Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk ikke sett Armageddon og logisk nok tok jeg da en sjekk på IMDb når du nevnte den her nå. Tenkte jeg bare skulle lese litt om Micheal Bay men så så jeg rollelisten for filmen:

 

Bruce Willis, Billy Bob Thornton, Ben Affleck, Liv Tyler, Steve Buscemi, William Fichtner, Owen Wilson, Michaal Clarke Duncan og Peter Stormare.

 

Sjelden jeg har et forhold til så mange skuespillere i en og samme film. Ikke nødvendigvis oppskriften på en god film, men definitivt interessant å se. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke det er nok så kan jeg nevne JJ Abrams (Lost, Alias, MI3), tre Oscar-nominasjoner i de tekniske kategoriene (litt vanskelig å slå Saving Private Ryan) og selvfølgelig Michael Bays klart beste film med god margin. En kjærlighetshistorie som ikke kommer i veien (I'm looking at you, Pearl Harbour) og en Ben Affleck som faktisk ikke er så utrolig uspiselig, rett og slett fordi denne gangen kreves det av rollen, gjør at du er nødt til å sjekke den ut. Helst med skikkelig lydanlegg, da kun SPR kan slå denne.

Lenke til kommentar
Hvilken film synes dere har den beste introduksjonsdelen? Altså, enten opening credits eller introduksjonen av karakterene generelt?

7973503[/snapback]

Den beste etableringen av karakterer må nesten være Armageddon. På noen få minutter blir vi kjent med hver av dem på en spesiell måte, uten at det blir oppramsende eller unaturlig. Bay har så latterlig bra flyt i filmene.

 

Ellers Reservoir Dogs.

7974457[/snapback]

 

Seriøst, hvorfor har Armageddon 5.7 i IMDB hvis Steffy lovpriser den slik? Hører det hele tiden..

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Hvis ikke det er nok så kan jeg nevne JJ Abrams (Lost, Alias, MI3)

7974545[/snapback]

Jeg trodde seriøst ikke på deg da jeg leste det, men har har skrevet manuset jo! Shit, nå ble jeg overrasket! Kanskje jeg burde se den igjen snart da, Abrams er den mest geniale mannen av de som har sneket seg inn i industrien de siste årene.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått slakten, men det er vel at den er veldig amerikansk, og amerika er selvfølgelig veldig lite kult å like hvis man er filmkjenner. Det er så mye mote i å like film, jo eldre/kjedeligere/mer obskur den er, jo mer status det er å like/forståt den. Armageddon har ingen skjulte budskap, selv om den tar opp noen interessante temaer om f eks verdenspoliti, men den er rimelig straight forward i å fortelle en historie på en underholdende og sinnsvakt stilig måte. Spesialeffektene i Armageddon slår det aller meste, og selve meteoren ("Dotty") er gjennom kreativ tenkning (ekstramaterialet på DVDen anbefales) blir en veldig effektiv og "ekte" skurk.

Lenke til kommentar
Hvilken film synes dere har den beste introduksjonsdelen? Altså, enten opening credits eller introduksjonen av karakterene generelt?

7973503[/snapback]

Den beste etableringen av karakterer må nesten være Armageddon. På noen få minutter blir vi kjent med hver av dem på en spesiell måte, uten at det blir oppramsende eller unaturlig. Bay har så latterlig bra flyt i filmene.

 

Ellers Reservoir Dogs.

7974457[/snapback]

 

Seriøst, hvorfor har Armageddon 5.7 i IMDB hvis Steffy lovpriser den slik? Hører det hele tiden..

7974550[/snapback]

Fordi Steffy har dårlig smak? Syns forøvrig ratingen stemmer ganske bra til den filmen

Lenke til kommentar
Seriøst, hvorfor har Armageddon 5.7 i IMDB hvis Steffy lovpriser den slik? Hører det hele tiden..

7974550[/snapback]

 

Hvorfor har Bloodsport kun 5,8 på imdb når jeg mener den burde ligge på topp 250?

 

5,7 på Armageddon er ALT for lite, skulle ha vært mye høyere :thumbup: Men det er ikke vi som styrer showet (dessverre)...

Lenke til kommentar

Fikk en herlig mail i dag fra Play.com. Jeg hadde opprinnelig bestilt Pink Panther-boksen for €9.49, men jeg avbestilte den dagen etter, da jeg egentlig ikke ville ha den. Samme dag som jeg avbestilte så jeg at den var satt opp til €74.99, og fikk en liten klump i halsen. Hvorfor avbestilte jeg? :)

 

Mailen jeg fikk var en beklagelse på at varen var feilpriset og at de ikke kunne selge den til meg for €9.49, så jeg fikk en £10 discount voucher for filmen jeg hadde avbestilt :D

 

Dette medførte at jeg kunne forhåndsbestille The Prestige for €3.00!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...