thesinner Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Tror jeg skal bestille "2001" sammen med "12 Angry Men" snart. De blir jo nevnt veldig ofte her på forumet, og jeg har ikke peiling. Er det verdt å gå for BD?2001 er verdt å ha på blueray, 12 angry men ser jeg derimot ikke noe grunn til å ha på blueray. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg så Rashomon i 720p, og det var mer behagelig enn da jeg sist forsøkte å se den på DVD, men ikke verdt en eventuell dyrere versjon. Med Blade Runner, derimot, er det så utrolig mange detaljer å hente frem at det absolutt blir verdt det. Jeg kan nevne at jeg er mer opptatt av sci-fi og slikt, mens naturbilder ikke imponerer meg i like stor grad. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Tror jeg skal bestille "2001" sammen med "12 Angry Men" snart. De blir jo nevnt veldig ofte her på forumet, og jeg har ikke peiling. Er det verdt å gå for BD?2001 er verdt å ha på blueray, 12 angry men ser jeg derimot ikke noe grunn til å ha på blueray. Du ser ingen grunn til å ha den på BD? Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) ^Bilde-kvaliteten er ikke akkurat det viktigste med 12 angry men: den er ikke på noen måte laget for å imponere rent visuelt. Endret 25. februar 2009 av macros. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Finnes 12 Angry Men på BD i det hele tatt? Jeg finner den i såfall ingen steder. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Tror jeg skal bestille "2001" sammen med "12 Angry Men" snart. De blir jo nevnt veldig ofte her på forumet, og jeg har ikke peiling. Er det verdt å gå for BD?2001 er verdt å ha på blueray, 12 angry men ser jeg derimot ikke noe grunn til å ha på blueray. Du ser ingen grunn til å ha den på BD? Ingen spesiell grunn til å ha den på BD. Hvis man kan argumentere for 12 Angry Men på BD så kan man argumentere for alle filmer på BD. Det finnes derimot enkelte filmer som passer særdeles godt på BD, altså som har en spesiell grunn til å kjøpe dem på BD. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Svart/hvitt-film i BD generelt er vel liten vits. Svart/hvitt-filmer har ofte et tydeligere bilde enn fargefilmer, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Fordi 12 Angry Men likesågodt kunne vært et hørespill. Det er dialogen som er så fantastisk ved den filmen. Jeg kan ikke akkurat si at jeg synes den var spesielt konerte heller. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Svart/hvitt-film i BD generelt er vel liten vits. Svart/hvitt-filmer har ofte et tydeligere bilde enn fargefilmer, så hvorfor ikke? Jepp, dei svart/kvitt-filmane eg har sett på HD DVD har hatt eit heilt fantastisk bilete. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 S/h er penere å se på når det gjelder mørke og depressive miljøer osv. Tenk dere Satantango i farger.. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Poenget er at det er ikke de fantastiske bildene som gjør 12 angry men så bra. Det syntes hvertfall ikke jeg. Derfor ville jeg ikke brukt mer penger på å kjøpe den på BD når den har mer enn bra nok bildekvalitet på DVD. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Svart/hvitt-film i BD generelt er vel liten vits. Svart/hvitt-filmer har ofte et tydeligere bilde enn fargefilmer, så hvorfor ikke? Hva mener du med "tydelighet", Cun? Dynamisk omfang, skarphet? Tror du tar feil uansett, kilde? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det er mindre blurring, eller hva det heter. Det ser mer "renere" ut. Fact. Kilde: Øynene dine. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Noen her som har sett magnolia? (Ja, jeg skal søke den opp på nettet, jeg vil bare høre hva dere syns) Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg synes Magnolia er helt sjef. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Magnolia vil jeg anbefale på det sterkeste. Det er få tre-timers filmer som føles så korte. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Magnolia er favoritten min av alle 1999-filmene, og det sier ganske mye. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Svart/hvitt-film i BD generelt er vel liten vits. Svart/hvitt-filmer har ofte et tydeligere bilde enn fargefilmer, så hvorfor ikke? Når sant skal sies er den eneste svart/hvitt-filmen jeg har sett på BD La Haine, og den så helt rå ut. Så det er kanskje noe i det. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Tror jeg skal bestille "2001" sammen med "12 Angry Men" snart. De blir jo nevnt veldig ofte her på forumet, og jeg har ikke peiling. Er det verdt å gå for BD?2001 er verdt å ha på blueray, 12 angry men ser jeg derimot ikke noe grunn til å ha på blueray. Du ser ingen grunn til å ha den på BD? Absolutt ingen. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Magnolia er favoritten min av alle 1999-filmene, og det sier ganske mye. Ja, er jo tross alt året 'Wild, Wild West' kom ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå