Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så Rashomon i 720p, og det var mer behagelig enn da jeg sist forsøkte å se den på DVD, men ikke verdt en eventuell dyrere versjon. Med Blade Runner, derimot, er det så utrolig mange detaljer å hente frem at det absolutt blir verdt det. Jeg kan nevne at jeg er mer opptatt av sci-fi og slikt, mens naturbilder ikke imponerer meg i like stor grad.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal bestille "2001" sammen med "12 Angry Men" snart. De blir jo nevnt veldig ofte her på forumet, og jeg har ikke peiling. Er det verdt å gå for BD?
2001 er verdt å ha på blueray, 12 angry men ser jeg derimot ikke noe grunn til å ha på blueray.

Du ser ingen grunn til å ha den på BD?

Lenke til kommentar
Tror jeg skal bestille "2001" sammen med "12 Angry Men" snart. De blir jo nevnt veldig ofte her på forumet, og jeg har ikke peiling. Er det verdt å gå for BD?
2001 er verdt å ha på blueray, 12 angry men ser jeg derimot ikke noe grunn til å ha på blueray.

Ingen spesiell grunn til å ha den på BD. Hvis man kan argumentere for 12 Angry Men på BD så kan man argumentere for alle filmer på BD. Det finnes derimot enkelte filmer som passer særdeles godt på BD, altså som har en spesiell grunn til å kjøpe dem på BD.

Lenke til kommentar
Svart/hvitt-film i BD generelt er vel liten vits.

Svart/hvitt-filmer har ofte et tydeligere bilde enn fargefilmer, så hvorfor ikke?

Når sant skal sies er den eneste svart/hvitt-filmen jeg har sett på BD La Haine, og den så helt rå ut. Så det er kanskje noe i det.

Lenke til kommentar

Absolutt ingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...