Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke bare slutten, men om du ser på ansiktet hans et par ganger tidligere så hadde han problemer med å holde seg alvorlig så det ut som.

Både og, det blir som når Stephen Colbert ler av en vits - man kan argumentere for at han detter "out of character", men man vet rett og slett ikke om karakteren han spiller ville ledd der, så det er vanskelig å si. Svaret på "I'm sorry you couldn't be here tonight" er "That's good, he's funny" mens han ler på en måte som er helt i tråd med karakteren. At han smiler gjennom skjegget er ikke nødvendigvis noe han prøver å skjule, bare en del av skuespillet.

 

Jeg tror det er skuespill, men jeg er også enig med Letterman i at han er en av de dyktigste skuespillerne der ute og at han klarer å holde seg i karakteren til tross for gode vitser.

Lenke til kommentar
Takk for svarene. Men et par spørsmål til:

 

Er dyredrap-scenene like fæle å se på i de andre filmene som de er i Cannibal Holocaust?

 

Og er de andre filmene like grusomme, eller er det litt mer gladvold?

 

Jeg skal nemlig få besøk av en fyr i morgen, og vi hadde planlagt å se Cannibal Ferox, men hvis den er like ille som Holocaust, tror jeg jeg blir nødt til å la den ligge litt... Jeg er forresten enig angående musikken. Jeg hørte den på youtube for en stund siden, og syntes lite om den, men sammen med de grusomme scenene blir det bare helt fantastisk.

 

Husker ikke om det var noen dyredrap i ferox. Og hvis det er, kan vel ingenting overgå skillpaddescenen i Holocaust. Er vel bare kattedrapscenen i "men behind the sun" som kan måle seg med den. Synes heller ikke at Ferox overgår Holocaust i gross-outen. Noen av scenene blir egentlig litt latterlige, ettersom de ser litt småfake ut.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting, som kanskje er litt tåpelig. I krigsfilmer har gjerne en person forskjellig militær rang gjennom filmen, f.eks. Richard Winters i Band of Brothers. Når karakteren blir ført opp på IMDb, er det den høyeste rangen karakteren hadde som navnet står etter? Eller er det den han hadde da filmen sluttet/han døde eller hvilken rang han hadde lengst? Eller er det bare helt tilfeldig?

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Er ikke noe særlig gladvold, det er lite humor i disse filmene. Det er mest menneskets råskap vi får kjennskap til. Men det er noen veldig morsomme scener fra New York i Ferox i starten, med hysterisk dårlige skuespillere som spiller gangstere.

 

Dyredrap-scenene er nok like drøye ja. Det er disse hovedsaklig som fikk filmene bannlyst i så mange land.

Men vær sikker på at du skaffer riktig versjon av DVD'n. De som selges i Norge kan være usensurert, eller så fullstendig istykkerklippet at hele kontinuiteten blir ødelagt. I en versjon av Eaten Alive har de kutta vekk alle kannibal og dyrescener, så filmen blir bare et makkverk av klipping.

 

Vi må huske at vi ser jo bare måten de slakter dyr på i naturen der nede. Er ikke noe værre når vi ser Lars Monsen skyte en elg og skinne den på NRK egentlig. Selv om "kannibalene" alltid er godt betalte skuespillere som ikke bor i jungelen i det hele tatt, da.

 

Holocaust har noen skikkelig hjerteskjærende scener, kombinert med musikken (den skjærende felesangen f.eks.). Den har også utvilsomt de beste skuespillerne i genren.

 

Deodato (CH-regissøren) ble faktisk dratt i retten i Italia fordi folk trodde skuespillerne ble drept på ordentlig. De mente også det var kriminellt å drepe dyr på film. Han måtte faktisk vise juryen at skuespillerne fortsatt var i live for å unngå drapsdom. Så kontroversielle var filmene på 70-tallet. Idag er det liksom dagligdags vold..

 

noen av filmene gikk så langt som å bare kopiere dyredrapscenene fra en anna film, eller bruke samme musikken.

Få hvertfall kjøpt uncensored-versjonene, de klippede er så ødelagt at det blir bare rot stort sett. Alle selges helt lovlig i butikker i Norge nå. Tror coverene har sånn grønn-jungel-tema. Den klippa versjonen av Eaten Alive jeg kjøpte på Outland hadde svart cover med masse hodeskaller på.

 

De uklippa versjonene kjøpte jeg på en helt vanlig videoutleie forretning.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg så nettopp Cannibal Holocaust, og jeg er målløs... Første filmen som fikk tårene til å renne, for min del... Er det noen som vet om Cannibal Ferox, Eaten Alive! og Mountain of The Cannibal God er i samme stilen? Bare så jeg er advart før jeg setter dem på.

 

 

Btw, skilpadde-scenen var grusom. Jeg har aldri sett noe verre i hele mitt liv.

En stor forskjell er at Cannibal Holocaust er en relativt god film i motsetning til de andre.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting, som kanskje er litt tåpelig. I krigsfilmer har gjerne en person forskjellig militær rang gjennom filmen, f.eks. Richard Winters i Band of Brothers. Når karakteren blir ført opp på IMDb, er det den høyeste rangen karakteren hadde som navnet står etter? Eller er det den han hadde da filmen sluttet/han døde eller hvilken rang han hadde lengst? Eller er det bare helt tilfeldig?

 

Er vel til tider tilfeldig, men stort sett så er det "største" stjernen på toppen eller den med den største rollen.

Lenke til kommentar
Du har misforstått. Han tenkte på militær rang i forhold til hvilken rang skuespilleren står titulert med på rollelisten når karakteren forandrer rang gjennom filmen.

 

Det var det jeg tenkte på ja. Winters er både lieutenant, captain og major i Band of Brothers. På IMDb er han titulert med Major Richard Winters. Er det tilfeldig hvilken rang han står titulert med eller er det fordi dette er høyeste rangen?

 

Edit: Manx, du sier noe du også. Det er faktisk noen ganger ganske rotete. Det er ikke alltid at hovedpersonen(e) står øverst.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting, som kanskje er litt tåpelig. I krigsfilmer har gjerne en person forskjellig militær rang gjennom filmen, f.eks. Richard Winters i Band of Brothers. Når karakteren blir ført opp på IMDb, er det den høyeste rangen karakteren hadde som navnet står etter? Eller er det den han hadde da filmen sluttet/han døde eller hvilken rang han hadde lengst? Eller er det bare helt tilfeldig?

 

I tilfellet Band of Brothers virker det som IMDb lister den rangen de hadde der serien slutter.

 

Pirates of the Caribbean 4

 

:blink:

 

Gammel artikkel men.

 

Særlig overraskende er det vel ikke.

Endret av henrik_s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...