Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har en kino hvor jeg bor (vel, bodde) - Levanger - men jeg pleier som oftest å dra til Verdal, da denne er THX-sertifisert, og er generelt sett av mye bedre standard. På Levanger finnes det ingen kiosk, men det gjør det på Verdal. Hos begge disse er det fullt lovlig å ta med seg eget snacks. Jeg har aldri blitt stoppet, og har aldri hørt om at noen andre har det heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vi har en kino hvor jeg bor (vel, bodde) - Levanger - men jeg pleier som oftest å dra til Verdal, da denne er THX-sertifisert, og er generelt sett av mye bedre standard. På Levanger finnes det ingen kiosk, men det gjør det på Verdal. Hos begge disse er det fullt lovlig å ta med seg eget snacks. Jeg har aldri blitt stoppet, og har aldri hørt om at noen andre har det heller.

 

Kinoen i Levanger er tragisk. Jeg har aldri satt min fot der, av rent prinsipp. Verdal sin er bra.

Lenke til kommentar
Nå har jeg sett 8 Jason filmer , synes det blir litt for mye "formel" etter 3'ern , generelt er Halloween 1 , 2 & 4 atskillig bedre.

 

Jeg setter Friday the 13th-serien over Halloween-serien, men sistnevnte har en mer solid orginalfilm. Alle delene av Friday the 13th-serien følger selvsagt "Jason kutter uskikkelige tenåringer i småbiter"-formelen. Svært enkelt, men også veldig moro. Hvis man er ute etter orginalitet holder man seg ganske enkelt unna disse filmene. Man vet som regel hva man går til når man setter Friday the 13th: Part x i spilleren.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Og cun som klager over Bay's manglende evner for bra mis én scéne.

Mise en scene har aldri vært en svakhet i Bays produksjoner, han er ekstremt gjennomført og gjør de fleste miljøer svært levende og fyldige. Ikke at jeg tror han står bak akkurat den delen, men han er mester på stemning og uten tvil en perfeksjonist. Hvorvidt det han skaper er perfekt eller ikke kan heller diskuteres, men han slurver ikke. ^^

 

Skal se andre halvdel av Night Watch i dag. Jeg må bli flinkere til å se ferdig filmene jeg slår av i frustrasjon. Har en god del halvsette filmer liggende.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at det smarteste måtte være å se en time, så tar jeg de siste 40 (?) nå. Jeg ser virkelig ikke for meg at jeg setter meg ned med oppfølgeren, og med mindre Twilight Watch får anmeldelsen "Hatet du de to forrige? Vel, denne er helt ulik!" så tviler jeg på at jeg gidder. Men jeg likte Wanted. Litt dyrere kamera, litt dyktigere skuespillere, osv.

Lenke til kommentar
Nei, man skal støtte kinoen og kjøpe varene i kiosken der. Akkurat som at man ikke får lov å ha medbrakt mat og drikke på restaurant.

 

Huffda. Kjøper alt snop på butikken. Det går fort med 6-650 kroner for en kinotur med familien, skulle jeg betalt blodprisene på kinoen ville det steget med en hundrelapp eller to.

 

Er vel kommunalt eid kino her tror jeg, så pengene går rett i felleskassen kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Vi har en kino hvor jeg bor (vel, bodde) - Levanger - men jeg pleier som oftest å dra til Verdal, da denne er THX-sertifisert, og er generelt sett av mye bedre standard. På Levanger finnes det ingen kiosk, men det gjør det på Verdal. Hos begge disse er det fullt lovlig å ta med seg eget snacks. Jeg har aldri blitt stoppet, og har aldri hørt om at noen andre har det heller.

 

Kinoen i Levanger er tragisk. Jeg har aldri satt min fot der, av rent prinsipp. Verdal sin er bra.

 

Hehe. Det er nok en grunn til at jeg ikke har sett en eneste film der siden Verdal pusset opp sin kino. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...