Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er meningen her inne om Erik Poppe? Har ennå ikke sett verken DeUsynlige eller Hawaii, Oslo, noe jeg har veldig lyst til. Skal kjøpe dem første gang jeg ser dem ;)

DeUsynlige er en kurant film. Ingen film å slenge ræva i taket for, men et godt bidrag fra Poppe. Schpaa derimot, er fatalt dårlig. Sånn skikkelig dårlig. Hawaii, Oslo har jeg ingen planer om å se, jeg bytta nettopp inn den usette versjonen min mot 10 kr på Gamestop. Noe sier meg at jeg var vinneren i den handelen der.

Lenke til kommentar
Clockwork Orange ble så bra at tårene startet å trille. Jeg ser omtrent alt av film alene, men jeg kan ta sjansen på å se komedie/skrekk med andre. Men det forutsetter at jeg helst har sett dem før eller er sikker på at det "trygt". Jeg brant meg på dette da jeg snurret Superbad på filmkveld. Selv lo jeg halsen sår, men resten av gjengen slet med å holde øynene oppe.

 

Tar et fint og jentete "Ååååe :blush: ".

Sett den en 2-3 ganger, sitter på en finfin 10av10 ^^

Det største problemet med mine "Hei jeg liker å se film"-venner, er at de fleste ser film midt på dag. Noe jeg ikke er særlig keen på, liker å se film når det nærmer seg kveld/natt. Superbad er da ikke det værste komedieklæsje man kan komme borti, så jeg forstår meg ikke helt på "gjengen" din...

Lenke til kommentar

Jeg er vel bare sær, men om man først skal se film med noen (voksne) så er det mer interessant å se den med folk som ikke er kloner av meg i smak. Det blir gøyere å diskutere etterpå når forskjellige oppfattelser legges på bordet. Let the games begin.

 

Så slipper man å diskutere med et ekko. Det passer seg bedre ute mellom fjellene.

 

Det hadde vært noe å se 2001 med Dorian og en hvilket som helt Shia-film med Cun.

Lenke til kommentar

Greit det, om folk tar den såpass seriøst at det er mulig å ha en samtale med dem etterpå om filmen, da er det bra/ok å se film. Men om man ser en noe dyp film, og folk sitter å "Herregud, så kjedelig, så langtrekkende" gjennom hele filmen, ødelegger det noe av opplevelsen for min del. Jeg og kjæresten bruker å se endel film ilag, og det er alt mulig. Det som er bra med å se lamme henne, er at hun sovner fort om den er kjedelig. ^^ Hun sitter iallfall ikke å klager osv. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Jeg har fått inntrykk av at Hawaii, Oslo er den sterkeste filmen hans. Og er det noen som har sett O'Horten? Verdt å få med seg?

 

Vet ikke om det bare er jeg som misforstår, men det er Hamer som har O'Horten, og ikke Poppe. Hamer er flink.

Har hverken sett Hawaii, Oslo eller De Usynlige men jeg har da inntrykk av at de blant de beste som har kommet ut av Norge de siste åra.

 

Hamer er knall, iallefall Eggs og Salmer fra Kjøkkenet. O'Horten var sporadisk morsom men for langdryg ellers.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

At The Dark Knight ikke er nominert til Best Picture kan jeg forstå, men ingen nominasjoner for hverken beste regi eller beste manus (blir vel kanskje adaptation-kategorien den hadde endt i) er fullstendig bak mål. Den fikk mange andre velfortjente nominasjoner, men ikke for det som virkelig skilte seg ut i den virket det som.

Lenke til kommentar

Ikke så mye tips å gi der nei. En mengde mennesker prioriterer hjernedød underholdning, fremfor en "god" film. Har hatt det samme problemet i lengre tid også. Har en liten gjeng som setter pris på "kvalitetsfilmer", mens de fleste foretrekker å se 300 for tiende gang. Husker selv når jeg dro en liten gjeng med meg på "The Machinist" for et par år siden, og ingen ville la meg plukke ut kinofilm igjen etter det. :) Så det er bare til å akseptere filmsmakforskjellene. Kanskje du kan finne en god film som passer til et stort flertall. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...