Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Bad boys=God film

The Rock=meget god film

Armagerdon=elendig film(imo)

Pearl Habor=elendig film

Bad boys II=dårlig film

The island=dårlig film

Transfomers=ok film

 

Er lik= gjennomsnittlig ikke gode filmer fra Bay,men noen er cool og morsome.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Bad boys=God film

The Rock=meget god film

Armagerdon=elendig film(imo)

Pearl Habor=elendig film

Bad boys II=dårlig film

The island=dårlig film

Transfomers=ok film

 

Er det kun Armageddon du vurderer etter din egen mening?

hehe, Armagedon har(for en eller annen crazy grunn) fått høy status her på forumet.

OG jeg orker ikke enda en Armagedon-diskusjon så jeg helgarderte meg. :)

Lenke til kommentar
Men seriøst, jeg mener det er Bays beste. Ja, faktisk en meget bra film.

The Island hadde i utgangspunktet et ganske interessant plot. Men det ble med utgangspunktet.

 

De utilslørte produktplasseringene gav meg i tillegg en flau følelse gjennom hele filmen, mens etter å ha sett Parts: The Clonus Horror ble filmen bare latterlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Minner om nettpraten med vår alles store filmnestor, Per Haddal, i morgen. Regner med dere har en del å spørre ham om...

 

 

Jeg orker ikke å gå på kino og høre på all den popcorn-knasingen! - Så enig, så enig.

 

Intervju

 

Kjære Per Haddal. Hvordan i alle svarteste helvete kan du mene at Engler og Demoner er en bedre bok enn DaVinci-Koden?

Fordi den er det?

Lenke til kommentar
Det blir litt som å klage på at det er for mye ulykkelig forelskelse i en film med Richard Gere og Julia Roberts. Hvis man ikke liker action som sjanger får man faenmeg lese bakpå filmen før man putter den i spilleren.

Jeg leste bakpå filmen og forventet en action film. Men alt jeg fikk var jævla Shia LaBeouf :no:

Lenke til kommentar
Du lever i fortiden, Cun.

Jeg forholder meg til fakta. Slik retorisk strategi er pinlig.

 

Den kommende RED Epic-generasjonen inneholder et monster av en digital video-sensor, oppløsning på hele 28K. (Det er altså omkring 28 000 pixler i bredden.)

 

Film ble endelig slått på både realistisk oppløsning og dynamisk omfang med RED's 5K-sensor i fjor, med de nye Dcinema-kameraene fra både RED og andre produsenter de kommende årene er det ikke noe å snakke om en gang. Film er døende.

Ta notis av at du skriver "kommende", husk også på at man ikke uten videre kan sammenlikne digital film med analog film, da sistnevnte baserer seg på andre prinsipper enn førstnevnte. Som jeg sa er nok utviklingen på vei (eller kanskje den allerede er her, som du skriver?), men det er ingenting feil i å påstå at svarthvittfilmer har bedre "oppløsning" (i anførselstegn, ja) enn nye filmer. Linsevalg, type film, bredskjerm/ikke bredskjerm, farger/ikke farger osv har mye å si for kvaliteten på produktet.

 

Hvorfor skriver du at film "endelig" ble slått? Er dette nok en hendelse som føyer seg inn i ditt teleologiske (målrettede) syn på filmutvikling? Jeg deler så absolutt ikke et slikt syn, men nok om det. Det er ikke noe å snakke om, engang? Hvorfor snakker jeg da? Kanskje det er fordi tekniske aspekter ved (alle typer) film ikke er så lett å klassifisere/avfeie som du skal ha det til?

 

Her er noe til ettertanke:

 

Color filming became dominant around the world in the 1960s and 1970s, but it posed difficulties for the representation of depth. Color film stocks were, and still are, much less sensitive to light than the "fastest" black-and-white emulsions. Color could not therefore sustain as great a depth of field as black-and-white afforded. In 1948 one cinematographer acknowledged that he had to shoot Technicolor at f/2, a very wide aperture that precluded deep focus. Even with improvements in sensitivity, most color stocks could produce sharply focused depth ony if the light levels were raised steeply. Hence the tendency for deep-focus color shots to be almost exclusively exteriors, where sunlight permitted stopping down the aperture. In the studio, cinematographers usually chose not to create great depth of field for color shooting, especially if the director wanted a scene to contain significant patches of shadow.

 

David Bordwell (1997) On the History of Film Style: 237

 

Det er spennende med utviklingen innen Red One, men de aller færreste filmer i verden har blitt produsert av dette, og jeg forholder meg til filmer som faktisk eksisterer. Jeg tror ikke det bare er å sammenlikne dette med svart-hvitt, ettersom svart-hvitt er en annen type teknologi, som sagt. Fargefilm (fysisk) likner mer på svart-hvitt enn Red One, derav sammenlikning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...