Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så nettop Requiem of a dream. Hade hørt så mye bra om den, men jeg sitter bare igjen med en ekkel følelse. den var så jævli. :(

7973121[/snapback]

Den er ekkel.. Veldig ekkel! Jeg blir syk av å se slike filmer. Men det er fortsatt jævlig bra!

Så "Goodfellas" i dag. Det er sann historie eller?

Lenke til kommentar
Faktisk leste jeg et sted at Requiem For a Dream har mer klipp enn noen annen langfilm noensinne.

7973414[/snapback]

Det er vel feil. Det stemmer at Requiem for a Dream har flere klipp enn gjennomsnittet, men jeg tror ikke at filmen har flest klipp i verden (det stod det heller ikke i sitatet ditt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

skjønner at jeg ble misforstått. mente ikke at den var dårlig :)

Men den gav et meget sterkt intrykk, noe som er bra. Kansje en film jeg ikke vil se igjen, fordi den var så sterk, ikke fordi den var dårlig.

starter ikke med dop etter å ha sett filmen i hvertfall

Lenke til kommentar
Faktisk leste jeg et sted at Requiem For a Dream har mer klipp enn noen annen langfilm noensinne.

7973414[/snapback]

Det er vel feil. Det stemmer at Requiem for a Dream har flere klipp enn gjennomsnittet, men jeg tror ikke at filmen har flest klipp i verden (det stod det heller ikke i sitatet ditt).

7973429[/snapback]

Sant, kom på det da jeg fant sitatet. Var vel bare noe jeg leste inn i det antar jeg.

Hvilken film synes dere har den beste introduksjonsdelen? Altså, enten opening credits eller introduksjonen av karakterene generelt?

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke orker å skrive anmeldelser, så skriver jeg heller vurderinger uten karakter.

Smoking Aces: Denne er et kroneksempel på en film som prøver for hardt. Denne hadde funket helt fint som en handlingsløs actionfilm, men da de prøver å vikle inn twists og historier som går side om side som egentlig ikke passer sammen, da faller jeg ut.

PS: Alicia Keys har en nydelig sangstemme, men hun bør nok holde seg unna film.

Lenke til kommentar

Beste karakterintroduksjon jeg kan komme på:

Dalton Russell: My name is Dalton Russell. Pay strict attention to what I say because I choose my words carefully and I never repeat myself. I've told you my name: that's the Who. The Where could most readily be described as a prison cell. But there's a vast difference between being stuck in a tiny cell and being in prison. The What is easy: recently I planned and set in motion events to execute the perfect bank robbery. That's also the When. As for the Why: beyond the obvious financial motivation, it's exceedingly simple... because I can. Which leaves us only with the How; and therein, as the Bard would tell us, lies the rub.

EDIT: Fra "Inside Man", selvsagt.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Hvilken film synes dere har den beste introduksjonsdelen? Altså, enten opening credits eller introduksjonen av karakterene generelt?

7973503[/snapback]

Den beste etableringen av karakterer må nesten være Armageddon. På noen få minutter blir vi kjent med hver av dem på en spesiell måte, uten at det blir oppramsende eller unaturlig. Bay har så latterlig bra flyt i filmene.

Ellers Reservoir Dogs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...