Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste som er aktive her på filmforumet er de som liker litt ordentlig kvalitetsfilmer og ikke Hancock og sånt, er derfor vi alle har "samme problemet" med venner når det gjelder filmsmak. Heldigvis har jeg selv noen med litt lik smak som meg.

Hva går under "sånt"? Har ikke sett Hancock, men "sånt" høres ut som en kategori jeg kan like. Etter en hard dag(det skjer ikke så ofte, har 2 timer om dagen), er det nydelig å sette seg ned med roboter, skyting og digge damer.

Lenke til kommentar

Da har jeg begynt å bruke criticker. Jeg sitter og ranker filmer as I type, men jeg liker ikke "kommentarene" til ratingene.

 

F.eks. 70/100 - Not Good, 80/100 - Decent, man må faktisk oppe i 85/100 før man får kommentaren Good. I mitt hode er Good allerede på 70; 85 er en VELDIG god film, på grensen til fantastisk.

Lenke til kommentar
De fleste som er aktive her på filmforumet er de som liker litt ordentlig kvalitetsfilmer og ikke Hancock og sånt, er derfor vi alle har "samme problemet" med venner når det gjelder filmsmak. Heldigvis har jeg selv noen med litt lik smak som meg.

Hva går under "sånt"? Har ikke sett Hancock, men "sånt" høres ut som en kategori jeg kan like. Etter en hard dag(det skjer ikke så ofte, har 2 timer om dagen), er det nydelig å sette seg ned med roboter, skyting og digge damer.

Jeg mener hovedsaklig filmer som alle kan like, men som de som er mer interessert i film (oss), ser på som average. Jeg kan også se roboter og skyting.

 

Du kan jo begynne med filmer som Fight Club, Seven, Requiem for a dream, etc.

 

Hva er det du sier? Reqiuem passer fantastisk dårlig sammen med kamerater. Den er "alene-film" på høyt nivå.

Hmm.. Tja, den kunne funket her, tror jeg.

 

Da har jeg begynt å bruke criticker. Jeg sitter og ranker filmer as I type, men jeg liker ikke "kommentarene" til ratingene.

 

F.eks. 70/100 - Not Good, 80/100 - Decent, man må faktisk oppe i 85/100 før man får kommentaren Good. I mitt hode er Good allerede på 70; 85 er en VELDIG god film, på grensen til fantastisk.

link?

Lenke til kommentar
Da har jeg begynt å bruke criticker. Jeg sitter og ranker filmer as I type, men jeg liker ikke "kommentarene" til ratingene.

 

F.eks. 70/100 - Not Good, 80/100 - Decent, man må faktisk oppe i 85/100 før man får kommentaren Good. I mitt hode er Good allerede på 70; 85 er en VELDIG god film, på grensen til fantastisk.

Det er fordi du har ranket veldig mange filmer bra og få dårlig. Altså du har sett flere filmer du liker, enn filmer du ikke liker, noe som er naturlig. Jeg tror du kan endre hva kategoriene skal hete.

Lenke til kommentar
Da har jeg begynt å bruke criticker. Jeg sitter og ranker filmer as I type, men jeg liker ikke "kommentarene" til ratingene.

F.eks. 70/100 - Not Good, 80/100 - Decent, man må faktisk oppe i 85/100 før man får kommentaren Good. I mitt hode er Good allerede på 70; 85 er en VELDIG god film, på grensen til fantastisk.

link?

 

Her

Lenke til kommentar
Er det så gæli' å like action og komedier da? Mange av mine favorittfilmer faller i den sjangeren.

 

Action: Die Hard, Aliens, Terminator, Heat.

Komedie: Clerks, Garden State, Annie Hall, Knocked Up.

 

Det er de titlene jeg kom på i farta, nå er jeg off to see Slumdog @ kino.

 

Det er ikke noe galt i det, men nå snakker vi om de som bare ser ungdomskomedier og actionfilmer. De som ville sovnet 2 min ut i 2001. De som syntes Gjøkeredet var ulidelig kjedelig. De som syns at en hver film fra før 1970 er elendig uten å ha sett de.

Lenke til kommentar
Tviler på de ville likt HEAT, den varer nesten 3 timer og har ca. 10 minutter med action, tror de fleste som bare liker action og komedier vill gitt opp lenge før filmen var ferdig

 

Hater de ungene som spoler til volden. Sitter og ser LOTR og spoler til volden. Volden er jo ikke engang det beste i filmen. Får lyst til å drepe de ungene som holder på slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...