Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt mye snakk om disse Bale-greiene, men har aldri tatt meg bryet med å faktisk høre det sagnomsuste opptaket. Er det verdt det? Vil jeg utvikle meg som menneske hvis jeg hører det?

Du vil få en guddomelig innsikt og oppdage meningen med livet, universet og alt.

 

 

 

 

Eller så er det bare bortkasta tid. Ett av to.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt mye snakk om disse Bale-greiene, men har aldri tatt meg bryet med å faktisk høre det sagnomsuste opptaket. Er det verdt det? Vil jeg utvikle meg som menneske hvis jeg hører det?

Hørte 10 sekunder. Veldig lite spennende, og enda mindre interessant å diskutere.

Kjente personer er visst mindre menneskelige, og får ikke være sinte innimellom. Synd at det er slik.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt mye snakk om disse Bale-greiene, men har aldri tatt meg bryet med å faktisk høre det sagnomsuste opptaket. Er det verdt det? Vil jeg utvikle meg som menneske hvis jeg hører det?

 

Direktelink så du eventuelt kaster bort mindre tid: http://www.aolcdn.com/tmz_audio/020209_christianbale.mp3

 

Hører engelskaksenten skinne gjennom. Herlig tirade med et par latterlige uttrykk. Hadde klippet i bakgrunnen over lengre tid mens jeg surfet på nettet.

 

Foreslår at du klikker innom, jeg nøt det.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Dæven, Koyaanisqatsi var virkelig et stykke mesterverk. 1 1/2 time gikk unna i en vill fart. Jeg ble lamslått og målløs mens jeg satt og så på den. Og for en fantastisk musikk.

 

Edit: Den tittelen er umulig å skrive riktig på første forsøk.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Så Ferris Buellers Day Off i går, konge 80-talls film :D Noen som har noen tips om noen andre som er litt liknende ?

 

Kan fks. sjekke ut andre filmer fra John Hughes, fks. planes,trains and automobiles, uncle buck, breakfast club osv. Ellers har du den gylne uberfilmen Fast times at ridgemont high, eller som det ble nevnt: revenge of the nerds, som også er feelgood 80tallsfilm.

 

 

Så FTARH nå, minst like bra som Ferris Bueller... :D dere burde forresten sjekke ut jinni.com. Mener jeg fant invite på dinside.no. Hadde gitt ut invites her, hadde det fungert. Men dere kan godt poste / PM'e emailene deres så kan jeg jo godt prøve.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt mye snakk om disse Bale-greiene, men har aldri tatt meg bryet med å faktisk høre det sagnomsuste opptaket. Er det verdt det? Vil jeg utvikle meg som menneske hvis jeg hører det?

Som filmviter tror jeg du vil få noe ut av det. Bale har forklart at deler av grunnen til at han reagerte som han gjorde var at han fortsatt var "in character", i en av de mest emosjonelle scenene i filmen. Om dette stemmer så kan jo dette brukes for å illustrere for fremtidige uvitende hvilken tilstand skuespillere er i, da spesielt metode-skuespillerne (er Bale dette egentlig?). Bale-episoden er såpass kjent at den kan fungere som en fin referanse for at du og dine tilhørere skal ha samme referansemodell (som igjen gjør at de lettere følger med i timen)

 

Om da Bales versjon stemmer så er denne episoden et fint påskudd til å gjøre de uinnvidde obs på hva de dyktige skuespillerne må gjennom :)

 

For meg som (påstått) medieviter kan episoden brukes som en av mange til å illustrere hvordan medias flest-klikk-galskap, kombinert med hevntanker fra noen, kan medføre at en mann som Bale fikk en helvetesuke. Men der er eksemplene så mange at Bale-episoden kun er nok en bekreftelse.

 

Så episoden er ikke verdiløs. Dog vet jeg ikke om ditt sinn vil få noe ut av den.

Lenke til kommentar

Jeg synes monologen til Bale ikke bare er velskrevet, men fremført på en utrolig ekte måte. Måten stemmen sprekker under "It's fucking DISTRACTING" er så følelsesladet og hjerteskjærende at man må få sympati for situasjonen, selv om man ikke er enig i at det var riktig måte å håndtere situasjonen på.

 

Uten tvil en god contender til 2010 Oscarne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...