Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg lærte mest engelsk av dataspill som Broken Sword og Final Fantasy VII, men det var jo litt oppe i årene. Niesen min på seks år kan telle til 12 eller noe på engelsk :cool:

 

De får kjøre hardere på tidlig i skolen og vår herlige stat får legge ned noen bestemmelser rundt dubbesvineriet når de først er i gang med å bestemme litt her og der på filmfronten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Islandsk tv dubbet ingenting utenfor selve barne-tv da jeg var liten, vil tro det var en lærerik oppvekst. Mulig de gjør mer av det nå, men det har jeg ikke oversikt over. Det går jo nedover med verden generelt, så det skulle egentlig ikke forundre meg.

 

Ellers lærte jeg mer av Dr. Dre og lektor Snoop på barne/ungdomsskolen enn noen engelsklærer. Ikke bare ble jeg skjerpet i grunnleggende språkkunnskaper, men jeg fikk jo med meg masse slang også.

Lenke til kommentar
Det er ikke mye engelsk de lærer der, for å si det mildt. De engelske banneordene sitter som støpt, de er lært i friminuttene. Men ellers er det knapt ungene i 3. klasse kan telle til 20 på engelsk.

 

I tillegg hjelper ikke all dubbingen. Et forbud mot norsk tale på engelske filmer ville sikkert hatt mer effekt. Personlig lærte jeg engelsk av Larry Laffer og Optimus Prime. Det er mye kunnskap å finne i gamle Sierra Spill og gode gamle Fun Factory på Sky Channel.

 

"Sky Sky Channel, reaching out to you"

 

Jeg hadde noen 2. klassinger i engelsk i forrige uke, og de var overraskende flinke i engelsk. Alle der kunne ukedagene, telle til 20, "My name is", "I live in", osv - og enkelte kunne overraskende lange setninger de sannsynligvis hadde pugget fra filmer. ^^

Lenke til kommentar
Jeg hadde noen 2. klassinger i engelsk i forrige uke, og de var overraskende flinke i engelsk. Alle der kunne ukedagene, telle til 20, "My name is", "I live in", osv - og enkelte kunne overraskende lange setninger de sannsynligvis hadde pugget fra filmer. ^^

 

Førsteklassingen min sier navnet sitt feil. Han fyrer løs med "I am Adam, Prince of Eternia, defender of the secrets of Castle Greyskull. This is Kringer, my fearless friend. Fabulous, secret powers were revealed to me the day I held aloft my magic sword and said: "By the Power of Greyskull!" . . . I am the power!"

Mangler bare at han skal si "I have the power" og ikke "am the power". Men det kan være han gjør det bevisst :wee:

 

Ifølge min far var mine første engelske ord "Autobots transform" med påfølgende rare transformeringslyder. Det er ikke rart jeg har løse skruer den dag i dag.

 

Ellers, litt tidlig "art" for nye Dredd-filmen. Ser bra ut:

 

http://io9.com/5125143/he-is-the-law-your-...dge-dredd-movie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...