Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barn bør få lov å gå på filmer så lenge de får lov av foreldre. De kjenner nok best hvor grensene går for sine søte små, er store variasjoner der.

 

Jeg var en som nok aldri burde fått lov å se Predator og Aliens som liten, jeg levde meg så inn i det. Gjør det fortsatt. Min bror derimot kunne se de mest skremmende filmene uanfektet som 5-åring.

 

Men i mitt selvsentrerte univers har jeg vanskeligheter for å se noen få varige men av det. Noen av de beste filmminnene mine er nettopp Predator og Aliens :wee:

 

Dette ble litt selvmotsigende innlegg..

Lenke til kommentar

Så nettop The Strangers. Må si jeg ble ganske skuffet. Følte begynnelsen hadde masse potensiale, men etterhvert fikk jeg inntrykket av at filmskaperne ikke hadde noen ordentlig plan i det hele tatt og bare tok alt som det kom. Blir interessant å se om oppfølgeren blir bedre, burde ikke være så vanskelig å toppe denne hvertfall...

Lenke til kommentar

Det er jo veldig forskjellig fra film til film da. Og hvordan hver enkelt person opplever hver film. Personlig vet jeg godt at alle filmer gjorde sterkere inntrykk på meg før, mens nå flyter det mer eller mindre bare tvers forbi øynene mine.

 

At Gudfaren f. eks. har 18-årsgrense i Norge er jo bare latterlig. Det er noen sterke enkeltscener, men jeg nekter å si at filmen som helhet gjør et så sterkt inntrykk på den gjevne 15-åringen at de vil ta skade av det på en eller annen måte. Men så er jo dette også en smått gammel film da.

Lenke til kommentar
IMDB er en særdeles urepresentativ liste - hvor er Bruckheimer, hvor er Bay? Så lenge slike filmatiske geni ikke har større andel av den lista orker ihvertfall ikke jeg bry meg!

De er representert i Criterion Collection, så det går egentlig bra. Var ikke Transformers ganske høyt oppe da den kom? Og Pirates of the Carribean var med på listen en stund, så den ligger nok og vipper rett under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...