Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg snakker om en action-helt er altså. Det at han gjør sin egen karakter kjempekul og hard synst jeg bare er teit.

Han spiller Rambo som Rambo. En karakter han ikke skapte og ikke regisserte de første gangene. Det er ikke han som har avgjort karaktertrekkene til Rambo. Det kan jo også diskuteres hvor kul han er...

Rocky derimot skapte Sly, med sitt oscarmateriale av et manus :)

Lenke til kommentar
Jeg snakker om en action-helt er altså. Det at han gjør sin egen karakter kjempekul og hard synst jeg bare er teit.

Han spiller Rambo som Rambo. En karakter han ikke skapte og ikke regisserte de første gangene. Det er ikke han som har avgjort karaktertrekkene til Rambo. Det kan jo også diskuteres hvor kul han er...

Rocky derimot skapte Sly, med sitt oscarmateriale av et manus :)

Vanskelig å sammenligne Rambo fra First Blood med resten. En helt annen karakter.

Lenke til kommentar
Vanskelig å sammenligne Rambo fra First Blood med resten. En helt annen karakter.

Samme karakter, bare eldre. Det ville vært noe alvorlig galt om noen er den eksakt samme 20 år senere. Det ville jo vært... urealistisk :wee:

Jeg er bare glad det finnes de i Hollywood med så stort ego at de gir faen i PG13 hysteriet, de trangsynte holdningene til endel USA-hatere og ellers hva vi bedrevitere måtte mene og laget en film slik han ønsket. Rent personlig ble jeg veldig fornøyd med resultatet og finner bare ikke noe Sly gjør som latterlig i den sammenheng, sett bort fra at han doper seg for å bygge kroppen.

Lenke til kommentar
Du mener han burde gjort Rambo til en myk antikvitetsselger

Nei, jeg mener at han ikke burde regissert den.

Han spiller Rambo som Rambo. En karakter han ikke skapte og ikke regisserte de første gangene. Det er ikke han som har avgjort karaktertrekkene til Rambo.

Er jo klar over det :p

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg ikke skal se Dawn of the dead i kveld, hvis jeg får tid. Har ikke sett noen av "of the dead" filmene.

Romero's original fra 1978 eller Snyder's remake? Begge bør ses, men jeg ville sett Romero's først hvis jeg ikke har sett noen av de.

Uansett, hvis du ikke har sett noen av Romerofilmene burde du starte med Night of the Living Dead og jobbe deg oppover.

Det er ingen direkte sammenheng, så du ikke se de i rekkefølge da.

Endret av mjau
Lenke til kommentar
Morsomt at Rourke plutselig er tatt inn i varmen igjen. Jeg må se The Wrestler i helga merker jeg.

Gran Torino skal sees i kveld.

Er det verdt å laste ned en custom release av filmen fra nettet før filmene kommer på kino/slippes på DVD?

Tror nok jeg skal klare å vente på The Wrestler, siden jeg absolut skal se den på kino. Siden Gran Torino ikke har fått noen kinodato (noen som vet hvorfor?), så må jeg kanskje se den på en annen måte =/

Lenke til kommentar
Det er en grøsser, eller skrekk, eller horror om du vil.

Og nei, ikke en slasher.

Feil. Den kategoriseres som en "skrekk"-slasher-komedie. Wirkola var selv på premieren og bablet om filmen før visningen. Jeg tok forresten feil. Det var ikke 300 mennesker som møtte opp. Det var 480-ish. Filmen ble produsert like i nærheten, ved en nedlagt militærleir som ingeniør-bataljonen brukte før, men som forsvaret solgte. Flere filmer har blitt laget her, blant annet Kautokeino-opprøret.

Filmen skal visstnok være veldig artig. I følge en kompis av meg i alle fall. Men igjen, så har denne kompisen tendenser til å like filmer som ingen liker. Filmer som The Happening, osv. Den starter uansett som en typisk norsk skrekkfilm (men den parodierer dem mer enn å bare kopiere dem), og utvikler seg så til å bli masseslakt av nazi-zombier.

Noe som er litt kult, er at de faktisk vet hva zombier er i denne filmen. Vanligvis er ser folk zombier/vampyrer, og har aldri lest bøker eller sett filmer om disse. Her er de ganske "aware" over at man ikke må bli bitt, osv.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Skjønner bare ikke logikken her. Hvorfor burde han ikke regissert den? Burde ikke Welles regissert Citizen Kane? Eller Eastwood de håndfull mesterverk han har regissert og spilt i (ofte hovedrollen)? :)

Ikke bland Citizen Kane inn her. Jeg snakker om Action filmer.

Jeg finner måten han presiserer seg selv på som egoistisk. Jeg er tolerant over så mangt, men egoisme(vist det er ett ord) er noe jeg missliker voldsomt.

Lenke til kommentar

Samme karakter, bare eldre. Det ville vært noe alvorlig galt om noen er den eksakt samme 20 år senere. Det ville jo vært... urealistisk :wee:

Jeg er bare glad det finnes de i Hollywood med så stort ego at de gir faen i PG13 hysteriet, de trangsynte holdningene til endel USA-hatere og ellers hva vi bedrevitere måtte mene og laget en film slik han ønsket. Rent personlig ble jeg veldig fornøyd med resultatet og finner bare ikke noe Sly gjør som latterlig i den sammenheng, sett bort fra at han doper seg for å bygge kroppen.

Nei, en annen karakter. Morell laget karakteren, og den ble bearbeidet av helt andre manusforfattere etter First Blood. I etterkant ble karakteren offer for politikk, samfunn generelt, og mye tvilsom bearbeiding av diverse personer (Stallone er jo et gjennomgående navn). Rambo fra First Blood er et barn av 70-tallet, Rambo post First Blood kommer fra 80-tallet, og jeg vil påstå at det ikke er samme person vi snakker om. Vi kan nok slå fast ganske ettertrykkelig at omskrivingen i personlighet ikke ble skrevet ut i fra karakterhensyn.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...