Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen tar slutten første gang tror jeg. Og han var vel strengt tatt ingen indianer.

 

Jeg har kun sett den da den gikk på kino, men slutten var vel ikke sånn veldig avansert? Eller kanskje jeg ikke har skjønt den?

 

 

 

1. Siste scena med Chigurh der han blir påkjørt i krysset: Han har hele tiden trodd at alt er forutbestemt og har en mening, derav myntkastene. Det er ikke han som velger om folk skal dø eller ikke, det er opp til "skjebnen". Men etter påkjørselen forstår han at han var blitt rammet av en rein tilfeldighet og begynner kanskje å tvile litt på "livssynet" sitt. Han er ferdig som leiemorder (slik tolket iallefall jeg det..)

 

2. Sheriffen snakker om drømmene sine. Han har hele tiden sett opp til faren sin. I hans tid var det ikke nødvendig med noen revolver. Var man sheriff hadde man respekt, og holdt ro og orden. Faren rei fra han etter at han hadde mistet noen penger(?: husker ikke helt hvordan de drømmene hans var), faren var skuffet og rei avgårde. Han ventet riktignok på sønnen sin i "det hinsidige". Det går ikke lenger ann å holde ro og orden i en by for en sheriff uten revolver, No Country for old men.

 

Nå manglet det sikkert litt siden det er et år eller noe siden jeg så den, men jeg mener å huske at jeg hadde det sånn ca riktig en liten tenkepausen etter kinoen

 

 

 

Jeg satt vel med inntrykk av at et flertall av publikum sleit litt med å tolke Sheriffens drømmer etter den heseblesende katt-og-mus jakten de nettopp hadde vært vitne til. Meg inkludert. Men det hjalp å se den en gang til, fordi budskapet er i bunn og grunn ikke ekstremt avansert.

Lenke til kommentar
Jeg satt vel med inntrykk av at et flertall av publikum sleit litt med å tolke Sheriffens drømmer etter den heseblesende katt-og-mus jakten de nettopp hadde vært vitne til. Meg inkludert. Men det hjalp å se den en gang til, fordi budskapet er i bunn og grunn ikke ekstremt avansert.

 

Jeg er enig i det. Satt med munnen på vidt gap når rulleteksten kom. Og det er vel noe med du sier, at man gjerne prøver å finne mer avanserte budskap.

Lenke til kommentar
Noen som vil bekfrefte/redigere/avkrefte? Kunne trengt en oppfriskning :)

Bekreftes, selv om jeg ikke leste noe særlig inn i den siste scenen med Chigurh da jeg så den, så er det nok riktig. Begynte å lure på tittelen No Country for Old Men seint ute i filmen, så derfor fulgte jeg litt ekstra med på den siste scenen og fikk med meg hva som var budskapet. Ikke avansert som noen sa, men så er budskap i filmer sjeldent ekstremt vanskelige å finne ut av eller veldig vanskelige å forstå.

Lenke til kommentar

:scared:

 

 

 

 

Han må virkelig skaffe seg hjelp så han kan gjøre det han kan best og det er å være en skuespiller. Han har jo vist at han kan synge osv, igjennom Walk the Line, men rap? Skummelt, blir vel et sammarbeid mellom han og Vanilla Ice om ikke alt for lenge, kan vel dra inn han derre eks-typen til britney spears også, hva var det han kalte seg igjen Fed Up eller noe sånt???

 

Edit:

 

Nederst i på denne siden så detter han av scenen også...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Manx sine fordommer kommer til syne, ja. Et lite utdrag fra intervju på norsk:

- Dette er er meg som sier "det her er den jeg er". Dette er min historie. Etter alle disse årene med å lese manus og lese setninger, så er dette min sjanse til å gjøre noe rett i fra hjertet og få det ut. Da jeg var ung likte jeg punk-rock, men så oppdaget jeg rap. Jeg elsker historiefortelle-aspektet ved hiphop. Er det folk der ute som synes jeg er en spøk? Det er jeg helt sikker på. Er det folk der ute som kommer til å synes at musikken min suger? Sannsynigvis, men det kan jeg ikke bry meg om...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Joaquin Phoenix's foray into the music industry via hip-hop is a total gag. He is doing some sort of satirical performance art. Using his celebrity and the media to "document" the joke. I think its very Andy Kaufman-esque.

 

Don't get me wrong, I dig Joaquin and think he is a talented individual and I think it is super funny he is using his fame to mock the media, but it is a joke.

 

No doubt, there is a parallel documentary being filmed to capture this project.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er overbevist om at det er noe sånt. Sitatet er sakset fra IMDb message board og der fikk jeg også med meg at Casey Affleck skal dokumentere alt. Da skjønte jeg det. This is Spinal Rap...

Lenke til kommentar
Angående Casey Affleck. Er vel ikke bare meg som synes han er langt bedre enn sin mer kjente bror? Han var da konge i Jesse James f. eks.

Helt enig der gitt. Håper Ben Affleck fortsetter å utvikle seg som regissør, og Casey fortsetter som skuespiller. De fungerte jo veldig bra sammen i Gone Baby Gone der Casey var god som skuespiller og Ben gjorde en fin jobb som regissør.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Manx sine fordommer kommer til syne, ja.

 

Hvilken fordommer er det jeg skal ha i følge deg?

 

Jeg skal innrømme at det første jeg tenkte var at han var in character til et prosjekt, og jeg mistenker det enda.

 

Ligger i bakhodet på meg også, men vi får se det kommer nok ut om ikke så alt for lenge hvis dette er et filmprosjekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Angående Casey Affleck. Er vel ikke bare meg som synes han er langt bedre enn sin mer kjente bror? Han var da konge i Jesse James f. eks.

 

Jeg liker Ben Affleck, mye på grunn av at han ikke tar seg selv så høytidelig. Det gjør heller ikke Casey, men så har han mye mindre å tape. Casey er mer up-and-coming, mens storebror er mer etablert (og langt mer hatet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...