjennom innen flere områder som regissør. Stigmatiseringen han gjennomgår tar jeg med et smil. Som regel når det stigmatiseres så er det ikke noe særlig rasjonelt som ligger bak. Noen vil hate ham på default, noen vil elske han på default og noen tar film for film med et noenlunde åpent sinn (som ikke er lett å ha med all hype/hat som omringer mannen). Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Er Film Noir: Gilda / In A Lonely Place / The Killers / Double Indemnity (4 Discs) noe å kjøpe? Er det gode Film Noir filmer? eller middelmådig dårlige? er boksen verdt prisen på £11 Endret 26. februar 2009 av Panerai Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Double Indemnity er bra, har ikke hørt noe særlig om de andre. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Er Film Noir: Gilda / In A Lonely Place / The Killers / Double Indemnity (4 Discs) noe å kjøpe? Er det gode Film Noir filmer? eller middelmådig dårlige? er boksen verdt prisen på £11 Kjøpte den selv (for 7 pund eller noe på play), og har bare sett In A Lonely Place ennå. Men den er absolutt å anbefale. Ga forøvrig The Hidden Fortress en ny sjanse. Nytter ikke. Ga opp etter ti minutter. Nå gruer jeg meg til å se Sju Samuraier. Og rent bortsett fra at jeg finner den grusomt kjedelig; japanerne kan jo ikke spille. Dette er rene amatørteateret. Endret 26. februar 2009 av athorb Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Kjøpte den selv (for 7 pund eller noe på play), og har bare sett In A Lonely Place ennå. Men den er absolutt å anbefale. Da er det vel bare å vente til den blir satt ned litt mer. Åssen er det med norsk tekst på den boksen forresten? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ga forøvrig The Hidden Fortress en ny sjanse. Nytter ikke. Ga opp etter ti minutter. Nå gruer jeg meg til å se Sju Samuraier. Og rent bortsett fra at jeg finner den grusomt kjedelig; japanerne kan jo ikke spille. Dette er rene amatørteateret. Du gjør det bare på faen? Du vet at jeg har Sju Samuraier liggende, allikevel må du gi meg enda mindre lyst til å se den? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Sorry, måtte bare få det ut. Men det jo ikke sikkert at SS er så verst. Yojimbo var jo fullt brukbar. Kjøpte den selv (for 7 pund eller noe på play), og har bare sett In A Lonely Place ennå. Men den er absolutt å anbefale. Da er det vel bare å vente til den blir satt ned litt mer. Åssen er det med norsk tekst på den boksen forresten? Det er norsk tekst, ja. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det er norsk tekst, ja. På alle 4 filmene? Eller kun den ene du har setT? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ga forøvrig The Hidden Fortress en ny sjanse. Nytter ikke. Ga opp etter ti minutter. Nå gruer jeg meg til å se Sju Samuraier. Og rent bortsett fra at jeg finner den grusomt kjedelig; japanerne kan jo ikke spille. Dette er rene amatørteateret. Prøv å sette de på når du er skikkelig bakfull. Det rolige tempoet i disse filmene er som skapt for en slik dagsform. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Nei, bare på Gilda faktisk. Noe som betyr at jeg tydeligvis har sett In A Lonely Place med engelsk tekst. Sært. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Seven Samurai anbefaler jeg dere å se på hytta, når du har absolutt ingen verdens ting å gjøre. Jeg så Seven Samurai på hytta i sommer, så så jeg to filmer rett etterpå. Var jeg heldig med dagsformen? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Prøv å sette de på når du er skikkelig bakfull. Det rolige tempoet i disse filmene er som skapt for en slik dagsform. Kurosawa dagen derpå? Den var ny. Tenker mer på Rock, Transformers, Transporter, Die Hard, Superbad jeg. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Seven Samurai er sånn passe treg, men ikke blant de kjedeligste filmene jeg veit om. Skuespillet i den er ganske bra generelt sett, med noen skuespillere som skiller seg ut. Har du lyst til å se bra skuespill i en Kurosawa-film anbefaler jeg Ran, det finnes sikkert flere men jeg har ikke sett så mange av hans filmer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Kurosawa er jo action. Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk syns filmene hans er så kjedelige, men de er vel vant til et annet tempo og paradigme innen form, stil og narrasjon. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ga forøvrig The Hidden Fortress en ny sjanse. Nytter ikke. Ga opp etter ti minutter. Nå gruer jeg meg til å se Sju Samuraier. Og rent bortsett fra at jeg finner den grusomt kjedelig; japanerne kan jo ikke spille. Dette er rene amatørteateret. Hehe, hvorfor på død og liv se Kurosawa når du tydeligvis har bestemt deg for å mislike det i utgangspunktet ? Når du i tillegg bruker betegnelser som "amatørskuespill" er det mye som tyder på at du har problem med å sette deg inn i andre skuespillkonvensjoner enn det man er vant med fra Hollywoodfilmer. Det kan også være greit å huske at visst typer film treffer en bedre senere i livet enn når man er ung og utålmodig. Mitt råd: ta heller og vent med Kurosawa noen år til og kos deg i stedet med andre filmer, som f.eks denne perlen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Så hvis man misliker japansk skuespill har man bare sett Hollywood? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Mye asiatisk skuespill er rimelig dårlig, men mye av det liker jeg bedre enn det man får fra Hollywood også. Men personlig styrer jeg unna asiatiske filmer for det meste, siden erfaringen er at det vanligvis er mye overspilling. Kan hende at det er sånn de gjør det der, men det gjør det ikke bra i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå